Традиційним місцем для висловлення незадоволення вони знову обрали позавчора залізничну колію на станції Переїзна. Акція тривала 12 годин — з 11 дня до 23-ї години вечора. За цей час пікетниками (у кількості близько ста чоловік) було затримано рух 7 потягів, у тому числі таких «крутих», як «Луганськ—Москва» і «Маріуполь—Мінськ». За словами міського голови Лисичанська Валерія Бондаренка, до таких радикальних кроків заводчан підштовхує народний депутат України, лідер Всеукраїнського союзу робітників Олександр Бондарчук. На думку Валерія Володимировича, самі люди розуміють, що така міра невиправдана, тим більше що завдяки зусиллям Луганської облдержадміністрації НАК «Нафтогаз України» вже виділив 1 мільйон гривень під закупівлю соди. Зараз начебто розробляють схеми, як ці гроші розподілити, аби вони повністю пішли на погашення боргу з заробітної плати колективу.
Утім цієї суми вистачить хіба що на 2 місячні зарплати, а загальний борг складає 3,8 мільйона гривень. Зате виконано іншу вимогу протестуючих, з якою вони вийшли ще на початку листопада, — нормальна робота лиссодівської ТЕЦ. Валерій Бондаренко стверджує, що цю проблему вирішено ще три тижні тому. Але люди хочуть, аби працювала не лише ТЕЦ, а й виробничі цехи. Тому страйкком підприємства пообіцяв вийти на рейки й 17 грудня, якщо на «Лиссоду» не буде подано газ. До речі, формальним приводом зупинки «Лиссоди» став борг газопостачальникам у сумі 15 мільйонів гривень.
Кореспондент «УМ» учора вдень зателефонував до міськвиконкому Лисичанська. Прес-секретар Наталя Ринза сказала, що даних про відновлення акції в неї немає. Як міська, так і обласна влада в ситуації, що склалася, в першу чергу звинувачують власників контрольного пакета ВАТ, у яких є якісь «інші інтереси», однак самого власника не називають. За деякими даними, цим власником є відомий український виробник алкогольних напоїв «Артеміда» (сода йому потрібна була для виробництва склотари). Ситуація стала відома Президенту України, і той дав доручення Кабінету Міністрів розібратися. Сьогоднi в Лисичанську очікують комісію Кабміну на чолі з заступником міністра Мінпромполітики.