Начальник Служби автомобільних доріг у Луганській області Борис Корляков відзвітував перед пресою про досягнення свого відомства. За його словами, на капітальний та поточний ремонт обласних автотрас у 2006-му було виділено більше 58 мільйонів гривень; за ці гроші капітально відремонтовано аж 10,7 кілометрів шляхів і 96 погонних метрів мостів та шляхопроводів. «Цього вкрай недостатньо для забезпечення безпечного проїзду автотранспорту, — зізнався чиновник, — але водночас це вдесятеро більше, ніж було відремонтовано в 2005 році».
Воно й справді недостатньо: 10 кілометрів відновлених шляхів за цілий рік — при тому, що в господарстві пана Корлякова таких шляхів не багато не мало — 5810 кілометрів (iз них із твердим покриттям — 5729,8 км). З такими темпами на ремонт усієї мережі підлеглим головного шляховика області доведеться витратити більш ніж півтисячоліття. Однак він сподівається, що вже з нового року справа піде значно жвавіше: начебто держава збирається пролити на луганську службу автодоріг золотий дощ обсягом 562 мільйони бюджетних гривень.
Джерело оптимізму Бориса Корлякова загалом добре відоме. Десь за тиждень до його прес-конференції (і буквально за пару днів до того, як Президент наклав вето на «антикризовий» бюджет) журналістів запросила трійка луганських «лідерів»: голова обласної ради Валерій Голенко, голова облдержадміністрації Олександр Антипов і багаторічний його попередник, а нині народний депутат Олександр Єфремов. Тема бесіди: перемога «луганських» над урядом і бюджетним комітетом у великій справі вибивання бюджетного фінансування рідної області.
Більше за всіх хизувався своїми звитягами в цьому процесі голова Луганської облдержадміністрації 1998—2005 рр. Олександр Єфремов, нині голова Регламентного комітету Верховної Ради. Якщо вірити нардепові, до запланованого в першому читанні обсягу коштів, виділених на Луганську область (2630 млн. грн.), спільними зусиллями її керманичів та депутатів від Луганщини вдалося додати ще 768 мільйонів. З одного боку, це дійсно подвиг, а з іншого... Якщо комусь потрібен компромат на Мінфін і керівництво Бюджетного комітету парламенту — ось він. Адже в проекті Закону про держбюджет на 2007 рік, підготовленому до другого читання, жодних подібних преференцій для найсхіднішої області України не передбачено.
Там узагалі з усіх спеціальних програм було «забито» 20 мільйонів на розвиток ЖКГ всесвітньо відомого Алчевська (рівно стільки ж і за тою ж статтею виділено місту Артемівськ Донецької області) і якісь копійки на закупівлю електротранспорту. І раптом за одну ніч з'являється «плюс» у три чверті мільярда, а потім ухвалюються «з голосу» в сесійній залі. Цікаво...
Не менш цікаві проекти, під які вибиті гроші. Будівництво школи в місті Олександрівську на околиці Луганська (15 млн.) — справа благородна. Як і реставрація спаленої філармонії, яку Єфремов чотири роки не міг відродити, перебуваючи на чолі області (11,5 мільйонів). Більше сумнівів викликають 5,5 млн. на луганський аеропорт. Річ у тім, що Фонд держмайна сповнений рішучості приватизувати нарешті «Луганські авіалінії», і цілком міг би включити до переліку інвестзобов'язань реконструкцію бодай злітної смуги. До того ж обласна рада, у чиїй власності знаходиться об'єкт, ухвалила рішення про передачу аеропорту в концесію. Відразу виникають підозри щодо осіб майбутніх концесіонерів...
Майже як анекдот виглядало повідомлення про виділення 60 мільйонів на програму «Вода Луганщини». У розпал «президентської» кампанії 2004 року кандидат Янукович пообіцяв цілу урядову програму водозабезпечення Луганщини розміром 515 мільйонів гривень, причому перший «транш» у 75 мільйонів було обіцяно вже в 2005-му. Коли Азаров верстав бюджет-2005, він чи то забув Януковичеві обіцянки, чи знав їм точну ціну, однак у законі про бюджет—2005 на луганську воду він не заклав жодної копійки. Що не завадило тим же Єфремову та Голенковi на кожному кроці кричати про доброго Віктора Федоровича, що гроші дав, і злу Юлію Володимирівну, яка їх відібрала. Першим, хто виділив реальні кошти на реалізацію програми (10 млн.), був уряд Єханурова, однак луганські «комсомольці»-єфремовці чомусь про це жодного разу не згадували. Усі ці обставини змушують дивитися на здійснення їхніх мрій з певною обережністю. Надто вже специфічна репутація у цих хлопців.
Однак найбільш вразило громадськість повідомлення про суму, виділену місту Луганську на побудову... двох шляхопроводів. У два з половиною рази більше, ніж на воду — 150 мільйонів! Воно дійсно, з усіх обласних центрів, у яких довелося побувати авторові цих рядків, дороги в Луганську найгірші. Але ж краще залишитися без доріг, ніж без води.
Так, між іншим, Олександр Сергійович «заложив» свого «благодєтєля» Миколу Яновича. Той ледь не на брудну лайку переходить, аби довести, що нема де брати гроші на кефір для пенсіонерів. А Єфремов практично відкритим текстом заявляє, що 30 мільярдів у бюджеті (вже після остаточного схвалення його парламентом!) не розподілено, і «луганські» сподіваються вирвати з цієї суми ще дещицю. Звiсно ж, на справи благородні.