Галопом у нікуди

03.08.2007

      Рушаючи у вояж за так званими «гарячими» путівками, треба бути особливо уважними при оформленні документів у туристичному агентстві. Нерідко продавці переслідують ціль — просто «зрубити» гроші з клієнта, а далі хоч трава не рости. Однією з жертв такого, м'яко кажучи, неякісного сервісу став журналіст «УМ», який вперше у житті вирішив відвідати Єгипет.

      Завітавши до представництва агенції «Галопом по Європах», що в торговельному центрі «Караван», замовив путівку до вибраного готелю у Шарм-Ель-Шейху і заплатив за неї у повному обсязі. Менеджер турагенції Інна Джога обіцяла зателефонувати, коли з готелю підтвердять резервацію місця. До мандрівки залишалося три дні, але тільки напередодні вильоту ввечері прийшло підтвердження. Причому, коли Інна казала, що зателефонує через п'ять хвилин, це означало, що «видзвонювати» її доведеться мені десь години через дві. Складалося враження, що, після того як гроші потрапляють у руки агенції, подальші справи клієнта її не надто цікавлять. Вибивши нарешті ваучер до готелю й страховку, отримав настанову, що в Єгипті мною займатиметься місцевий партнер українського туроператора — фірма «Туртесс».

      Прибувши до Шарм-Ель-Шейху, був вражений, що всі місця у моєму готелі зайняті (чому тоді прийшло підтвердження резервації?). Єгиптянин iз «Туртессу» запропонував жити в іншому місці, а коли я спробував відмовитися, сказав, що у такому випадку ночуватиму на вулиці, а всі претензії можу висловити лише по поверненні в Україну. Отакий сервіс. Довелося поселитися в інший готель iз тими ж чотирма зірками, але iз зовсім іншими характеристиками, ніж замовляв.

      Погодьтеся, коли ви платите за готель, що у кількох хвилинах ходьби від моря, а вас селять за 10 км від нього, радості мало. До того ж, на автобус на пляж треба було записуватися заздалегідь, тож перший день довелося провести в готелі, бо місць в автобусі вже не було. Заради такого «щастя» летіти чотири години, мабуть, не варто. Було ще кілька незручностей. Обраний готель славився молодіжним контингентом і розташовувався у центрі міста, а наданий — з пенсіонерами на околиці. Перспектива для молодої людини не надто приваблива. Крім того, місцеві менеджери постійно мене запитували, чому я ходжу по їхньому готелю, бо браслета, який був на руці у тамтешніх мешканців, мені не видали. Можна ще згадати, що знайомі з Росії нормально поселилися у замовлений готель, але бачитися ми могли рідко, бо поселили нас далеко один від одного.

      Повернувшись додому й спробувавши написати скаргу, довго ловив згадану менеджерку Інну, а коли нарешті поговорив із нею, вона з радістю в голосі повідомила, що апеляцію подавати вже пізно, бо минуло два тижні (насправді, це можна робити упродовж 21 дня пiсля повернення). Ще й додала: «Хіба ці 524 долари — великі гроші?».

      Навіть для того, щоб написати скаргу, довелося вийти на вище керівництво «Галопом по Європах», і лише тоді її прийняли. Більше місяця довелося чекати відповіді від туроператора «Вояж-Київ», який співпрацює з агенцію, де я купував путівку. Знову ж таки, зателефонувати мені самі вони не схотіли — кажуть, загубили номер мобільного (?!). У письмовій відповіді директора «Вояж-Київ» Щупака Т. В. повідомляється, що нічим мені зарадити не можуть. Крім того, просто вбиває фраза: «Рівень готелю визначається не суб'єктивною думкою туристів, а нормами країни, до якої Ви прибули». Виходить на те, що думають клієнти, згаданим фірмам просто начхати, а головне — здерти гроші.

      Тож будьте пильними, оформляючи документи, уважно читайте договори про надання туристичних послуг і обов'язково дізнавайтеся телефони менеджерів в Україні, які можуть терміново розв'язати ваші проблеми, якщо такі з'являться.

      Приємного відпочинку!

  • Борщ не для бідних

    Ціни на продукти в Україні не те що не падають, а чи не з кожним днем піднімаються все вище, знищуючи всі сподівання людей на краще життя. Чи не єдиним виходом залишається тільки успішне виробництво, яке зможе покрити потреби населення та знизити вартість продукту. >>

  • «Титанік» іде на таран

    Даремно раділи, що нафта дешевшає. Нові реалії продовжують своє повзуче, але впевнене просування вперед спиною. Нормальний борщ уже давно зжерла інфляція. Споживчий кошик для середнього українця розрахований держкомстатом, очевидно, орієнтуючись на мертвих і ненароджених. >>

  • Купонна лихоманка

    Важко уявити людину, яка пройде повз магазин iз вивіскою «Знижки» без найменшого бажання зазирнути всередину! Так уже влаштована людська психологія, що самі лише слова «розпродаж», «знижка», «акція» діють на нас просто–таки магічно. Й умілі маркетологи на цьому почали грати давно: наші гаманці скоро тріснуть від купи дисконтних карток. >>

  • Ціновий «сказ»

    Минулий рік неабияк спустошив гаманці українців: ціни на харчі били багаторічні рекорди, а доходи не додавали оптимізму. Експерти відзначають: несприятливим економічним реаліям в Україні «підіграв» не тільки «дорогий» долар, а й стрімке підвищення цін на продукти на світових ринках: дорожчало усе — цукор, солодощі, молочні продукти, крупи, алкоголь. При цьому якість українських товарів подекуди гіршала — виробники «воюють» за ціну. «Розслаблятися» не радять аналітики українським споживачам і в новому році — готуйте щонайменше зайві 200 гривень щомісяця. >>

  • «Кожух» для оселі

    Із початком холодів українці незлим тихим словом починають згадувати комунальників, усю нашу систему обігрівання квартир та кругленькі суми у квитанціях за комунпослуги. Зігрітися у власній квартирі однаково вдається мало кому, відтак більшість шукає вихід із «морозостійкої» ситуації в оселі. Варіант — самотужки утеплити свою квартиру. Це ефективно, швидко, але досить дорого. Дешево зробити фасад можна тут, а ще дадуть гарантію на утеплення. >>

  • «Зелений змій» із позолотою

    Українським любителям оковитої, як уже повідомляла «УМ», варто готуватися до чергової хвилі подорожчання горілки. Як відомо, Кабмін має намір ввести нові мінімальні роздрібні ціни на горілчані вироби — коньяк та горілку. І якщо зараз мінімальна ціна «зеленого змія» у продажу становить14 гривень за півлітра, то, згідно з проектом Постанови Кабміну, дешевшої горілки від 18 гривень за пляшку (коньяку — 27 гривень відповідно) у магазинах не може бути. >>