Нагадування про Герострата: створено оперу за драматичним етюдом Володимира Самійленка
Сучасні українські композитори рідко зважуються писати опери. >>
У Києві під час дискусійної панелі «Анімація 2035: держава, бізнес, освіта» обговорювали цілу низку питань, які в наш нелегкий час турбують українських аніматорів. (Фото: Олексій Самсонов)
У Домі громадянського суспільства 3 червня відбулася дискусійна панель «Анімація 2035: держава, бізнес, освіта», щодо розробки стратегії розвитку анімаційної індустрії в Україні до 2035 року.
Про це повідомляє газета Україна молода
На заході обговорювалися такі болючі питання сьогодення, як нинішній стан української анімації, її можливості під час війни, як вийти з кризи та досягти економічного зростання, стратегічне бачення розвитку індустрії анімації до 2035 року. Також дискусійна панель не оминула обговорення такого важливого питання, як співпраця держави, бізнесу та освіти.
Модерувала захід – стратег середнього та великого бізнесу, громадська діячка, фасилітаторка, правозахисниця та тренерка Олеся Архіпова.
До дискусійної панелі, і онлайн і офлайн, було залучено цілу когорту фахівців, зокрема:
Олену Голубєву (голова української анімаційної Асоціації, продюсерка, засновниця студії анімації “Червоний собака”) із доповіддю “Анімація навколо нас. Алгоритм будування стратегії розвитку анімаційної індустрії. Фокус у майбутнє”;
Єгора Олесова (український кіно-продюсер, режисер, медіа-менеджер, композитор та сценарист) - “Світові практики та фінансування”;
Дмитра Лісенбарта (режисер, засновник Lisenbart Film) - “Анімація в освіті. Українська ідентичність”;
Анастасію Верлінську (директорку міжнародного фестивалю актуальної анімації та медіа-мистецтва LINOLEUM) - “Креативні індустрії в світі”.
На початку заходу учасників лаконічно привітав з такою важливою подією в культурному житті України Тарас Шевченко - заступник Міністра культури та інформаційної політики України з питань європейської інтеграції
«Стратегічний розвиток надзвичайно важливий й наявність стратегічного документу надзвичайно сильно допомагає досягнення тих цілей, які спільно заплановані. Але, можливо, ще більш важлива стратегія - це спільне напрацювання, спільна робота, де є обмін думками , взаємодія, пошук нових цілей.
Бо, на жаль, дехто думає, що стратегія – це класно написаний документ, який може написати один фаховий експерт. Насправді – ніколи в житті! Тільки спільне напрацювання, тому й бажаю плідної спільної роботи», - сказав, зокрема, пан Тарас.
Без перебільшення можна стверджувати, що українська анімація спроможна стати тим самим локомотивом економіки, яким вона є в розвинених країнах. У розрізі світової тенденції зміни технологій (штучний інтелект, розвиток автоматизації) втілення стратегії може не тільки сприяти інтенсивному росту української індустрії, але й стати прикладом для світової індустрії.
Саме тому на дискусійній панелі відбулися гарячі дискусії й було розглянуто цілу низку питання щодо розробки стратегії розвитку анімаційної індустрії України. Зокрема, на заході обговорення стосувалося таких тем, як:
«Я і анімація в 2035» Як ви бачите свою роль у цій стратегії?
«Як рухатись паралельно воєнним блокерам зараз? Що може посилити анімаційну індустрію та міжгалузеву співпрацю?»
«Джерела фінансування».
«Яка кількість українського контенту потрібна для збереження культурної ідентичності?»
«Проблема повернення людей з-за кордону. Вплив культури на прийняття рішення повернутися в Україну. Чи мають план Державні органи?»
«Збереження культурної ідентичності, яка роль анімації в цому?»
«Продкастори (телеканали, стримери): наскільки багато годин власного контенту потрібно виробляти для розповсюдження українського продукту?»
«Кінотеатри: Хіт»
«Як у воєнний час автори знаходять фінансування для своїх проєктів?»
«Сервісним студіям: умови, освіта, підтримка держави, кеш ребейти».
Наприкінці дискусійної панелі учасники підвели підсумки.
Як повідомляла УМ, Українська анімація у фокусі форуму з копродукції Cartoon Movie 2023 у Бордо.
Сучасні українські композитори рідко зважуються писати опери. >>
У День Конституції України, 28 червня, у Києві відбудеться грандіозна подія - виступ концертного проєкту Національного академічного драматичного театру імені Івана Франка «Файний Франко Ф'южн» у великому музичному форматі за участі Національного президентського оркестру. >>
Ювілейний етнофестиваль «Країна мрій», якому виповнилось 20 років, став наймасштабнішим за всю свою історію та, незважаючи на складнощі, пов’язані з війною, продовжив виконання своєї місії зі збереження та популяризації української культури, фольклору, народних ремесел. >>
В. о. міністра культури Ростислав Карандєєв вважає, що сектор культури зазнає втрат через не до кінця грамотну та виважену на сьогодні політику щодо мобілізації представників української культури. >>
Для киян і гостей столиці країни, яка продовжує відбиватися від ворожих обстрілів, знову стався Іван Уривський — відбулася прем’єра одноактної опери «На русалчин Великдень» із музикою Миколи Леонтовича. >>