«Ковдра» на сімох

«Ковдра» на сімох

Українські підприємства заявили, що мають намір відновити свої позиції на ринку мостобудування. І не просто відновити, а запропонувати свої послуги на експорт. Але поки що це тільки початок, тому що тисячі вітчизняних фахівців, висококласних мостобудівників сьогодні працюють за кордоном, не знаючи про амбітні задуми колег. А про масштабність задуму можна судити хоча б із того, що найбільші фірми, які працюють у цій сфері, вирішили об'єднатися у потужну корпорацію «Укрмостобуд». Очікується, що вона охопить 90 відсотків українського мостобудівництва. Засновниками корпорації виступили: ВАТ «Мостобуд», асоціація автодорожних мостобудівників «Автоміст», Київське мостобудівне управління № 2, фірма «Альпсервіс», ЗАТ «Трансміст», Укрмістшляхбуд та підприємство «МАСТ-БУД». Як повідомив на прес-конференції президент корпорації Володимир Продивус, корпорація створюється для координації дій при виборюванні вітчизняного ринку та для ведення спільної зовнішньоекономічної діяльності.

Обленерго скуповують?

Україна розраховує увійти в європейську енергосистему як самостійний повноправний гравець, але чи вдасться їй це зробити за нинішньої політики владців, це ще питання «на засипку». Нагадаємо, на Бурштинській теплоелектростанції, що на Івано-Франківщині, починаючи з 2002 року здійснювався експеримент зі створення умов для синхронної роботи південно-західної частини енергосистеми України з енергосистемою Європи. Днями Київ отримав принципове «добро» на постійну роботу Бурштинського «енергоострова» в цьому режимі, повідомляється на сайті Мінпаливенерго.

Реверсу й не треба

Про можливість задовольнити інтерес росіян до нафтотранспортного терміналу «Південний» і водночас не використовувати «Одесу—Броди» у реверсному напрямі говорили давно. Першим цю думку привселюдно висловив у травні, після підписання тристоронньої угоди між ЄС, Україною і Польщею, тодішній секретар РНБОУ Євген Марчук. Щоправда, тоді така можливість існувала суто гіпотетично: Придніпровська магістральна нафтопровідна система для того, щоб перекачати російську, та й казахську нафту до терміналу «Південний», мала недостатньо потужностей. Днями ВАТ «Укртранснафта» прозвітувала про те, що технічні можливості, про які говорили політики у травні, вже створено. Тобто потужності Придніпровської нафтопровідної системи збільшено.

Резервуарчик замовляли?

Резервуарчик замовляли?

Поки що така подія, як спорудження чергового резервуара для нафти у Бродах не обросла більш-менш примітними коментарями. У прес-службі ВАТ «Укртранснафта» повідомили, що це звичайна розбудова інфраструктури, а от чию сировину і в якому напрямі буде перекачано з допомогою цього резервуара, гадати не стали. Єдине, на чому зробили наголос в Укртранснафті, — що йдеться про резервуар надзвичайно великого розміру — обсягом 75 тисяч кубометрів.

Ярмарок трьох столиць

Інколи на рівні міст вдається вирішити питання, над якими керівники держав б'ються не один рік. Саме ця не раз перевірена на практиці істина й надихає організаторів Міжнародного економічного форуму столичних підприємств, який 19—21 листопада проходитиме у Києві. Власне, це тристоронній форум — на нього завітали делегації Мінська та Москви. З українського боку, як очікується, кількість учасників буде вдвічі більшою за «гостьову». Під час цього зібрання планується розпочати спільні програми і проекти, які сприятимуть встановленню прямих зв'язків між підприємствами окремих регіонів Росії, України та Білорусі.

Технологічний аутсайдер чи претендент на лідерство?

Про роль національної ідеї в економічному зростанні будь-якої країни вітчизняні політики говорили досить багато. Проте в самої України немає остаточно схваленої суспільством національної ідеї. Упродовж дванадцяти років незалежності висловлювалося чимало міркувань з цього приводу. З-поміж них виокремлюються думки економістів. Знавці ринків і банкіри мають свій погляд на те, якою повинна бути інтегруюча ідея для української нації. При цьому вони виходять із цілком достовірних даних про сьогоднішній стан економіки. Погодьмося, завдання не з легких — воно нагадує пошук вічного двигуна. Та найважче буде переконати неекономістів у тому, що національна ідея може і повинна мати під собою щось надефемерне, щось духовніше, аніж просто любов до рідного краю. Поринувши у вивченняя цієї «алхімії любові», колишній урядовий секретар Віктор Лисицький знайшов своє бачення національної ідеї. Думками з цього приводу він вирішив поділитися з «Україною молодою».

Перверзія реверсу?

Досі про найближчі перспективи транспортування сировини нафтопроводом «Одеса—Броди» заявляла лише ВАТ «Укртранснафта». При цьому спецуповноважений з питань ЄАНТК Олександр Тодійчук досить обережно говорив про кампанії, які мають намір надати нафту для перегону її в напрямку Одеса—Броди. Учора Кахахстан офіційно заявив про це, називаючи конкретну цифру — 30 мільйонів тонн нафти. Учора під час офiцiйного вiзиту міністра закордонних справ України Костянтина Грищенка в Астану його казахський колега Касимжомарт Токаєв однозначно висловився щодо проекту «Одеса—Броди»: Казахстан зможе забезпечити постачання і транспортування до 30 мільйонів тонн нафти в Україну, пiдтвердив вiн.

Чому холодно?

Минулої п'ятниці на колегії Мінпаливенерго розборки щодо підготовки до опалювального сезону досягли апогею. Міністр Сергій Єрмілов не раз наголошував, що генеруючим станціям потрібні більші обсяги газу. Тим самим, зрозуміло, він намагався зменшити витрати вугілля. Проте НАК «Нафтогаз України» неухильно дотримується взятого раніше курсу на обмеження поставок енергоносіїв споживачам, які не повністю розрахувалися за паливо. Жорсткою рукою методично НАК протягом року прикручувала «краник». Критичні дні для боржників настали, коли температура сягнула мінусової позначки. За словами заступника міністра енергетики Сергія Чеха, найбільшого дискомфорту зазнали Зміївська, Бурштинська і Слов'янська теплоелектростанції. Через обмеження газопостачання вони перейшли на використання мазуту.

Чи тільки бюджетники сидітимуть взимку без тепла?

Для багатьох киян досі не розпочався опалювальний сезон. Логіка «заморожування» співгромадян проста: якщо ваш житловий будинок не має боргів за теплопостачання, то, будь ласка, можете ніжитися у теплій квартирі. У протилежному випадку — зробіть так, щоб у вашого жеку не було фінансових претензій до мешканців будинку, тоді й буде тепло. Спроба «УМ» з'ясувати ситуацію, що склалася для необігрітих громадян столиці станом на вчорашній день, закінчилася нічим.