Відносно недорогі мопеди, які не вимагають реєстрації та посвідчення водія, стають улюбленим транспортом, особливо молодих чернігівців. Інколи за кермом скутера на вулицях міста опиняються навіть учні молодших класів. Формальне покарання за порушення правил — штраф у розмірі 34 гривні — і юнача безпечність призводять до того, що скутеристи безкарно гасають, порушуючи правила руху. Тільки за два останні тижні травня у Чернігові з вини скутеристів сталося майже двадцять дорожньо-транспортних пригод, а двоє водіїв «скажених табуреток» розпрощалися з життям (усього ж iз початку року в Чернігові сталося 64 ДТП за участю скутерів, загинуло 7 осiб і 41 — травмовано). «Ніхто з водіїв не може уявити, з якої вулиці може вискочити скутерист і куди він рушить, — каже начальник Державтоiнспекцiї в Чернiгiвськiй областi Андрій Шкурко. — Необхідно на законодавчому рівні змусити власників таких транспортних засобів пройти хоч якісь курси з вивчення правил дорожнього руху». Тож у ДАІ урвався терпець, і вона почала законно вилучати скутери.
За два останні тижні травня «даiшники» вилучили і поставили на штрафмайданчик 100 скутерів. Їх власники — грубі порушники правил руху: п'яні або неповнолітні. За законом, найбільший штраф для такого водія — 34 гривні, але з послугами евакуатора та штрафмайданчика «набігає» до 200.
Поштовхом для полювання на «скажені табуретки» стали вихідні 26—27 травня, коли лише за добу в Чернігові сталося 6 аварій з вини водіїв і загинуло двоє людей. Один з водіїв розбився просто під вікнами Чернігівської міської ради на перехресті вулиць Кирпоноса і Магістрацької, не «долетівши» до свого дому якихось 200 метрів. За даними ДАІ, водій мопеда рухався другорядною вулицею, не виконав вимогу дорожнього знаку, намагався уникнути зіткнення, але не справився з управлінням і потрапив під задні колеса автобуса.
Скільки скутерів «літає» автошляхами України — невідомо. Вітчизняні правила дорожнього руху не вимагають реєструвати та отримувати права на техніку з двигуном до 50 кубічних сантиметрів, утім сучасний скутер здатен за хвилину набрати швидкість до 100 кілометрів і вскочити поміж авто. Тож чернігівські водії вперше одностайні з автоінспекторами.
Як правило, скутер коштує 300—500 доларів. У мопеда є лише газ та гальмо, втім керувати ним не так уже й просто, вважають фахівці. Василь Шейна, майстер виробничого навчання з водіння автомобіля та мотоцикла, який уже 40 років навчає мотоциклістів, говорить, що, коли на дорозі трапляється невеличка паличка чи ямка, скутер легко заносить, і водій буквально вилітає з сідла й може розбитися. Причому жоден із них не вдягає захисний шолом. Інструктор також не радить скутеристам гальмувати передніми гальмами. Особливо на слизькій мокрій дорозі. Заднє колесо тоді заносить, і, знову ж таки, водій може впасти зі скутера.
Закон про обов'язкові права на швидкісні мопеди вже два роки припадає пилом у Верховній Раді. В Москві міськрада власним рішенням впровадила реєстрацію скутерів. В Україні їх поки можна лише притримати на кілька годин, та ще й за згодою власника, оскільки переслідувати мопеди чи стріляти по колесах не дозволяє закон.