Масовка для Мороза

11.09.2007

Під час позавчорашнього візиту до Полтави лідеру соціалістів Олександру Морозу доводилося «поправляти» журналістів, які називали його Головою Верховної Ради V скликання. Мовляв, так треба іменувати спікерську посаду тільки після того, як парламент нинішнього скликання припинить свої повноваження, а зараз же він працює... І навіть обов’язково збереться на ще одне пленарне засідання — за словами Сан Санича, «в районі 20—21–го числа», щоб розглянути представлений урядом бюджет на наступний рік і водночас «забити ще один кілок у ту аферу, яка затівається».

«Легітимність» Олександра Мороза на посаді очільника розпущеної Верховної Ради засвідчували не тільки слова, а й зовнішній антураж його перебування в Полтаві. Зупинки «даішниками» транспорту перед проїздом високого гостя. Більше міліціонерів, ніж зазвичай у подібних випадках, і не тільки на перехрестях. Зустріч в обласній раді з її головою, «регіоналом» Олександром Удовіченком та депутатами–соціалістами. На цю розмову прийшов і мер Полтави Андрій Матковський. Цікаво було спостерігати за тим, як цей висуванець БЮТ не зронив жодного слова навіть після відвертого «мочилова» Сан Саничем Юлії Тимошенко, гнівного викриття її «афер» та «авантюр»...

Отже, зовні все «в ажурі». Та чи «легітимізували» Мороза як Голову чинного парламенту самі полтавці — мешканці базового для Соцпартії регіону? Далебі. На масовану рекламу заходів за участю спікера вони фактично не відгукнулися. Тож недільного дня о 13.00, коли, згідно з закликами через гучномовці, мала розпочатися зустріч із Морозом на невеликому майдані біля Палацу дозвілля «Листопад», там стояли тільки... півдесятка опонентів СПУ із числа активу «ворожої» партії та ще стільки ж «бійців» обслуги двох «соціалістичних» наметів. Зате майже всі прилеглі вулиці були заповнені транспортом, яким на здибанку з Морозом із районів області позвозили активістів Соцпартії та «співчуваючих» (подейкували, один вияв такого «співчуття» коштував 50 грн.). Лише містких автобусів автор цих рядків нарахував сімнадцять! А були ж іще й «маршрутки», і легковики. «Своїх» людей як масовку для вождя привезли сюди на одинадцяту годину. Тож у «Листопаді» більше двох годин Мороз «віщав» саме для них. А коли суто «соціалістичну» зустріч завершили, кілька сотень заїжджих соціалістів вийшли з приміщення на порожню площу.

Прикметно, що недешевий пасажирський транспорт, якого хронічно бракує в сільській глибинці, цілий день обслуговував винятково соціалістів. І якщо з виїздом «Ікаруса» Полтавського гірничо–збагачувального комбінату, який очолює член фракції соціалістів у облраді Володимир Бадагов, усе зрозуміло, то залучення до «політичного сервісу» «Шкільного автобуса» марки «Богдан» із державними номерами ВІ0292АА викликає щонайменше подив. Невже кошти, заледве віднайдені в місцевих бюджетах на перевезення школярів із віддалених сіл, мають використовуватися на обслуговування чиїхось партійних амбіцій? А може, такий адмінресурс — і є «ноу–хау» освітнього міністра–соціаліста Ніколаєнка, про новації якого так красиво говорив у Полтаві лідер СПУ?