Танкерні гіганти виникають нізвідки, щоб забезпечити рух російської нафти.
Як інформує УМ, про це повідомило видання Bloomberg.
Журналісти видання знайшло дві компанії з Індії та Обʼєднаних Арабських Еміратів, які допомагають росії обходити санкції, надаючи їй нафтові танкери.
Це компанія Fractal, яка зареєстрована в Дубаї, і Gatik з Мумбая. Разом вони володіють активами на $2 мільярди. Журналісти виявили, що сайт Gatik перебуває на стадії розробки, а на сайті Fractal є лише адреса електронної пошти для набору персоналу.
Зібрані Bloomberg дані свідчать, що майже всі танкери Fractal і Gatik заходили в російські порти цього року або перевантажували російську продукцію із судна на судно.
За оцінками журналістів, флот Gatik може перевозити приблизно 30 мільйонів барелів нафти та палива. Транспортні можливості Fractal наближаються до 15 мільйонів барелів.
Перший танкер обидві компанії придбали в червні 2022-го, а останній купили в лютому цього року. Один із танкерів під назвою Jumbo, який компанія Gatik придбала 3 лютого, помітили в порту Усть-Луга в Балтійському морі 11 лютого.
Індія та Обʼєднані Арабські Емірати не приєдналися до західних санкцій щодо російської нафтової галузі.
Нагадаємо, що 4 лютого Рада Євросоюзу офіційно затвердила обмеження цін на нафтопродукти, які експортуються або походять з рф. Гранична ціна російських нафтопродуктів зі знижкою (наприклад, мазут) наразі становить $45 за барель, а для преміальних продуктів, як-от дизельного пального — $100. Це максимальні ціни, за якими дозволено перевозити морем до третіх країн нафтопродукти з рф. Вони почали діяти з 5 лютого 2023 року.
Видання Bloomberg також писало, що Естонія, Литва та Польща запропонували знизити ліміт із $60 за барель до $51,45. Вони стверджують, що це буде на 5% нижче за ринкову ціну.
Як повідомляла УМ, індійські компанії продовжують використовувати платіжну систему SWIFT для розрахунків із Росією в доларах, попри те, що багато російських банків заблоковані в системі через західні санкції.