Суддя Федерального суду Канади Мірель Табіб ухвалила рішення продати арештований 26 червня літак Ан-124-100 «Руслан», що належить українському авіаційному науково-технічному комплексу імені Антонова. Тим самим буде задоволений позов кіпрської компанії TMR Energy Ltd до Фонду державного майна України. Рішення підлягає негайному виконанню, говориться в рішенні суду, копія якого є в редакції агенції «Форум».
Канадський суд діє безпрецедентно, певні фахівці, демонструє, перш за все, українській стороні: тепер будь-яка власність будь-якого українського державного підприємства може стати «заручницею» позовів якоїсь зарубіжної компанії до іншого держпідприємства або державного органу. Найiмовірніше, що затриманням «Руслана» і його продажем відшкодування боргів Української держави історія не закінчиться — про це свідчить хоча б той факт, що, за позовом кіпрської компанії до ФДМУ, Україна заборгувала 42 мільйони доларів. Вартість же арештованого в Канаді «Руслана», побудованого в 1988 році, не перевищує 25 мільйонів доларів. Виходить, що ми винні кіпріотам ще одного «Руслана»?
Багатостраждальний український літак був затриманий ще 26 червня, і за 5 місяців наші юристи не змогли нічого довести: тим часом «Руслан» стояв просто неба і помаленьку «підгнивав». АНТК імені Антонова опротестував арешт літака, оскільки підприємство є самостійним господарським суб'єктом і не входить у підпорядкування ФДМУ, до якого було звернено позов. ФДМУ, зі свого боку, мав оскаржити рішення Стокгольмського арбітражу, однак не зробив цього. Кіпрська компанія, в свою чергу, доводила, що оскільки АНТК імені Антонова є державним підприємством, то воно має нести відповідальність за зобов'язаннями ФДМУ — державного органу. Слухання справи завершилися 17 вересня. Рішення мало бути прийняте в місячний термін. Федеральний суд Канади, звісно ж, погодився з аргументацією кіпрської компанії.
Але і це не найобразливіше. Поки провладні журналісти, спекулюючи, звинувачують опозицію у бездіяльності (мовляв, натисли б на канадську діаспору — нехай рятують наш літак!), українські авіатори спокійно готуються до... новорічних свят. «УМ» одразу звернулася до керівництва АНТК імені Антонова у надії почути хоча б обурені відгуки, але натомість поважний пан-анонім сказав, що краще буде зателефонувати після різдвяних свят — там, мовляв, розберемося. То кому ж потрібен той «Руслан», якщо він і власникам не надто дорогий? Компанії «Укравіатранс» — теж не до проблем українських літаків, вони переселяються в інше приміщення, а тому дуже зайняті: знову — «зетелефонуйте наприкінці тижня». А за цей час «Руслана» вже встигнуть не те що продати — на гвинтики розібрати.