Мрій про «Країну мрій»

14.07.2007

      Якби вам довелося намалювати справжню Україну, що у вашій уяві зринуло б у першу чергу? Мабуть, вишневі садки і золоті церковні бані, білі хатини, що потопають у чорнобривцях і мальвах, та криниці-журавлі біля них. А ще — дзвінкоголосі чорноброві дівчата у вінках і вишиванках та вусаті козаки, які «ведуть коня напувать». Чи, може, чумаки у крислатих капелюхах, які волами неквапливо їдуть по сіль... А ще роботящі ковалі, вишивальниці, гончарі, руки яких творять не просто рушники і горщики, а справжні мистецькі шедеври. Цю Україну давно-давно вже вимріяв для нас Тарас Шевченко. Але чи бачив її хтось насправді? Ті, кому вдалося побувати на Співочому полі у Києві 6-8 липня, кажуть, ніби щось таке і справді побачили. Нехай не було тут вишневих садків і чепурних хат, зате була Україна — вишивана, чорноброва і надзвичайно талановита.

      Цією Україною захоплювалися і гості Міжнародного етнофестивалю «Країна мрій» — фольклорні колективи, які приїхали з Польщі, Угорщини, Білорусі, Литви, Фінляндії, Франції, Великобританії, Македонії. Усього за три дні їм та іншим відвідувачам фестивалю вдалося Україну і почути, і побачити: адже під стінами Києво-Печерської лаври співали, танцювали, ярмаркували, вчилися давнім українським ремеслам і звичаям. «Країна мрій» цьогоріч збіглася зі святом Івана Купала, тож на схилах Дніпра ще й були справжні купальські ігрища — плетіння вінків, спалювання Марени, стрибання через вогнище.

      На «Країну мрій» Співоче поле перетворюється уже четвертий рік поспіль. І цьогоріч уперше його вирішила підтримати компанія «Кока-Кола Україна». Хтось може здивуватися: чому це іноземці підтримують українське? І помилиться: адже в цій компанії працюють такі ж самі українці. І їм теж болить, що національна культура вироджується, зникає, а прадавні етнічні свята перетворюються не стільки на магічне дійство, а на банальний привід випити. Звісно, не газировки...

      А в особi ідейного натхненника й організатора фестивалю Олега Скрипки «Кока-Кола» знайшла однодумця у справі відродження народних традицій. «Наше партнерство з Олегом дуже цінне, і ми ним надзвичайно пишаємося, — каже Олеся Жулинська, директор зі зв'язків з громадськістю компанії «Кока-Кола Україна». — Кожного року наша компанія прагне дарувати українцям унікальні події та свята. Цей рік для нас особливо визначний — ми святкуємо 15-річчя своєї діяльності в Україні. Метою усіх цих років було прагнення створити смачний український продукт з відомими усьому світу брендами».

      Зауважимо, що це вже не перший досвід співпраці «Кока-Кола» та Олега Скрипки. Навесні вони спільно влаштували «Гаївки» — свято зустрічі весни в Державному музеї архітектури та побуту в Пирогові. Співпраця з «мрійником» Скрипкою триватиме й надалі, зокрема, компанія і наступного року має намір підтримати фестиваль «Країна мрій».

 

ДО РЕЧІ

      Ви бували на місці дітей, яких вкладають спати відразу після «Вечірньої казки»? Такими дітьми почувалися і учасники «Країни мрій», яким гуляти дозволили тільки до 22-ї години — такими є вимоги до проведення всіх масових заходів, що вiдбуваються в столиці. Тож Олег Скрипка звернувся до київської влади з проханням дозволити проведення фестивалю «Країна мрій», а також «Рок Січ», до 24.00. Музикант уже мав зустріч у столичній мерії із секретарем Київради Олесем Довгим. «Я хотів би заручитися підтримкою міської адміністрації, щоб ми могли проводити заходи не до 10-ї години, як це дозволяється, а до 11-ї, як мінімум, а може, до 12-ї», — цитує Скрипку УНІАН. Мовляв, люди тільки розгулялися, а тут уже треба завершувати. За його словами, у Франції наймасовіший і популярний культурний захід «День музики» проводиться до 6-ї ранку за ініціативи самого мера Парижа. Це цілком реально зробити і в Києві, адже Співоче поле розташоване далеко від житлових будинків і фестиваль нікому не заважатиме. Олесь Довгий після зустрічі пообіцяв, що питання про тривалiсть фестивалів буде вирішено.