До Києва приїжджає знаменитий ансамбль Wroclaw Baroque Ensemble, якому 15 років.
Виступатиме колектив під диригуванням свого засновника та постійного керівника Анджея Косендяка 19 жовтня о 19.30 у костелі Святого Олександра, де не часто відбуваються концерти.
Для всіх бажаючих вхід вільний (зрозуміло, з дотриманням карантинних правил).
У 2005-му Анджей Косендяк став директором Вроцлавської філармонії, а також Міжнародного фестивалю Wratislavia Cantans та змінив обличчя обох цих інституцій, перетворивши їх у Narodowe Forum Muzyki (NFM). Власне, саме Анджей Косендяк керував проєктом будівництва NFM — сьогодні одного з найкращих концертних залів Європи.
Завдяки цьому Вроцлав — є потужною складовою європейської музичної культури, разом з такими містами, як Відень, Мюнхен, Берлін та Париж.
Двадцять музикантів Wroclaw Baroque Ensemble у Києві співатимуть та гратимуть на копіях старих інструментів, які відрізняються від їх сучасних видів. Скажімо, скрипки мають коротший гриф, а духові інструменти зберігають належний попередній епосі вигляд, що, звичайно, дає інше звучання.
Із Вроцлава спеціально привезуть малий старий орган - позитив, щоб автентична музика XVI - початку XVIII століть прозвучала так, як це було колись. Цей інструмент відрізняється від портативного органу тим, що він більший і його не тримають під прямим кутом до тіла виконавця. Він також має більшу клавіатуру.
У Києві концерт у рамках Music First – Музика першої Рѣчі Посполитої відбудеться за підтримки Міністерства культури, національної спадщини та спорту Республіки Польща, міста Вроцлава та Національного форуму музики (Вроцлав).
Виокремленим у програмі концерту польської барокової музики є твір українського композитора Миколи Дилецького (1630?-1690?) «Слава. Єдинородний» - фрагмент з «Реквіяльної літургії».
«У часи Першої Речі Посполитої вагомою її частиною була все-таки Україна — концерт iз такою назвою без хай і невеликого українського акценту був би якось неповноцінним, - пояснює диригент Роман Ревакович в інтерв’ю газеті «Україна молода» - На мою думку, варто пам’ятати, що цей досвід Першої Речі Посполитої нині є також підставою долучення України до цивілізації Західної Європи».
Україна молода є одним з інформаційних спонсорів концерту.
ПРОГРАМА КОНЦЕРТУ
Міколай Зєленський (друга пол. ХVI ст. – після 1615)
- Ecce (Дивіться)
- In Monte Oliveti (На Оливковій горі)
- Salve festa dies (Вітайте святковий день)
Микола Дилецький (1630?-1690?)
- Слава. Єдинородний - Фрагмент із «Реквіяльної літургії»
Марцін Мєльчевський (? – 1651)
- Triumphalis dies (Тріумфальний день)
- Missa triumfalis: Kyrie, Gloria (Меса тріумфальна: Господи помилуй, Слава)
- Canzona seconda a due
- Currite populi (Біжіть, люди)
Марцін Леополіта (1540?-1589?)
- Missa Paschalis: Kyrie, Gloria, Credo, Sanctus, Benedictus, Agnus Dei (Великодня меса: Господи помилуй, Слава, Вірую, Святий, Благословенний, Агнець Божий)
Станислав Сильвестер Шажинський (близько 1692-1713 – точне датування творів, дати народження та смерті невідомі)
- Соната
- Jesu spes mea (Ісус - моя надія)
- Gloria in excelsis Deo (Слава на висоті Богу)
Бартломєй Пенкєль (1601? – 1670?)
- Magnum nomen Domini (Велике ім’я Господнє)
- Resonet in laudibus (лунає похвала)
Яцек Ружицький (1635 – 1704?)
-Magnificat anima mea Dominum (Величає душа моя Господа)
ВИКОНАВЦІ:
АНДЖЕЙ КОСЕНДЯК – диригент
WROCŁAW BAROQUE ENSEMBLE (Вроцлав / Польща)
Альдона Бартнік, Алєксандра Туральська – сопрани
Данєль Ельґерсма, Пйотр Олех – контратенори
Мацєй Ґосман, Флоріян Крамер – тенори
Томаш Краль, Яромір Носек - баси
Збіґнєв Пільх, Міколай Зґулка – скрипки
Давид Брутті – корнет
Нанс Мартін Шлєґель, Масафумі Сакамото, Йоганнес Кронфельд – тромбони
Пшемисл Вацек – теорба
Юлія Карпета – віола да ґамба
Кшиштоф Карпета – віолоне
Марта Нєдзьвєцка – органний позитив