Український криголам «Ноосфера» залишив морський вокзал Одеси і прибув до судноремонтного заводу у Чорноморську.
Тут судно має пройти серйозне технічне обслуговування перед походом до Антарктиди.
Як повідомляє Україна молода, про це інформує Національний антарктичний науковий центр.
«Як і будь-який транспортний засіб, перед великою дорогою (а до Антарктиди з України не менше 5-6 тижнів ходу), тим більше перед походом до крижаних морів, наше судно має пройти серйозне технічне обслуговування.
Слід перевірити роботу всіх механізмів - від двигунів до кранів та лебідок - на справність, замінити відпрацьовані масла тощо», - йдеться у повідомленні.
Зазначається, що окремим завданням є очистка корпусу від наростів морської рослинності та техобслуговування "підрульок" - спеціальних гвинтів, які забезпечують маневреність судна у складній льодовій обстановці.
«Більшість цих робіт не можна виконати на пасажирському причалі морвокзалу, а деякі навіть потребують тимчасового підйому з води у док», - повідомляють у центрі.
І додають, що для цього обрали ПрАТ "ІСРЗ" (колишній Іллічівський судноремонтний завод).
"Ноосфера" має значну водотоннажність - 5732 тон, а для цього плавучий док має бути досить потужним.
Як уточнили у антарктичному центрі, технічними роботами керуватиме «досвідчений старший механік Андріс Кубулінс, який понад 6 років працював на судні "Джеймс Кларк Росс", і коли воно стало "Ноосферою", люб’язно погодився перейти з Британської антарктичної служби на роботу до українського екіпажу криголаму».
Очікується, що в Антарктиду "Ноосфера" вирушить вже в середині січня.
Як повідомляла «УМ», раніше полярники оголошували конкурс на кращу назву криголаму, який придбали у Великої Британії.
На початку жовтня потужний криголам вперше зайшов до порту Одеси.