Сьогодні у Черкасах зі скандалом обрали директора академічного обласного українського музично-драматичного театру імені Тараса Шевченка, який з великими потугами не так давно відбудували після руйнівної пожежі.
Новим очільником мистецького закладу став Руслан Паскалов, підприємець та працівник обласної філармонії.
Претендентами на посаду директора обласного театру Шевченкового краю, окрім Руслана Паскалова, були ще 5 осіб:
нинішній директор Петро Ластівка, Роман Бурлаков, заступник директора драмтеатру, Наталія Мамалига, актриса цього театру та співачка, Володимир Єфімов, колишній керівник Черкаського Палацу культури «Дружби народів» та театру в Кропивницькому та Олександр Давиденко, ексочільник управління інспектування Черкаської міської ради.
Конкурс називався відкритим, але проводили його в окремому приміщенні. Самі актори чекали на доленосні результати в актовому залі, тож ніхто з них не зміг задати питання претендентам на посаду директора театру. Тільки Олександр Гуменний зміг потрапити до зали і йому дозволили там залишитися та задати питання кандидатам.
Водночас відеотрансляція в соціальних мережах переривалася, її було погано чути. Тож все, що відбулося, колектив драмтеатру назвав ганьбою.
«Від імені колективу Черкаського драматичного театру, заявляю, що рішення комісії конкурсу про обрання директора-художнього керівника нашого театру, яке було оголошено є звичайнісіньким договорняком, підлаштованим владою області», – говорить «УМ» відомий актор Олександр Гуменний.
Чому ми так вважаємо, уточнює він.Тут, наголошує, проста арифметика – з 9 членів комісії 3 підтримані і висунуті колективом театру, 6 – від влади.
«За результатом голосування голоси були віддані таким чином: 3 за Петра Ластівку, якого підтримує колектив, а 6 за Руслана Паскалова. Совпадєніє? Недумаю! Навіть не уявляю, чим могла вразити комісію програма Паскалова, який навіть уявлення не має, що таке театр й до того ж не володіє українською мовою», – обурюється Олександр Гуменний.
І додає, цікаво було б почути відповідь від членів комісії за якими критеріями відбувався вибір.
Водночас заступник голови Черкаської обласної ради Роман Сущенко, який брав участь в роботі конкурсної комісії, заявив ЗМІ, що комісія 6 голосами обрала людину, яка немає поняття про театр, кволо і непереконливо представила свою програму, ледь розмовляє українською, має будівельну освіту, колись керував господарським відділом обласної філармонії».
Роман Сущенко назвав те, що сталося ганебною перемогою влади.
Між тим Руслана Паскалова на посаду директора обласного драмтеатру Шевченкового краю має ще затвердити сесія Черкаської обласної ради.
А в облдрамтеатрі не будуть миритися з таким рішенням конкурсної комісії і, за словами Олександра Гуменного, вже у середу збираються збори всього колективу театру, де й буде вирішено, як діяти далі.
Створену Кременецько-Почаївским державним історико-архітектурним заповідником за дорученням Міністерства культури та стратегічних комунікацій інвентаризаційну комісію - не допустили до роботи представники Свято-Успенської Почаївської лаври. >>
«Я зрозумів, що мушу бути українофілом – це я зрозумів цілком свідомо. І от я жадібно ухопився за українство. Кожнісіньку вільну від «офіційних занять» часину я присвячував Україні. Перша ознака національності є мова – я й нею найперше заклопотався», - писав Агатангел Кримський. >>
Один з найвідоміших українських театральних режисерів — Давид Петросян — представив прем’єру на сцені Національного театру імені Марії Заньковецької у Львові. >>
Уперше у Києві на сцені Національної опери України 15 січня Львівська національна опера презентує одну з найрезонансніших прем’єр минулого сезону — «Діалоги кармеліток» Франсіса Пуленка. >>
Актуалізація імен та творів і сучасне їх переосмислення — це два основні завдання Театру Корифеїв у Кропивницькому, де потужно заявив про себе український професійний театр 142 роки тому, в часи заборон та обмежень у російській імперії. >>