Християни вже не мають монополії на Різдво. Зовнішні атрибути цього радісного свята запозичила решта світу (за винятком його мусульмансько-ортодоксних закутків). З початку грудня ялинки сяють на площах Пекіна і Шанхая, Токіо і Делі, а вулицями цих міст дефілюють американізовані Санта-Клауси. Будь-який народ не проти мати зайве свято, а будь-який бізнесмен — непогано заробити на ньому. Різдво навіть у християнських країнах втрачає релігійний характер та все більше перетворюється на комерційно-розважальний захід. З цієї точки зору Україну, дякувати Богові, можна вважати заповідником старообрядців. «Офіційну» ялинку на столичному майдані Незалежності представлять народу лише 27 грудня. Київська влада хоче бути «православнішою» від Алексія ІІ, оскільки Москва сяє ялинками ще з початку грудня.
Традиція обдаровувати навзаєм символічними різдвяними подарунками на Заході переросла в гігантську індустрію.
Майже кожен співак намагається видати до Різдва платівку зі святковими піснями та колядками, кожна фірма — представити новий продукт за карколомною ціною, а магазини — збути під виглядом святкових акцій товари, що залежалися. У зв'язку з цим антиглобалісти, екологи та релігійні діячі Заходу тісніше згуртовуються в коаліцію під умовною назвою «Свята без подарунків». Це їхні активісти вистоювали на святково оформлених вулицях Європи із плакатами на кшталт: «Справжні подарунки виходять із серця!», «Маса покупок розчавить вас!», «Щастя нічого не коштує!»
У торговельних центрах Токіо і Лондона цього року з'явилися дивні Діди Морози, які нічого не пропонували і не заохочували придбати певний товар. Вони займалися медитацією, тому їх охрестили Дзен-Клаусами чи просто Дзентасами. Вони активно відганяли від себе надокучливих дітей та намагалися переконати їхніх батьків, що в житті є більш важливі речі, ніж телевізор із розпродажу за спокусливою ціною. В Амстердамі, Парижі, Лондоні та Гонконзi цього року можна було скористатися послугами «термінаторів», які ножицями розрізали кредитні картки бажаючих на дрібні шматочки. На британських Нормандських островах у ці дні в супермаркетах працювали «лікарі», які безкоштовно роздавали рецепти від «споживацького грипу» та радили «хворим» уникати, як зарази, магазинів і залишатися вдома. У 16 голландських містах цього року відбувалася акція, організатори якої роздавали приголомшеним відвідувачам таблетки від жадоби та пластикові пакети для покупок без дна. В американському місті Сент-Льюїс протестуючі перевдягалися в костюми великих кредитних карток та приковували себе ланцюгами до дверей супермаркетів.
Однак подібні акції не вельми відвертають християн західного обряду від традицій купувати подарунки до Різдва . Статистика свідчить, що цього року пересічний американець (враховуючи немовлят та немічних старців) витратив на подарунки до Різдва 670 доларів. А загалом у передріздвяний період у США було придбано товарів на 217,4 млрд. доларів, що на 5,7 відсотка більше у порівнянні з минулим роком. Статистика розкриває й інший вражаючий факт: 30 відсотків подарунків опиняються нерозпакованими на смітниках чи горищах будинків.
Саме проти терору святкового споживацького божевілля протестують люди, а священики різних церков виступають за те, щоб повернути Різдву його первинний релігійний характер.