Кабінет міністрів затвердив новий статут "Укрзалізниці" на позачерговому засіданні у середу.
Згідно з новим статутом, Міністерство інфраструктури, яке очолює Володимир Омелян, втрачає право бути органом управління компанії-монополіста, яку очолює Войцех Балчун.
Про це повідомили на правах анонімності кілька членів уряду, повідомляє «Економічна правда».
Так, під час підготовки регуляторного засідання, о 9:30 у середу був проведений позачерговий Кабмін без преси і трансляції.
Як зазначається, пропозицію про зміну статуту «Укрзалізниці» з голосу виніс міністр економічного розвитку – віце-прем’єр Степан Кубів.
"Без погодження зі міністром, який втратив вплив", - повідомило джерело, маючи на увазі Володимира Омеляна.
Також, декілька джерел зазначили, що постанова вносилась Кубівим на прохання прем’єр-міністра Володимира Гройсмана.
Наголошується, що в старій редакції статуту міністр інфраструктури вносив членів правління Укрзалізниці та наглядової ради компанії.
"Зараз органом управління став Кабмін, який все буде вносити сам", - повідомляє джерело.
Ухвалений статут розділяє функції формування політики та управління.
"Формує політику Мінтранс, а ось підкорятися тепер Укрзалізниця йому не буде", - повідомляють урядовці.
Згідно з новою редакцією статуту норма про накази керівництва Мінінфраструктури на адресу керівництва «Укрзалізниці» прибрано.
Крім того, зараз акціонер товариства (тобто Кабмін) має право передавати Мінінфраструктури окремі повноваження з управління корпоративними правами держави щодо УЗ. Після прийняття нової редакції статуту, міністерство інфраструктури позбудеться такого права.
Також, зараз вищим органом «Укрзалізниці» є загальні збори акціонерів. Функції загальних зборів виконує Кабінет Міністрів України.
Проте, згідно з 56 статтею, тільки Мінінфраструктури підписує цивільно-правові договори з головами наглядової ради та ревізійної комісії товариства, укладає контракт з головою правління товариства.
Згідно нової редакції статуту, у Мінінфраструктури відібрали можливість підписувати договори з головами наглядової ради та контракт з головою правління компанії.
Також Мінінфраструктури позбавляється права визначати напрямки діяльності «Укрзалізниці», впливати на кількість акцій, затверджувати фінансовий план, річний звіт, чисельність персоналу.
Тепер рішення з цих питань оформляються відповідним актом Кабміну, проект якого розробляється та подається в установленому порядку Мінекономрозвитку (а не Міністерством інфраструктури).
Також керівництво «Укрзалізниці» більше не повинно «забезпечувати подання консолідованої фінансової звітності Мінінфраструктури».
Як повідомляють джерела в уряді, "за" проголосували всі члени Кабміну.