Держпродспоживслужба нагадала підприємцям, що у разі відмови клієнтам у розрахунках через термінал, їм загрожують штрафи.
Посадовці акцентують на тому, що правом споживача є вільний вибір товарів і послуг у зручний для нього час та вільне здійснення безготівкових розрахунків.
Як інформує Україна молода, про це йдеться у дописах Державної податкової служби та Держпродспоживслужби.
У повідомленнях зазначається, що останнім часом збільшилася кількість скарг споживачів щодо відмови з боку продавців у безготівковому розрахунку за придбані товари.
Зауважимо, що відмова у безготівковому розрахунку є обмеженням прав споживачів. Якщо клієнт поскаржиться на такий випадок, бізнес можуть оштрафувати.
Покупець, якому відмовили у безготівковій оплаті, може подати скаргу на бізнес до територіальних органів Держпродспоживслужби та за виявлення факту відмови передбачаються такі штрафи:
за відмову покупцеві у реалізації його прав – десятикратна вартість продукції (не менше 85 гривень) або 500 неоподаткованих мінімумів (8 500 гривень);
за порушення правил торгівлі – до 27 неоподаткованих мінімумів або 459 гривень.
Здійснювати винятково готівкові розрахунки можуть лише ті підприємці, що працюють у містах та селах з населенням менше ніж 25 тисяч осіб. Це передбачає постанова уряду "Про здійснення розрахунків за продані товари (надані послуги) з використанням спеціальних платіжних засобів".
Усі інші повинні приймати безготівкову оплату. Така можливість має бути забезпечена через POS-термінал або QR-код.
У ДПС вирішили нагадати про такі санкції, тому що з нового року ФОПи зобов'язані використовувати реєстратори розрахункових операцій, у тому числі програмні.
Як раніше інформувала «УМ», безробітні малозабезпечені громадяни у рамках бюджетної програми "Рука допомоги" зможуть отримати безвідсоткову фінансову допомогу від держави для започаткування власного бізнесу.
На реалізацію цієї програми з держбюджету виділять близько 100 млн гривень.