Берлінале цьогоріч швидкоплинний - помістився у робочий тиждень, від понеділка до п’ятниці. Режим он-лайн примусив усіх акредитованих критиків, журналістів мобілізуватись в суто домашніх, приватних умовах…
А от журі працювало у самому Берліні, переглядали фільми на великому екрані. Свій вибір вони зробили - і щодо «Золотого ведмедя», і щодо купи «срібних». Вручати їх будуть у наступній фестивальній фазі, в червні. Тоді й фільми обіцяють показати - в кінотеатрах, публіці, за її хорошої поведінки.
Отже, фестивально-ведмеже золото поїде в Румунію, його виборов Раду Джуде із фільмом «Невдале злягання, або порнобаламутство». Сатиричне тричастинне екранне полотно про цивілізацію, яка вочевидь пустилась берега, втративши і зоряне небо над головою (очі скеровано, як в античного Нарциса, тільки на самих себе), і моральний закон в душах.
Гран-прі присудили японцю Русіке Хамагуші за фільм «Колесо фортуни і Фантазія».
Гран-прі присудили японцю Русіке Хамагуші за фільм «Колесо фортуни і Фантазія», де химерні повороти долі і справді приправлені фантазійними образами. А приз журі дістався документальній картині «Пан Бахман і його школа» німкені Марії Шпет. Так, я не помилився - документальній та ще й такій, що триває три з половиною години (!).Про вчителя, який працює з підлітками, дітей різних народів і віросповідань, повертаючи їхні очі до краси, до віри в себе і в людство, можливості знайти омріяне щастя. Поки є такі вчителі - людство матиме шанс на завтрашній день…
Найкращим режисером визнали угорця Денеша Надя за фільм «Природне світло». Оповідь про 1943 рік, угорське військо воює з українськими партизанами - тільки якось винятково бездарно, у стані якоїсь психологічної анемії. Одначе я би не сказав, що режисер вразив чимось особливим.
У Берліні відмовились присуджувати акторські призи за гендерним принципом - окремо чоловікам і окремо жінкам. Відтак «Срібний ведмідь» за акторську майстерність присуджено Марен Еггерт за роль у фільмі «Я твій чоловік» режисерки Марії Шрадер.
Тут вона зіграла співробітницю Пергамського музею, що одважилась на експеримент - упродовж трьох тижнів пожити разом з роботом, який уміє не тільки задовольняти жіночі потреби, а й самовдосконалюватись - аби, знов-таки, краще служити жінці.
Другий акторський посріблений Ведмідь дістався іншій актрисі - Лілі Кізлінгер за роль другого плану в картині ще одного угорського режисера, Бенеша Флігауфа «Ліс – я бачу тебе скрізь».
Докладніше про підсумки фестивалю – незабаром у заключному матеріалі про Берлінале-2021.
Сергій ТРИМБАЧ з Берліна віртуального,
спеціально для «України молодої»