На Черкащині почали викладати осучаснений предмет «Захист України»: що там нового

15.01.2025
На Черкащині почали викладати осучаснений предмет «Захист України»: що там нового

Перші 300 примірників нового посібника вже направили в освітні заклади. (Фото надане Черкаською ОВА.)

На Черкащині презентували унікальний посібник для викладачів, який називається «Безпілотні системи в оновленому предметі «Захист України».
 
Перші 300 примірників уже направили в заклади освіти, де викладають цей предмет.
 
Як повідомили «УМ» у Черкаській обласній військовій адміністрації, альбоми ілюстровані та мають актуальну інформацію про безпілотні системи, програмування та пілотування.
 
За словами голови Черкаської ОВА Ігоря Табурця, це внесок не лише у наше сьогодення, а й у майбутнє.
 
«Школярі отримають реальні практичні знання. Нині в нас 45 осередків, де викладаємо наш оновлений предмет. Загалом охоплені навчанням 78% нашого учнівства. Основа будь-якого предмета — вчитель. Натепер маємо понад сотню підготовлених фахівців, які пройшли навчання та залучені до викладання цього надважливого зараз предмета», — говорить очільник Черкащини.
 
Окрім того, уточнює він, ці посібники стануть корисними і для позашкільної діяльності: у гуртках, військово-патріотичних клубах і технічних секціях.
 
«Тут не абстрактні знання, а конкретні навички. Цього ми прагнемо, перезавантажуючи предмет «Захист України». З власного досвіду скажу: там донедавна було забагато застарілого, навіть радянського», — зазначає Ігор Табурець.
 
У Черкаській області вже підготували у два етапи вчителів, які викладають предмет за новою модельною програмою. Також нарощують навчальне обладнання, інструменти. Залучають ветеранів і ветеранок — носіїв цінного практичного досвіду.
 
«Уміння поводитися у критичних ситуаціях, розуміння сучасних технологій, зокрема специфіки безпілотних систем, основ кіберзахисту, базові навички домедичної допомоги, знання, як захистити себе й інших, як поводитися з вибухонебезпечними предметами, — ось це неповний перелік того, чого ми прагнемо навчити дітей. Система освіти має оперативно реагувати на виклики часу», — наголошує Ігор Табурець.
 
Посібник розроблено за ініціативи обласного управління освіти і науки спільно з обласним інститутом післядипломної освіти педагогічних працівників.
 
До експертизи також залучали науковців Національного авіаційного університету та фахівців Черкаського центру операторів роботизованих систем «Січ».