Він виходить на території Києва та Київської області, замінивши на частоті телеканал «Гравіс». Позиціонується як канал для мешканців міста та передмістя. За оцінками експертів, мінімальна сума для запуску подібного каналу становить $5—10 млн. Що ж цікавого він хоче запропонувати своїм глядачам?
Телеканал «Сіті» (як заявив член Національної ради з телебачення та радіомовлення Ігор Курус, канал виходитиме на базі «Гравісу», який припинив своє існування) стане другим проектом компанії ТОВ «Гравіс» після каналу «Кіно», що вийшов у липні. Це перша спроба створити в Києві телеканал у інтерактивному форматі city-tv.
«Передбачалося, що канал вийде в ефір у вересні, але робота над концепцією проекту затрималася. Спочатку обговорювався варіант купівлі одного з існуючих форматів city-channel, але від цієї ідеї відмовились через складнощі адаптації до вимог українського глядача»,– говорить голова наглядової ради продакшн-студії «СтарМедіа» Владислав Ряшин, який консультував організаторів проекту на першому етапі. Нарешті були вивчені світові аналоги та відпрацьована оригінальна концепція.
«Це унікальний для України формат, який не має аналогів у світі», — відзначив голова правління ЗАТ «Одеська кіностудія» Олександр Ткаченко, який є консультантом проекту. Програмну концепцію «Сіті» генеральний продюсер телеканалу Ольга Рудниченко визначає як «інструкцію із застосування міста Києва»: «Ми провели дослідження і з'ясували, що киянам не вистачає інформації про власне місто. Дуже часто мешканці Лівобережжя погано орієнтуються на Правому березі і навпаки».
Тематичних проектів планується створити близько сорока (на першому етапі в ефір вийде десять програм). Крім того, в ефірі з'являться повноцінні випуски новин із великою кількістю прямих включень та інтерактивні проекти, в яких зможе взяти участь будь-хто з бажаючих.
«Основна студія каналу розташована в районі майдану Незалежності. Таким чином, усіх людей будемо «вихоплювати звідти»,– пояснює генеральний директор ТОВ «Гравіс» Світлана Коротенко.
Цільова аудиторія каналу — соціально активні представники середнього класу вiком 18—49 років. Проте зацікавити намагатимуться «всіх мешканців міста, включаючи дітей, пенсіонерів, домогосподарок та «кар'єристів». Конкурентів каналу керівництво «Сіті» не бачить.
— Формально нашим конкурентом є ТРК «Київ», але реально ми дуже відрізняємось. Ми будемо «відщипувати» киян у загальнонаціональних каналів,– говорить Ольга Рудниченко. Канал буде транслюватися як у ефірних, так і в кабельних мережах (у березні цього року за рішенням Нацради з телебачення та радіомовлення 7-й та 35-й канали «Гравісу» були включені до соціального пакета компанії «Воля»).
Суму, що інвестовано у втілення проекту «Сіті», керівники каналу не оголошують. Експерти оцінюють початкові вкладення у кілька мільйонів доларів. «Рахунок починається з п’яти мільйонів доларів. Бюджет такого проекту можна порівняти з бюджетом середнього загальнонаціонального каналу на кшталт СТБ», — упевнений голова експертної групи «Телемедіа» Нікіта Потураєв. «Тільки в перший рік існування витрати лише на програмне наповнення такого каналу становитимуть мінімум 1,5 мільйона доларів»,— додає Владислав Ряшин. У цілому експерти називають проект перспективним як з творчої, так і з економічної точки зору.
«Коли в 2001—2002 роках обговорювалося питання створення якісного муніципального каналу, це була розмова про збитковий бізнес. На сьогодні обсяг київського рекламного ринку вже дозволяє покрити витрати такого проекту», — вважає пан Потураєв.
Передусім було очікування, що цей канал буде конкурентом ТРК «Київ». У ТРК «Київ» відмовились коментувати цей факт.
У той же час Ірина Коротич, медіа-аналітик компанії Publicis Groupe Media, вважає, що для «Сіті» завоювання ринку буде зовсім не легким завданням і триватиме не менше двох років. За прогнозами пані Коротич, «Сіті» зможе охопити 3% ринку до кінця 2007 року. Андрій Танабаш, фінансовий директор телеканалу «Сіті», відмовився оголосити суму інвестицій, яку було вкладено у створення каналу.
Каріна Палаєва, прес-секретар «Сіті», говорить, що канал буде новим та унікальним не тільки для столиці, а й для України в цілому.
Залишається сподіватися, що канал зможе зробити прорив до сердець глядачів. Серед обіцянок творців каналу: повноцінні випуски новин з прямими включеннями з місць подій, тематичні проекти на кшталт Fashion-City, Night-City, Meteo-City... І дуже хочеться, аби проекти каналу були цікаві та якісні.
Якщо спроби втілення ідей телевізійників виявляться вдалими, то киянам буде чого радіти. Адже для такого міста як Київ цей канал не буде зайвим, якщо в його продукції кожен зможе знайти щось для себе.
Як обіцяють творці цього продукту, однією з головних «фішок» каналу є велике різноманіття «корисних» програм — як поліпшити своє здоров'я, як швидше дістатися до потрібних місць у столиці, де надійно і якісно відремонтувати автомобіль, як купити якісний товар за помірною ціною, як вирішувати побутові проблеми та конфлікти із жеком, де відпочити в місті і за його межами, де смачно повечеряти... Глядачі будуть знати про всі аспекти життя столиці. Пропонуватимуться і пізнавальні програми про столиці різних країн світу, про історію Києва, популярні розважальні закордонні шоу.
Наталя СВІТАЙЛО.
ДОВІДКА «УМ»
Генеральним директором каналу призначено Світлану Коротенко, телепродюсер Олександр Ткаченко буде консультантом і автором багатьох ідей. Інформаційною службою каналу керуватиме Тетяна Федорів, яка до цього працювала випусковим редактором на каналі «1+1». Головною родзинкою каналу називають ведучу новин Іванну Найду.
Нагадаємо, що раніше нідерландська компанія Central European Media Enterprises, якій належить 60% частки в «1+1», купила контрольний пакет акцій українського медіа-холдингу «Укрпромторг», який був власником компанії «Гравіс», і, відповідно, мав ліцензії на 7-й та 35-й канали.