Скандал навколо миколаївського Чорноморського суднобудівного заводу увійшов у п'ятірку найрезонансніших економічних «розборок» минулого року. І хоча до масштабів популярності «справ» із НЗФ та «Криворіжсталлю» ЧСЗ далеко, державі вже зараз є над чим замислитися. Колись це підприємство було знане у всьому світі — тут спускали на воду потужні авіаносці. Тепер, коли ЧСЗ за безцінь (за оцінками експертів, щонайменше у 27 разів дешевше його вартості) придбали російські інвестори, очевидно, про суднобудівельну славу можна забути. Багато фахівців стверджує, що і про завод — теж. Із початку року на підприємстві, яке перебуває у процедурі банкрутства, через катастрофічні борги відключено воду, адміністративна споруда «відрізана» від світла, вже й без того невеликий колектив не отримує офіційну зарплату, держава — податків. У нинішніх працівників ЧСЗ, народних депутатів є численні факти про те, що унікальне обладнання заводу ріжуть і продають, як металобрухт. Про які кораблі може йтися? Фонд держмайна має намір розірвати угоду купівлі-продажу із власниками холдингу й через суд повернути підприємство у державну власність. Однак інвестори запевняють: завод працює у нормальному режимі, заробітну плату виплачують, замовлення виконують.