Учора мали підняти всі цистерни
Станом на вчорашній ранок рятувальники підготували до завантаження на залізничну платформу дванадцяту цистерну, яка тиждень тому перекинулася внаслідок техногенної катастрофи під селом Ожидів Буського району на Львівщині. Для підняття цистерн залізничники проклали близько 50 метрів тимчасової колії, по якій до місця НП прибули важкі крани. Також було повністю відновлено ділянку колії на одному з напрямків руху.
Як розповів «УМ» керівник прес-служби Міністерства з питань надзвичайних ситуацій Ігор Кроль, попри те, що МНСники працюють цілодобово, сам процес підняття цистерн на колії є досить непростим. «Ще напередодні працювати рятувальникам заважав дощ і шквальний вітер, однак роботи не призупинялися ні на хвилину. Тепер знову спека, відтак пожежникам доводиться весь час підтримувати температуру цистерн на певній межі. Адже діжки пошкоджені, тому слід бути обережними, щоб не допустити нового спалаху пожежі», — каже Ігор Кроль.
Водночас упевненість у тому, що вже протягом вчорашнього дня усі п'ятнадцять цистерн будуть готовими для відправки у Казахстан, висловив голова урядової комісії з ліквідації наслідків аварії, віце-прем'єр-міністр Олександр Кузьмук. За його словами, рятувальники станом на вчора таки встигали завершити підняття залізничних ємностей. Працювати оперативно ліквідаторів підштовхувало і розпорядження Президента, який поставив завдання протягом десяти днів вивезти небезпечні цистерни за межі України, і Львівщини зокрема. «Ми поставили собі за мету, згідно з нашим планом, завантажити всі діжки, — заявив пан Кузьмук. — Це важка робота. При підйомі кожної цистерни відбувається самозаймання того фосфору, який проник у всі елементи кріплення».
Окрім цього, вчора працівники МНС продовжували знімати шар отруєного грунту та займалися очисткою водойм.
Креатура Ахметова у відставку не піде
Підтвердив слова віце-прем'єра під час прес-конференції і гендиректор «Укрзалізниці» Володимир Козак. За його словами, вчора рятувальники мали накласти на діжки «спеціальну шкіру», яка мала унеможливити потрапляння всередину кисню і таким чином запобігти повторному загоранню. «Ми розраховуємо до кінця сьогоднішнього дня розпочати транспортування», — зазначив пан Козак учора. Також він запевнив, що маршрут повернення цистерн у Казахстан проходитиме в обхід великих міст, у тому числі Києва, а рухомий склад супроводжуватиме пожежний потяг із рятувальниками.
Керівник залізничного відомства додав, що Україна намагатиметься «полюбовно» домовитися з казахами про матеріальне відшкодування завданих збитків. «Ми пред'явимо претензію, і якщо казахська сторона компенсує збитки не лише залізниці, а й країні в цілому, без суду, я думаю, що питань щодо цього не виникне», — заявив він.
Окрім цього, пан Козак — креатура Ріната Ахметова — заявив, що не збирається подавати у відставку в зв'язку з аварією на Львівщині.
У реанімації вже нікого немає
Учора стало відомо, що у шпиталях Львівської області почала спостерігатися тенденція до зменшення кількості пацієнтів, прийнятих після техногенної аварії зі скаргами на погане самопочуття. За словами керівника прес-служби МНС Ігоря Кроля, мешканці практично перестали звертатися по медичну допомогу. Якщо раніше було госпіталізовано понад 184 особи, то сьогодні кількість виписаних становить більше десятка. Окрім цього, жоден із тих, хто досі перебуває у стаціонарі, не є в реанімаційному відділенні. А ті, хто ще лежить у лiкарні, здебільшого скаржаться на першіння у горлі та головний біль. Відтак їхнє утримання під наглядом медиків можна навіть назвати запобіжним заходом.
Близько 3 тисяч дітей, які перебували на момент аварії в небезпечній зоні, відправлять на оздоровче лікування в екологічно чисті зони України. Чи не першими зголосилася на цю ініціативу влада Луганської області. До табору «Зоря» Кремінського району цього регіону вже вирушили 60 підлітків. Завдяки коштам, виділеним з обласного бюджету, їх забезпечать поліпшеним харчуванням, медичною та психологічною допомогою.
Рудьковський і «Чорнобиль»
Остання, схоже, дітям таки знадобиться. Адже, як днями повідомив міністр транспорту Микола Рудьковський, уряд спеціально заявляв про розміри катастрофи, що дорівнюють «другому Чорнобилю», аби перестрахуватися, оскільки фахівці певний час не мали інформації, як нейтралізувати жовтий фосфор. «Фахівці-хіміки не могли дати конкретної відповіді, як нейтралізувати його. Не маючи інформації, яка конкретно доза концентрації є шкідливою для здоров'я людини, і була надана інформація, що це досить небезпечно. Мені здається, що ці дії були правильними», — такими словами транспортний міністр чи то «припечатав», чи підтримав своїх колег з інших відомств у інтерв'ю «5-му каналу».