На одному з американських кіноблогів — крик душі: «Доки ж Голлівуд запрошуватиме британців на ролі грецьких царів?». Це з приводу того, що в ролі Леоніда виступив шотландський актор Джерард Батлер. Інші ЗМІ цілком резонно зауважують, що Батлер «завдяки ролі Леоніда катапультувався у вищий ешелон голлівудських кінокоролів».
Джерард Джеймс Батлер, або просто Джеррі, як він просить себе називати, прийшов на цей світ 13 листопада 1969 року у Глазго. Ще дитиною разом із батьками та старшим братом і сестрою певний час мешкав у Канаді. Після розлучення мати разом із дітьми повернулася до Шотландії і виховувала їх самостійно до другого заміжжя. Саме мати прищепила хлопцеві любов до кіно та мрії про акторську кар'єру — щовихідних вона водила дітей до кінотеатру. Відтак підлітком Джеррі виступав на сцені шотландського молодіжного театру, в аматорських постановках тощо.
Але бажання мати «надійний кусень хліба» змусило молодика закінчити юридичний факультет університету Глазго. Хоча невдовзі Батлер зрозумів — це не його. Вже через тиждень після здобуття ліцензії правника його звільнили з юридичної фірми, де Джерард знайшов свою першу роботу.
Юнак відбув до британської столиці кіно та театру — Лондона. Там у кав'ярні випадково познайомився з актором Стівеном Берковим — так і потрапив на професійну театральну сцену. Батлер виконав головну роль наркомана у сценічній постановці «На голці»; завдяки цій історії, перенесеній у кіно, прославився актор Еван Макгрегор. А Батлер свою першу кінороль отримав через рік, у фільмі «Місіс Браун» (1997). Цікаво, що під час перерви у зйомках цієї стрічки Джерард якось прогулювався разом із мамою берегом річки і помітив хлопчика, який тонув. Батлер урятував малого, за що був відзначений «Відзнакою за хоробрість» Королівського гуманістичного товариства.
Кінокар'єра пішла вгору завдяки ролям у бондівському фільмі «Помри, але не завтра» (1997) та стрічці «Історія мумії» (1998). Британська преса навіть називала Джерарда Батлера головним претендентом на наступного виконавця ролі Джеймса Бонда, але зрештою продюсери «бондіани» обрали Деніела Крейга. Батлеру ж не варто ображатися, бо, втративши Бонда, він здобув цілу низку «королівсько-історичних» персонажів. Спочатку, у 2000 році, виконав роль славетного завойовника Аттіли в однойменному американському телесеріалі. Закріпившись у Голлівуді, Джеррі позбувся свого шотландського акценту, і постановник фільмів жахів Вес Крейвен зняв його в ролі румунського вампіра у стрічці «Дракула-2000».
Уже як знана зірка, Батлер знявся у «Царстві вогню» (2002) та в другій частині фільму «Лара Крофт — розкрадачка гробниць», де його партнеркою була сама Анджеліна Джолі. Успіх було закріплено у фантастичній стрічці «Лінія часу». А найбільша слава прийшла до шотландського актора завдяки головній ролі в екранізації мюзиклу музичного генія ХХ століття Ендрю Ллойд Уеббера «Привид опери» (2005). У цьому музичному фільмі Батлер виконав усі вокальні партії, які невдовзі стали світовими хітами і були розтиражовані іншими виконавцями. Такий успіх — не випадковість, оскільки Баталер упродовж кількох років був солістом шотландської рок-групи «Спід» («Швидкість») і заявляє, що спів є для нього другим захопленням після акторства.
Загалом у доробку Батлера — роботи в 30 художніх та телевізійних фільмах. Після «300 спартанців» він уже встиг закінчити зйомки в картині «Метелики на колесах», де його партнерами були Пірс Броснан та Марія Белло.
Джерард Батлер обдарований надзвичайним почуттям гумору, є улюбленцем жінок (хоча залишається неодруженим), та й із зовнішністю в нього все гаразд — читачі британського часопису «Хелло!» назвали його найвродливішим чоловіком 2005 року.
ПРЯМА МОВА
Джерард Батлер:
«При виборі ролі для мене найважливішим є сценарій — він має мене зворушити. Хоча донедавна я не завжди керувався якістю пропонованої ролі. Ще кілька років тому для мене великим щастям було те, що мені взагалі пропонували прочитати якийсь сценарій. Потрібно було заробляти на життя, оплачувати рахунки. На щастя, тепер я не повинен братися за все, що мені пропонують».
«Я мав страшенний мандраж перед прослуховуванням у Ендрю Ллойда Вебера. Він попросив мене заспівати «Музику ночі», одну з кращих арій із «Привиду опери». У мене тремтіли коліна, це було несамовите переживання, бо я відразу розпочав ідентифікувати себе з Привидом... Але таки отримав цю роль. Це був найвищий виклик у всій моїй кар'єрі».
«Я завжди любив співати — у нас родина така, з шотландсько-ірландським корінням. Я люблю рок-н-рол, особливо гострий рок, але й романтичні балади також. Але що цікаво, після «Привида опери» в мене якось відпало бажання співати. Колись я співав безупинно, доводячи інших до сказу. А тепер, коли знайомі просять заспівати, щоб довести, що я став «справжнім співаком», я їм відповідаю: «Fuck off».