Перший сигнал про добродійний намір швейцарців допомогти територіальній громаді Вінниці, передавши їй кілька десятків сучасних трамвайних вагонів, надійшов до міськвиконкому ще 2003 року. Спершу його всерйоз не сприйняли — мало з якими нереальними прожектами звертаються до владних інституцій і наші громадяни, й іноземці. Проте керівники трамвайно-тролейбусного управління відповіли, зав'язалось листування, в ході якого швейцарці поцікавились станом рухомого складу, обсягом пасажиропотоку, попросили вислати фотографії ремонтної бази. Відтак приїхав співробітник київського представництва, щоб на власні очі побачити трамвайне господарство. З'ясувалося, що в Цюріху зараз міняють трамваї на надсучасні потяги типу «Кобра» (п'ятивагонний потяг із загальним салоном, низьким рівнем підлоги та кондиціюванням), а зняті з ліній машини, за рішенням уряду, безоплатно передають країнам, що потребують економічної допомоги.
Гість повідомив, що на Вінниці увага західноєвропейців зупинилась після того, як вони провели рекогносцирування понад 60 міст у різних країнах світу і дійшли висновку, що за розвитком ремонтно-відновної бази та увагою до міського колійного транспорту їм найбільше заімпонувала Вінниця. (До речі, це одне з чотирьох міст України, де трамваї ходять не широкою, а вузькою колією). Особливий акцент на інфраструктурі був викликаний тим, що швейцарці вже мали сумний досвід передачі справних трамваїв муніципалітету в одній з азійських країн, де вони поіржавіли і зрештою пішли на брухт.
Подальша робота, деталізація технічних питань та обмін делегаціями закінчились підписанням у грудні минулого року меморандуму, згідно з яким місто над Бугом отримає 56 трамвайних вагонів, якi недавно їздили по Цюріху. Швейцарська сторона бере на себе також обов'язки щодо перевезення їх в Україну та розмитнення, додатково передає запасні частини та матеріали на суму, що перевищує 9 мільйонів гривень. Крім того, буде створено спільну наглядову раду, яка відстежуватиме використання техніки.
Перші 28 вагонів типу «Карпфен» прибули до міста. За словами головного інженера трамвайно-тролейбусного управління Володимира Бугайчука, технічний стан вагонів відповідає приблизно п'ятирічному терміну експлуатації, отож теоретично вони могли б одразу після розвантаження з залізничної платформи почати обслуговувати пасажирів. На практиці вагони вийдуть на лінію через кілька тижнів.
Від швейцарського подарунка виграють і пасажири: салони просторіші, комфортабельніші, мають опалення і вентиляцію. Відчиненням дверей також керують пасажири. Вагони економічніші та надійніші від тих, якими користувались у Вiнницi досі.
Тепер очікується ще 28 трамваїв типу «Міраж», які мають прийти у вересні цього і на початку наступного років. Загалом депо додатково отримає понад половину рухомого складу, який дотепер нараховував 100 вагонів. Розкішний подарунок створює приємні проблеми: а що робити з надлишком техніки? Міська влада має намір капітально модернізувати старі вагони на власній базі й запропонувати їх Євпаторії (там теж вузькоколійка), гарантуючи надійну експлуатацію упродовж 10 років.
Додаткових витрат із міської казни потребують також маршрути. По-перше, необхідно добудувати всі зупинки, бо нові трамвайні потяги довші, ніж попередні. По-друге, колії теж вимагають капіталовкладень, бо вони не в тому стані, до якого призвичаєні швейцарські трамваї.