Ніяк не залишить у спокої канадський суд заарештованого ще в червні українського літака «Руслан». Як уже повідомляла «УМ», Федеральний суд Канади 23 грудня виніс рішення про продаж транспортного літака Ан-124-100, аби таким чином задовольнити позов кіпрської енергетичної компанії «TMK Energi Limited» до Фонду держмайна України. Посольство Канади в Україні вже наступного дня підтвердило факт прийняття цього рішення. Тепер же Федеральний суд Канади визнав законною конфіскацію українського «Руслана» на користь сплати частини боргу України перед кіпрською енергетичною компанією. Цим самим затвердивши всі свої попередні рішення, незважаючи на петиції української сторони. Про це повідомляє українська служба Бі-Бі-Сі з посиланням на світові інформаційні агентства.
Авіаційний науково-технічний комплекс імені Антонова в цій історії опинився у найгіршому становищі: у судовому процесі виступає як третя сторона і зазнає чи не найбільших збитків. «Ми все одно боротимемося за свій літак, — заявив «УМ» начальник прес-служби АНТК імені Антонова Андрій Совенко, — і найближчими днями плануємо оскаржувати останнє рішення канадського суду, подаватимемо апеляцію». Компанія через затримання «Руслана» зазнає чималих збитків: один день простою літака обходиться АНТК імені Антонова у 10 тисяч доларів США. Щодо рішення канадського суду про продаж літака, то Україна вже почала процес подачі апеляції на цю ухвалу. Як повідомляє УНІАН із посиланням на прес-службу Міністерства юстиції України, апеляцію буде подано 18 січня до вищого рівня Федерального суду Канади. Суть апеляції полягає у неправильному трактуванні понять власності в українському цивільному праві, якими керувався суддя Федерального суду Канади, ухвалюючи своє рішення. «Україна має намір виправити у стадії апеляції помилки, яких, на наш погляд, припустилася канадська суддя Мірель Табіб, — заявив міністр юстиції України Олександр Лавринович. — Ні держава Україна, ні АНТК імені Антонова, чиєю власністю є літак, не можуть нести відповідальність, оскільки йдеться про різність суб'єктів права. Стороною у судовому процесі може виступати лише Фонд державного майна України».
Нагадаємо, літак Ан-124 було заарештовано Канадою у червні минулого року, коли той доправив вантаж італійським військовим, які брали участь у маневрах НАТО. При цьому Канада послалася на рішення Стокгольмського арбітражного суду, який задовольнив позов до України кіпрської компанії «TMR Energy limited», що вимагала сплатити їй 42 мільйони доларів США через невиконання контракту з модернізації Ново-Лисичанського нафтопереробного заводу. ФДМУ оскаржував це рішення Стокгольмського арбітражного суду. Але тепер Федеральний суд Канади ухвалив рішення на користь кіпрської компанії. У ньому, до речі, зазначено, що літак є предметом управління ФДМУ. Тому суд відкинув аргументи української сторони, що літак «користувався імунітетом».