Путівка горить і палає...

03.08.2007
Путівка горить і палає...

Малюнок Володимира СОЛОНЬКА.

      Уявіть собі ситуацію: ви, відбуваючи на відпочинок до екзотичної країни (на путівку до якої збирали гроші цілий рік), уже в літаку дізнаєтесь, що хтось такий самий тур придбав значно дешевше... Ваша реакція? Вас «кинули»? Ні. Річ у тім, що ви придбали «звичайну» путівку, а хтось — «гарячу».

      Щоб не виникало зайвих запитань, треба одразу визначитись, що ж таке «гаряча», або як ще її називають — «палаюча» путівка та як вона з'являється в турагентствах. Кожна туристична компанія заздалегідь замовляє й оплачує авіаперельоти та місця в закордонних готелях своїм туристам. Та іноді трапляється так, що частину путівок вчасно продати не вдається, і тому за 2—3 дні до кінцевої дати продажу туроператор, аби не втратити гроші, починає знижувати їхню вартість. Ціна туру може падати і внаслідок сезонних коливань попиту на туристичні послуги та через відмову якогось туриста від своєї путівки за короткий строк до вильоту. Таким чином з’являються «гарячі» путівки.

      Перше, що може змусити сумніватись у «палаючій» пропозиції від турагентства — чи відповідає вартість туру його якості? Відомо чимало випадків, коли люди їдуть відпочивати за путівкою зниженої вартості за системою «все включено» у п'ятизірковий готель, а приїжджають у барак, де немає жодних умов. Та й узагалі, як каже народна мудрість — безплатний сир лише в мишоловці. Але туроператори переконують, що під гарячою путівкою не мається на увазі неякісний її відповідник, а, скоріше, можливість придбати бажаний тур з нормальними умовами за меншу ціну. Зниження ж вартості путівки на якість відпочинку аж ніяк не впливає. «Умови, які були запропоновані раніше в звичайній путівці (переліт, проживання в готелі певної категорії, харчування та додаткові послуги), залишаються на тому ж рівні. Змінюється лише сума вартості всього», — запевняють в агентствах iз продажу «гарячих» путівок. На продажах «гарячих» путівок втрачає тільки турагентство, адже за тур вони виручають менше грошей, ніж сподівалися, клієнт тільки виграє — зекономлені гроші можна витратити на екскурсії і сувеніри.

Відпочинок «на шару»

      «Гарячий» відпочинок, чи, як його ще називають туроператори, «відпочинок на шару», з'явився і став популярним в Україні лише кілька років тому, але вже здобув безліч прихильників.

      «Гарячі» ціни на колись такі дорогі морські курорти дійсно вражають. Лише одне усвідомлення того, що загальна знижка на «палаючі» тури може становити до 70%, породжує бажання поїхати далеко-далеко. Наприклад, вартість відпочинку в Туреччині у тризірковому готелі з харчуванням, у розпал сезону (за умови «гарячої» путівки), складатиме 250— 300$, а в п'ятизірковому — 500— 600$. В Єгипті можна відпочити за 200— 400$. У той час, коли ринкова ціна таких турпутівок на початку на 10— 50% вища. Не в «пік» сезону «гарячу» путівку можна придбати взагалі за «смішною» ціною — від 100$ за тиждень проживання. Питання лише в тому, чи готові ви, в буквальному розумінні, «сидіти на валізах», аби відпочити дешевше? Треба врахувати, що за можливість отримати тур належного рівня за значно меншу суму грошей дехто готовий ризикувати. Наприклад, раптово піти у незаплановану відпустку чи за дві години до вильоту зібрати речі і нічого при цьому не забути.

      Багато хто з відпочивальників, як правило, планує свою відпустку заздалегідь. Та сподіватись, що вам потрапить та сама бажана «гаряча» пропозиція, що відповідатиме всім вимогам, — марна справа. Як підкреслюють представники туристичного бізнесу, в пік сезону «гарячі» путівки стають дійсно таки «палаючими» і час заявки та купівлі їх в агентстві складає 2 — 3 години. Та й дістаються вони переважно постійним клієнтам або ж занадто спритним туристам. У деяких європейських країнах існує така практика, коли люди приїздять в аеропорт з речами і купують путівку в туроператора за годину до вильоту.

      Як правило, найбільшим попитом користуються «гарячі» путівки на морські курорти, де діє безвізовий режим. Серед таких країн — Єгипет, Туреччина, Туніс тощо. А шансів відпочити по «гарячій» путівці у країнах, де існують візи (Мальта, Греція, Іспанія, Італія) — значно менше. В таких випадках тур «палає» до кінцевої дати продажу, що встановлюється терміном оформлення документів (наприклад, якщо віза відкривається за 14 днів, то і дата закінчення продажу рахується за 14 днів до виїзду).

      Найдешевші, дійсно-таки «пекельно гарячі» путівки з'являються раптово і за мінімальний строк до кінцевої дати продажу. Вартість «гарячого» туру протягом останнього дня продажу може знижуватись кожну годину і бути мінімальною до 17:30 вечора. «Гарячі» путівки є завжди, проте їх кількість різко знижується в періоди так званого «високого сезону»: на травневі свята, в липні — серпні та в період новорічних свят.

Де та як придбати «гарячу» путівку

      Найпростіший та найшвидший спосіб придбання «гарячого» туру — через мережу інтернет (на сайтах багатьох туристичних операторів розміщується інформація про «гарячі» путівки, і  вона постійно оновлюється). Завдяки системі он-лайн ви можете не лише знайти бажаний тур, а й розрахуватись за нього. Лише запам'ятайте, що «гарячу» путівку, на відміну від звичайної, можна забронювати тільки після повної передоплати її вартості. (Такі обмеження накладають майже всі туристичні оператори).

      Придбати «гарячий тур» можна і в мережі «Агентств гарячих путівок». На сьогодні вищеназвана мережа нараховує понад 200 представництв по всій Україні, а в столиці — близько 20 точок. Будь-яке з таких агентств займається винятково розпродажем «палаючих» пропозицій від провідних туристичних компаній нашої країни. Може виникнути запитання: яким чином «гаряча» путівка потрапляє до бази даних мережі агентств і чи однакова ціна на той самий тур, скажімо, в Києві і в Івано-Франківську? Коли туристичний оператор отримує «гарячу» путівку, він надсилає її до того чи іншого агентства, яке, в свою чергу, виставляє пропозицію на своєму сайті (найбільш повний список «гарячих» турів можна знайти на сайті www.hottour.com.ua). Таким чином доступ до нових «гарячих» новинок мають абсолютно всі.

      Як запевняють представники «Агентств «гарячих» путівок», ціни на «палаючі» тури завжди однакові, й не змінюються з місцем їхнього продажу. Єдине, від чого залежить ціна тієї чи іншої путівки, — так це від початкової вартості туру та місця перебування відпочивальника.

      Процедура купівлі та оформлення путівки відбувається просто й швидко. Все залежить від того, до якої країни ви зібрались їхати. Так, якщо ви місцем відпочинку обрали курорти Туреччини чи Тайланду, то візу купуєте окремо (її вартість не входить до ціни туру), тобто в аеропорту після прильоту до однієї з названих країн. Така віза в середньому коштує 20 — 25 у.о. і розрахована як на дітей, так і на дорослих. А от якщо ви зібрались до Тунісу, то на візу не треба відкладати окрему копієчку, адже для громадян України оформлення цього документа — безкоштовне.

      І наостанок маленька порада: купуючи путівку на відпочинок, незалежно «гарячий» це тур чи ні, згадайте одну просту істину: платиш більше — отримуєш якісніші послуги.

 

Словничок туриста

ТИП РОЗМІЩЕННЯ

DBL — двомісний номер

SGL — одномісний номер

EXB — двомісний +додаткове ліжко

ch — маленька дитина (0-6 років)

CH — велика дитина (в основному до 12 років, але в деяких готелях до 15)

Suite — номер покращеного планування і категорії (люкс)

Room — розміщення в однокімнатному номері

Junior suite — номер покращеного планування (напівлюкс)

 

КАТЕГОРІЇ ГОТЕЛІВ

1* — одна зірка

2* — дві зірки

3* — три зірки

4* — чотири зірки

5* —п'ять зірок

 

Вартість «гарячих» путівок

Чорногорія (Будва) — DBL — 3* — 10 ночей — 450 євро

Туреччина (Анталія) — 3* — 4 ночі — DBL — 172 у.о. ( + віза 20 у.о)

EXB — 278 у.о. ( + віза 20 у.о)

SGL — 156 у.о. ( + віза 20 у.о)

Туреччина (Аланья) — 5* — 4 ночі — DBL — 357 у.о. ( + віза 20 у.о)

SGL — 466 у.о ( + віза 20 у.о)

EXB — 302 у.о ( + віза 20 у.о)

Греція (Родос) — 2* — 10 ночей — DBL — 399 євро

SGL — 599 євро

EXB — 349 євро

  • Борщ не для бідних

    Ціни на продукти в Україні не те що не падають, а чи не з кожним днем піднімаються все вище, знищуючи всі сподівання людей на краще життя. Чи не єдиним виходом залишається тільки успішне виробництво, яке зможе покрити потреби населення та знизити вартість продукту. >>

  • «Титанік» іде на таран

    Даремно раділи, що нафта дешевшає. Нові реалії продовжують своє повзуче, але впевнене просування вперед спиною. Нормальний борщ уже давно зжерла інфляція. Споживчий кошик для середнього українця розрахований держкомстатом, очевидно, орієнтуючись на мертвих і ненароджених. >>

  • Купонна лихоманка

    Важко уявити людину, яка пройде повз магазин iз вивіскою «Знижки» без найменшого бажання зазирнути всередину! Так уже влаштована людська психологія, що самі лише слова «розпродаж», «знижка», «акція» діють на нас просто–таки магічно. Й умілі маркетологи на цьому почали грати давно: наші гаманці скоро тріснуть від купи дисконтних карток. >>

  • Ціновий «сказ»

    Минулий рік неабияк спустошив гаманці українців: ціни на харчі били багаторічні рекорди, а доходи не додавали оптимізму. Експерти відзначають: несприятливим економічним реаліям в Україні «підіграв» не тільки «дорогий» долар, а й стрімке підвищення цін на продукти на світових ринках: дорожчало усе — цукор, солодощі, молочні продукти, крупи, алкоголь. При цьому якість українських товарів подекуди гіршала — виробники «воюють» за ціну. «Розслаблятися» не радять аналітики українським споживачам і в новому році — готуйте щонайменше зайві 200 гривень щомісяця. >>

  • «Кожух» для оселі

    Із початком холодів українці незлим тихим словом починають згадувати комунальників, усю нашу систему обігрівання квартир та кругленькі суми у квитанціях за комунпослуги. Зігрітися у власній квартирі однаково вдається мало кому, відтак більшість шукає вихід із «морозостійкої» ситуації в оселі. Варіант — самотужки утеплити свою квартиру. Це ефективно, швидко, але досить дорого. Дешево зробити фасад можна тут, а ще дадуть гарантію на утеплення. >>

  • «Зелений змій» із позолотою

    Українським любителям оковитої, як уже повідомляла «УМ», варто готуватися до чергової хвилі подорожчання горілки. Як відомо, Кабмін має намір ввести нові мінімальні роздрібні ціни на горілчані вироби — коньяк та горілку. І якщо зараз мінімальна ціна «зеленого змія» у продажу становить14 гривень за півлітра, то, згідно з проектом Постанови Кабміну, дешевшої горілки від 18 гривень за пляшку (коньяку — 27 гривень відповідно) у магазинах не може бути. >>