Цюріхський комфорт для нашої вузькоколiйки

24.04.2007
Цюріхський комфорт для нашої вузькоколiйки

      Перший сигнал про добродійний намір швейцарців допомогти територіальній громаді Вінниці, передавши їй кілька десятків сучасних трамвайних вагонів, надійшов до міськвиконкому ще 2003 року. Спершу його всерйоз не сприйняли — мало з якими нереальними прожектами звертаються до владних інституцій і наші громадяни, й іноземці. Проте керівники трамвайно-тролейбусного управління відповіли, зав'язалось листування, в ході якого швейцарці поцікавились станом рухомого складу, обсягом пасажиропотоку, попросили вислати фотографії ремонтної бази. Відтак приїхав співробітник київського представництва, щоб на власні очі побачити трамвайне господарство. З'ясувалося, що в Цюріху зараз міняють трамваї на надсучасні потяги типу «Кобра» (п'ятивагонний потяг із загальним салоном, низьким рівнем підлоги та кондиціюванням), а зняті з ліній машини, за рішенням уряду, безоплатно передають країнам, що потребують економічної допомоги.

      Гість повідомив, що на Вінниці увага західноєвропейців зупинилась після того, як вони провели рекогносцирування понад 60 міст у різних країнах світу і дійшли висновку, що за розвитком ремонтно-відновної бази та увагою до міського колійного транспорту їм найбільше заімпонувала Вінниця. (До речі, це одне з чотирьох міст України, де трамваї ходять не широкою, а вузькою колією). Особливий акцент на інфраструктурі був викликаний тим, що швейцарці вже мали сумний досвід передачі справних трамваїв муніципалітету в одній з азійських країн, де вони поіржавіли і зрештою пішли на брухт.

      Подальша робота, деталізація технічних питань та обмін делегаціями закінчились підписанням у грудні минулого року меморандуму, згідно з яким місто над Бугом отримає 56 трамвайних вагонів, якi недавно їздили по Цюріху. Швейцарська сторона бере на себе також обов'язки щодо перевезення їх в Україну та розмитнення, додатково передає запасні частини та матеріали на суму, що перевищує 9 мільйонів гривень. Крім того, буде створено спільну наглядову раду, яка відстежуватиме використання техніки.

      Перші 28 вагонів типу «Карпфен» прибули до міста. За словами головного інженера трамвайно-тролейбусного управління Володимира Бугайчука, технічний стан вагонів відповідає приблизно п'ятирічному терміну експлуатації, отож теоретично вони могли б одразу після розвантаження з залізничної платформи почати обслуговувати пасажирів. На практиці вагони вийдуть на лінію через кілька тижнів.

      Від швейцарського подарунка виграють і пасажири: салони просторіші, комфортабельніші, мають опалення і вентиляцію. Відчиненням дверей також керують пасажири. Вагони економічніші та надійніші від тих, якими користувались у Вiнницi  досі.

      Тепер очікується ще 28 трамваїв типу «Міраж», які мають прийти у вересні цього і на початку наступного років. Загалом депо додатково отримає понад половину рухомого складу, який дотепер нараховував 100 вагонів. Розкішний подарунок створює приємні проблеми: а що робити з надлишком техніки? Міська влада має намір капітально модернізувати старі вагони на власній базі й запропонувати їх Євпаторії (там теж вузькоколійка), гарантуючи надійну експлуатацію упродовж 10 років.

      Додаткових витрат із міської казни потребують також маршрути. По-перше, необхідно добудувати всі зупинки, бо нові трамвайні потяги довші, ніж попередні. По-друге, колії теж вимагають капіталовкладень, бо вони не в тому стані, до якого призвичаєні швейцарські трамваї.