Мода на футбольному подіумі

12.06.2007
Мода на футбольному подіумі

Підготовка до «Євро-2012» Наталі Каменської та Олесі Кононової. (Фото Дар'ї АЛЕКСАНДРОВОЇ.)

      Конкурси молодих дизайнерів зазвичай не переймаються питанням: «Чи буде це все носитися?», їхній девіз: «Усе це треба шити». У VIII Національному конкурсі молодих дизайнерів одягу «Сезони моди — погляд у майбутнє» у це повірили 32 учасники-фіналісти і презентували 7 червня перед суворим оком професійного журі 25 колекцій. Цього року конкурс відбувся за підтримки Головного управління культури та мистецтва Київської міської державної адміністрації, а також Головного управління у справах сім'ї  та молоді  Київської  міської  державної  адміністрацiї.

      Також підтримати організаторів у цій шляхетній справі погодився автомобільний бренд JAGUAR. «Ми вирішили підтримати конкурс молодих дизайнерів «Сезони моди — погляд у майбутнє» саме тому, що краса та вишуканість — це ключові цінності бренду JAGUAR», — коментує партнерство бренд-директор JAGUAR в Україні Марк Парех.

      Оскільки конкурс проходив з думкою про наше все — «Євро—2012», подіум імітував футбольне поле, тобто був покритий справжнісінькою травою. У холі Виставкового центру «ACCO International» виставили футболки молодих дизайнерів на тему «Київ приймає «Євро-2012». Партнерами показу 25 футболок та конкурсу в цілому стала мережа магазинів ІНТЕРТОП.

      Поки моделі за лаштунками одягали незвичне вбрання, ведучий показу, він же ведучий «ТСН ПроСпорт», Євген Зінченко взявся представляти журі. Один за одним через футбольне поле пробігли провідні дизайнери та фешн-критики — і модна «дефіляда» почалася.

 

      Першими вийшли дівчата в сукнях, плащах, спідницях із авторської тканини і в кольорових скельцях різної форми замість окулярів. Автори колекції, любителі зефіру в шоколаді, студентки другого курсу факультету дизайну в КНУТД Юлія Герасько та Марія Кушнір так сподобалися журі, що тепер не можуть позбутися мороки на власну голову. Їм доведеться отримати ексклюзивну стипендію від Британської Ради в Україні та провідної британської школи «Белл Інтернешнл», попрощатися з батьками і друзями і на два тижні махнути у Британію для вивчення англійської мови. Так, ви все правильно зрозуміли. 18-річні дівчата Юля та Марія стали переможицями «Сезони моди — погляд у майбутнє». Але стипендія одна, а їх двоє, зараз тривають переговори щодо подвійної стипендії.

      Коли голова журі конкурсу Лілія Пустовіт та представник Британської Ради в Україні Василь Губарець оголосили володарів гран-прі, вираз облич у дівчат не змінився. Дизайнерки в перші секунди навіть не зрозуміли, що саме вони цього року є най..., най..., най... Пані Пустовіт перед тим, як назвати прізвище переможців, сказала, що думки журі розділилися. Особисто їй сподобалася позитивна колекція Вілени Візенкової, яку надихали картини Євгенії Гапчинської. Основний образ колекції — юні дівчата зі світоглядом дітей: дівчатам-підліткам властиві щирість, легкість, наївність, доброта і безпосередність. Хоч колекція і не отримала жодної відзнаки, найважливіше — компліменти фахівців і їхня увага.

      Важко було повірити, каже Юля Герасько, що вони, маючи таку серйозну конкуренцію, вийшли з конкурсу переможцями: «Загублені» — це їхня перша колекція. Дівчата самі розробили фотопринти для тканини — фрагменти облич, дерева, самі її замовили, самі й одяг пошили. Правда фінансово мусили допомогти батьки, бо стипендії хіба що на рукавиці б вистачило.

      Другу премію отримала Анна Колбянова з Києва, вона поїде на двотижневі мовні курси до Великої Британії від ДЕК, провідної агенції з питань освіти за кордоном. Анна навчається на 5-му курсі КНУТД. Це частина її дипломної колекції «Дип. work»: побудована на основі характеристик і напрямів концептуального мистецтва, присвячена «інсталяції», що знайшла своє відображення в офісному одязі. Переважали сірі та білі кольори з вкрапленням червоного, а головна фішка — перевернуті догори ногами речі, ремінці на грудях тощо.

      Наталя Каменська та Олеся Кононова колекцією «Вдягніть мене, поки я не зникну в Кращій Красі...» за Мартіном Джарлгаарді заволоділи третьою премією. Ці дівчата були фаворитами Олексія Залевського. Вони представлятимуть Україну на Міжнародному конкурсі «Русский силуэт» восени 2007-го і відпочиватимуть у Ялті, оскільки отримали сертифікат від партнера призового фонду готелю Palmira Palace. Учасникам не дозволялося робити моделям зачіски, але дівчата вчинили хитріше: до заплетеного у звичайний хвостик волосся дочепили різної форми золотисті кульки. І це було вражаюче. В одязі надали перевагу червоному з золотистим. Не обійшлося в колекції без звичних для теперішніх модниць кедів і лосин.

      Якщо офіційні премії викликали розбіжності і дехто не погоджувався з іменами переможців, то щодо спеціальної премії від медіа-групи «Хрещатик», яку вручили Тетяні Анік’євій, сумнівів нi у кого не виникло. Дівчині вручили сертифікат на річну медіа-підтримку у комунальних київських ЗМІ. Таня також братиме участь в осінньому Ukrainian Fashion Week: у дефіле «Нові імена». А зараз вона працюватиме і ще раз працюватиме, бо надто кортить, як каже дизайнерка, створити щось абсолютно нове.

      Виходець із конкурсу «Сезони моди — погляд у майбутнє» 2003 року, відомий дизайнер Андре Тан, каже, що минулорічні колекції його більше заінтригували. Ці були трішки слабші. Він сидів на перегляді і згадував, як тяжко зараз молодим дизайнерам. Все важче й важче пробитися на українському Fashion. Раніше можна було використовувати дешеві тканини, тепер ти обов’язково маєш брати аксесуари, взуття, тканину хорошої якості. Раніше на це все заплющували очі, тепер уже ні.

      — Мені сподобалися деякі колекції, але дизайнерам треба трішки повчитися. Я погоджуюсь тільки з третім місцем. Це дуже гарне поєднання спорту... Цей варіант підходить для поїздки на конкурс «Русский силуэт». Що стосується інших місць — не погоджуюсь. Як казала Ліля Пустовіт, вона теж із цим не погоджується. Мені дуже сподобалася спеціальна премія. Дуже гарна колекція. Вона органічна і її хоч зараз можна випускати в продаж. Дівчинка талановита. Насправді, яким би ти талановитим дизайнером не був, але найголовніше — це продажі, без них — нікуди. Деякі колекції були a-ля Альона Ахмадуліна, а-ля Ліля Пустовіт, a-ля Хусейн Чалаян. І це нормальне явище. Тому що, знову ж таки, краще красиво «здерти», ніж неякісно зробити. Спочатку краще нехай «здирають», а потім у процесі сформують своє власне «я».

      Типова помилка молодого дизайнера, як каже голова оргкомітету конкурсу Ірина Данилевська, в тому, що коли він малює ескіз, то потім не може втілити його в життя. Навіть у фіналістів є відмінності між ескізом і готовим одягом. Для того щоб перемогти в конкурсі і надалі створювати колекції, слід мати бізнесову жилку, багато працювати і довго чекати на хороший результат.

      Як зазначила Тетяна Земскова, «Сезони моди — погляд у майбутнє» для молодих дизайнерів — це як вихід моряка у відкрите море. Тут треба не просто показати свою колекцію, а вийти у світ і зрозуміти, чи це твоє. Справа не в таланті, його лише один відсоток. Треба відчути, що саме зараз потрібно, і багато працювати, щоб задовольнити попит стильних людей.

      Тож маємо чергову порцію молодих дизайнерів, от тільки б їх не затопила потужна хвиля жорсткої фешн-реальності! Адже тільки на сторінках глянцевих журналів та фешн-каналах усе виглядає так красиво і безхмарно, а на бекстейджі є і сльози розчарувань, і обіцянки більше ніколи в житті нічого не шити. Та перший урок для молодих дизайнерів закінчився без крайнощів. Тож творити нові колекції буде кожен — тільки одні — з кращим знанням англійської, інші — з гіршим. Але головне, кажуть дизайнери, щоб був попит і людям подобалось. А для цього треба запастися терпінням і пошити не одну колекцію.