Сто свічок на піці «Челентано»

31.07.2007
Сто свічок на піці «Челентано»

Перший млинець від генерального директора Київського регiонального офiсу Максима Храмова не глeвкий. (Фото Володимира СТАДНIКА.)

      У п'ятницю в Києві з нагоди відкриття сотого ресторану швидкого обслуговування ТМ «Піца Челентано» засновники і директорат Fast Food Systems (ТМ «Піца Челентано», «Картопляна Хата», «Кафе Пункт», «Япi», «По-перше») стали за барну стійку. Генеральний директор FFS Марк Зархін, виконавчий директор Ігор Шевельов, директор із загальних питань Олександр Поздняков, заступник генерального директора FFS Олена Буйненко, генеральний директор Київського регіонального офісу Максим Храмов, виконавчий директор Київського регіонального офісу Юлія Нагорняк і директор з маркетингу компанії FFS Галина Кащеєва у фірмових сорочках, фартухах і ковпаках наливали журналістам пиво, пекли млинці, готували піци. По-перше, креативно, по-друге, у вузькому приміщенні сотої піцерії на вулиці Коцюбинського по-іншому прес-конференція не поміститься, по-третє, власники, франчайзери і менеджери продемонстрували правильне розуміння того, що вони працюють у системі обслуговування.

      Компанія Fast Food Systems, заснована у Львові у 1998 році, позиціонує себе як будинок брендів, наразі «Піца Челентано» — найчисленніша мережа: 100 піцерій у 58 містах країни. Працює компанія за системою франчайзингу, за словами генерального директора FFS Марка Зархіна, у франчайзингу головне — відчуття міста, в якому він відкриває свою «точку». Тому, скажiмо, ціни в київській піцерії «Челентано» вищі, ніж у Новояворівській. Власники бренду трохи ображаються, коли їхнi заклади називають фаст-фудами, і уточнюють, що це ресторани швидкого обслуговування формату quick&casual(швидко і зручно). Що відрізняє їх від звичайних фаст-фудів — робота тільки зі свіжими продуктами, без напівфабрикатів, харчових таблеток та іншої хімії. Піцерії із біло-зелено-червоним логотипом, розробленим у 1998 році студентом-першокурсником львівського художнього інституту за 12 доларів, задумувались як демократичні ресторанчики для середнього класу і динамічних, активних людей. Тому і піцерії розвиваються динамічно — ледь не щомісяця тут вводять додаткові страви, віднедавна у київському «Челентано» можна придбати книжки і прочитати газети, не відходячи від своє піци, з'явилася всеукраїнська дисконтна мережа ЕgоЇсти, кожен заклад має свою дизайнерську «родзинку». Наприклад, 100-й ресторан «Піца Челентано» дизайнер Ольга Конюк оформила світлинами старого Києва і доведеними до абсурду гламурними об'єктами. А загалом, яка б дизайнерська концепція не превалювала в кожній конкретній піцерії, ухил завжди в поп-арт і трохи кітч. За тісну співпрацю з художниками й дизайнерами і різні мистецькі експерименти «Піцу Челентано» часто називають арт-фудом, і генеральний директор київського регіонального офісу Максим Храмов зовсім не проти такої назви — недарма ж він закінчив Львівську консерваторію.

      За даними соціологічного опитування 2006 року, в 60 відсотків киян слово «Челентано» асоціюється з піцеріями, 40 відсотків називають італійського співака. До речі, про італійського однофамільця української піци. На запитання, чи не запросять його на відкриття, скажімо 200-ї піцерії, Марк Зархін відповів: один мій московський знайомий хотів запросити його на свій захід, пропонував велику суму, Челентано прочитав лист із пропозицією і відповів — «Дуже хворий і дуже багатий. Не приїду».

      До кінця 2007 року компанія FFS готова відкрити ще 12 проектів, усього в роботі 26, і перенасичення ринку ресторанами швидкого обслуговування настане нескоро, бо ще й насичення немає. Якщо в Америці на 100 тисяч населення припадає 3000 таких закладів, то в Україні на порядок менше. Якщо рахувати ресторани  всіх брендiв компанії FFS, то в Україні їх уже бiльш нiж 150. А крім демократичного ресторану  японської i тайської  кухні «Япі», українсько-мексиканьского ресторанчика «картопля+м'ясо» — «Картопляна хата», кав'ярні «Кафе пункт», ресторанчика перших страв «По-перше», найближчим часом компанія запустить іще два бренди — ресторани з власними пивоварнями «Кумпель» і рустикальні, народні м'ясні заклади «Голодний Микола». Нагодують усіх.