Голова спілки кінематографістів Борис Савченко на фестиваль прийшов одним із перших. За його словами, коли Михайло Іллєнко починав «Відкриту ніч», то глядачів було мало, всі дивилися на Дніпро і раділи за місто. Це було аматорство. Тепер, коли є зацікавленість киян і гостей міста, є серйозні конкурсанти, треба думати про інше місце. Зараз йде потужний клин талановитої кіномолоді, яка може показати себе хоча б на «Відкритій ночі». Як каже Михайло Іллєнко, Борис Савченко — це людина, яка перша з тих, хто, не питаючи чому, як і скільки, дає гроші на фестиваль.
Але «Відкрита ніч» проходить за декілька годин, і вже на світанку про героїв фестивалю мало хто пам'ятає. Що ж чекає переможців після перемоги у фестивалі, знає Лесь Санін, який свого часу ніс із Андріївського узвозу свою хлопавку, головний приз фестивалю. «Потім усе спочатку. Мучишся над сценарієм, просиш у знайомих камеру. Фестиваль дає можливість показати свій фільм, а глядач дає можливість робити наступний. Якщо не знімаєш — сидиш у глядацькій залі».
— Мені цікаво подивитися, що цього року зняла молодь. Минулого року я був у журі, а нині прийшов просто так, — каже лідер групи «Мандри» Фома. — Студенти — це люди, які будуть знімати колись повнометражне кіно. Їм не вистачає грошей для того, щоб брати кольорову плівку, можливо, не вистачає реальних сюжетів про реальне життя, не поетичних акварелей, як часто в нас люблять робити. Хоча це теж непоганий жанр, але це має бути схоже на сучасне життя, щоб можна було впізнати сучасну людину, її проблеми і радості, те, що нас зараз оточує. Головне, щоб було цікаво. На мій погляд, якщо кіно цікаве, воно тебе тримає, є цільним, має сюжетну лінію, то лише тоді варто говорити про участь у фестивалі. А не так, щоб поставив камеру — і от, тепер я зняв, я — крутий журналіст. Має бути режисерська робота, слово автора, щоб щось читалося. Бачив на вході скриньку, куди пропонують кидати гроші на розвиток українського кіно. Звісно, я їх теж туди покладу. Але думаю, було б продуктивніше, якщо б таку скриньку поставити в метро і щоб кожен кидав по гривні. Якщо півроку збирати, то на одну повноцінну картину вистачить.
Лідер гурту «Кому вниз» Андрій Середа вперше прийшов на «Відкриту ніч», хоча про фестиваль знає давно і знайомий з багатьма людьми, які займаються цією справою. Каже, що, можливо, настав момент, коли треба посидіти на горі. Останній раз був на горі 15 років тому. Його не дивує, що на вході — таке велике скупчення бажаючих потрапити на фестиваль. Якщо люди піднімаються сюди без ліфта, то дощ — це дріб'язок. Андрій уже встиг дещо переглянути з програми ночі. Зазначив, що було б добре, якщо б запрошували професійних акторів. А то початківці, з точки зору сьогодення, таки бездарно грають. Дуже малий відсоток людей, які поводяться природно перед камерою. Я пам'ятаю своє навчання у театральному інституті. Коли бачиш, що актор недоладний, але відчуваються «творчі яйця», значить, він із часом стане професійною людиною. Це все тільки робота.
Перед тим як хлопнути і проголосити відкриття кінофестивалю «Відкрита ніч. Дубль 11», Михайло Іллєнко назвав дві проблеми. Перша, звісно, фінансова, а друга стосується журі. В нас дуже мало часу на обговорення. А журі любить посперечатися. Тоді включаються брати Капранови і дають свою аргументацію. Минулого року після чергової атаки хтось із журі сказав: «Їх двоє, а ми одні». Тож без модераторства братів Капранових ми б не вписалися у рамки «ночі».
Після оголошення переможців Михайло Іллєнко каже, що переглянув понад 90 фільмів, і деякі з них залишаться в пам'яті надовго. Йому особисто сподобався фільм «Лесичку, до тебе прийшли». Який це треба мати характер Яні Антонець, щоб так відчайдушно працювати з актором Прімогеновим. Сподобався «Фото-токсикоз», але журі його оминуло, сподобався фільм «Одна». Це портрет жінки. Це кіно — загадкова матерія, де можна розуміти все без слів. Сподобався також фільм «Крила».
Валерій Ямбурський, який ніс у руках аж три хлопавки — за фільм «Приблуди», —каже, що після зйомок пройшло більше півроку. Знімали у Київській області.
— Дивишся, і ніби не ти знімав. Це було б смішно, як би не було сумно. Комічна ситуація йде від трагічної — самотності героїв. Собаку Нессі позичили на зйомки у знайомого. Я настільки нею захопився, що, повернувшись додому, завів і собі собаку. Фільм брав участь у трьох фестивалях. Недавно ми повернулися з «Золотого вітязя» у Росії, маємо бронзового. У Челябінську теж маємо перемогу, але ще не знаємо яку. Кажуть, що ми зняли у стилі Кустуріци. Просто він знімав свої етнічні мотиви, а ми — свої. Я не знаю української, але вирішили знімати на побутовій українській мові, щоб це було зрозуміло всім. На «Золотому вітязі» фільм показували без перекладу, а зал реготав.
Недоспана ніч слави для режисерів залишилася в минулому. Попереду ще багато роботи, аби переконати продюсерів, що ти чогось вартий: знову боротьба за перемогу на фестивалі. Але це того варте, щоб наступної «Відкритої ночі» тебе запросили і ти з закоханими в українське кіно очима просидів, закутаний у теплу куртку, аж до самого ранку на горі біля Замку Річарда.
Переможці «Відкритої ночі-2007»
Кращим дебютним фільмом цього року став фільм «Приблуди» Валерія Ямбурського. Диплом у номінації «Дебют» вручили Роману Бровку — за ігрову кінострічку «Стіна». А кращим студентським фільмом журі визнало «Борг» Марини Горбач iз Київського національного університету театру, кіно і телебачення ім. Карпенка-Карого.
Диплом за режисерську роботу студентського кіно отримали фільми «Потяг», режисер Нонна-Анна Стефанова і «Лесичку, до тебе прийшли», режисер Яна Антонець.
Кращими роботами з конкурсу «Відкрите кіно» визнали фільм: «Крила» Олександра Усіка і «Вальс» Кирила Баранова. Переможці конкурсу «мІнІанІма» — «Поза грою», постановка Дмитра Колосова та Анни Валенси. Дипломами у конкурсі «мІнІанІма» нагородили Анну Новицьку — за фільм «Сама», Анастасію Любченко за «Репетицію», Віктора Тупіка — за «Історію замку червоних троянд».
Спеціальні призи у номінації за кращу операторську роботу у відеоформаті отримав оператор фільму «Лесичку, до тебе прийшли» Никіфоров. Особливу увагу журі привернули фільми, які зняті на плівку, тому що каннська гілка не дається фільмам відеоформату. Кращим оператором у цій номінації став Юрій Мещеряков, фільм «Потяг».
Краще звукове рішення фільму — «Потяг», звукорежисер Володимир Осипенко.
Кращими акторами стали Ярослав Гаврилюк, фільми «Жах» і «Приблуда», та Олег Прімогенов, фільм «Лесичку, до тебе прийшли».
Призи симпатій від оргкомітету фестивалю «Відкрита ніч» вручено режисеру Дмитру Мойсеєву — за фільм «Одна», а глядачам найбільше сподобався фільм «Приблуда», режисер Валерій Ямбурський. Протягом «ночі» його підтримали понад 400 голосів.