Бiльшiсть донеччан на повному серйозі вважають, що якби існувала одиниця виміру негативних емоцій, вона б мала зватися на честь тутешнього громадського транспорту. Зрештою, це підтвердило й недавнє опитування, проведене на міському архітектурному порталі. Так ось,більшість мешканців Донецька, які взяли участь у голосуванні, назвали ситуацію з міським транспортом терміном «катастрофічна». На думку респондентів, подібне виникло внаслідок величезної кількості громадського та приватного транспорту, а ще — через відсутність нормальних доріг. Серед запропонованих ними варіантів вирішення проблеми найбільш доцільним вважається завершення будівництва метро та відкриття маршрутів... річкових трамваїв по Кальміусу.
Та попри те, що городяни віддають перевагу підземному та річковому транспорту, міська влада все ще не втрачає надії розв'язати проблему безпосередньо ще й іншими способами. Саме з цією метою вже в травні розпочнеться будівництво сучасного автовокзалу «Східний», що обслуговуватиме приміські та міжміські маршрути з боку Макіївки.
Необхідність «східних автоворіт» й справді заперечити важко. Бо досі весь приміський транспорт в тому напрямку курсує через вокзал «Критий ринок» і змушений теліпатися через центр Донецька. Отож новий автовокзал, зведений на виїзді з міста, дасть можливість розвантажити автошляхи обласного центру. А будувати його вирішено неподалік «Мотелю» біля виїзду на Макіївське шосе, де нині триває будівництво нового мосту, що стане до ладу в серпні.
Сам автовокзал «Східний», попри свою компактність, матиме чотири наземних і один підземний поверхи. До послуг пасажирів тут будуть платформи для автобусів міського, приміського та міжміського маршрутів. А також парковки для приватних авто та таксі, а ще, звісно, білетні каси, зали очікування, камера схову, банкомати, медпункт, кафе, кімната міліції. Третій поверх передбачений для адміністративних приміщень обслуговуючого персоналу, а четвертий — для технічних потреб.
Певна річ, зведення сучасного автовокзалу та розвантаження міських автошляхів для Донецька є особливо актуальним з урахуванням проведення тут матчів Євро—2012 та великого напливу футбольних уболівальників. Тому міська влада тепер ще дужче переймається необхідністю реконструкції Донецького аеропорту та приведенням до ладу міських доріг.
До речі, особливості тутешнього гуцикання автошляхами свого часу вже випробовували відомі футбольні фахівці. Приміром, колишній тренер «Шахтаря» італієць Невіо Скала навідріз відмовився від «нормальної» іномарки і пересувався Донецьком та околицями тільки за кермом всюдихода «Нива». А німець Берн Шустер, тренуючи донеччан, хоча і їздив службовим «БМВ», однак часто повторював, що йому дуже шкода такий гарний автомобіль «бити» на цих дорогах.