По серпантинах наввипередки

27.09.2006
По серпантинах наввипередки

Машини на тлі бойового корабля «Гетьман Сагайдачний» і Кримських гір. (Ірини КОРЗЮК.)

      Минулого року триденні перегони гірськими серпантинами Криму були проголошені «кандидатами» на внесення до міжнародного календаря офіційних змагань. А вже цього року вони стали одним з етапів Кубка Європи - стартів, що проводяться у трьох зонах - центральній, північній і східній. Саме в зоні «Схід» гонка «Ялта ралі-2006» і стала завершальною, шостою, в розіграші Кубка Європи. Крім України, змагання по двічі приймали Сербія й Болгарія та одного разу - Грузія.

«Поцілуйте» в зад... автобус. На ралійній трасі

      Голова оргкомітету ралі, а одночасно й президент Федерації автоспорту України та керівник Запорізької облдержадміністрації Євген Червоненко постарався, щоб перегони пройшли на найвищому рівні. Колишній автогонщик привіз до Ялти своїх партнерів по останній збірній СРСР. Щоправда, до Криму приїхали в основному представники пострадянського простору - з Росії, Білорусі, Литви, Грузії. Лише один екіпаж був зі Швеції, а анонсовані гості з Болгарії й Туреччини до України взагалі не дісталися. Тож у плані рівня учасників турніру організаторам ще є до чого прагнути. Хоча колишній міністр транспорту Червоненко вже замахується на проведення етапу Кубка світу - а це змагання суттєво вищого рангу.

      Так само вийшло і з глядачами. Добре, якщо з очікуваних 200 тисяч уболівальників перегони побачили хоча б тисяч десять. Бо особливого напливу туристів минулих вихідних саме через ралі в Ялті не спостерігалося. При цьому курортна публіка оксамитового сезону з великим задоволенням збиралася на безкоштовні концерти на набережній міста, де виступали Ірина Білик, Ані Лорак, гурти «Друга ріка» й «СМС», гітарист Дідюля. Серед видатних спортсменів на очі кореспондентові «УМ» потрапили чемпіон світу з плавання Олег Лісогор та президент НОК Сергій Бубка. Видатний у минулому стрибун із жердиною був помічений у компанії рідних йому легкоатлетичних чиновників.

      Зауваження щодо проведення кримського ралі висловлювали й міжнародні інспектори. Не промовчав і легендарний у світi автоспорту фінський гонщик Арі Ватонен: чотириразовий переможець популярних перегонів у пустелі «Париж-Дакар», запрошений до України як почесний гість, згадав, що у другий день на трасу вискочили хлопці на мопедах, за якими не догледіла охорона. Ще один казус трапився у п'ятницю. Нова модель «Ауді-ТТ», яка витримала випробування дорогами Європи, у нас примудрилася потрапити в аварію. Причому на заваді став... звичайний автобус, з яким німецьке авто й «поцілувалося».

Доїхали не всі...

      Престиж турніру, за задумом організаторів, мав підвищити приїзд на відкриття Президента Віктора Ющенка. Глава держави справді з'явився на набережній Ялти. Президент сказав вітальне слово й відкрив перегони власним виїздом. Але через підвищені засоби безпеки це привнесло додаткові проблеми в роботу журналістів. Ретельний особистий обшук кожної «акули пера й мікрофона» змусив затримати стартову прес-конференцію на годину, та й надалі організатори нечасто дотримувалися графіка. Підкачали й інші оргмоменти: доїхати до місця проживання було складно, вивідати результати заїздів - теж дуже непросто, а на офіційному сайті ралі навіть зараз немає його підсумків, прес-релізами ніхто себе особливо не обтяжував.

      Що порадувало гонщиків - так це погода. В Ялті в ці дні світило сонечко, хоча зранку асфальт був вологий через туман. Просихала траса поступово, тому потрібно було бути особливо уважним. Без досвіду їзди по таких дорогах доводилося важко. За складністю кримські серпантини з чистим серцем можна занести до однієї з найважчих трас на континенті. Не дивно, що з 56 екіпажів, котрі стартували, фінішу дісталося лише 15 машин. Щасливчики за три дні зуміли подолати 16 швидкісних відрізків загальною довжиною 172 км.

      Після п'ятничного яскравого представлення учасників ралі на набережній Ялти гонщики вже в сутінках проїхали перший етап. У суботу вони тричі проїхали по трьох відрізках, а в неділю - двічі по трьох інших.

Патріотки на «Запорожці»

      Найважчим днем стала субота, коли на трасах поблизу гори Ай-Петрі зійшли з дистанції 29 (!) машин. За словами Євгена Червоненка, причина переважної більшості аварій криється в самих авто, а не у відсутності майстерності керування водіїв чи їхніх штурманів. На щастя, інцидентів із важкими наслідками для здоров'я учасників не трапилося. Найбільш серйозний із них стався у неділю, коли ВАЗ-2112 Олексія Кикирешка й Андрія Александрова вилетів у кювет. Спортсмени отримали по кілька синців, але влягатися до лікарні на тривалий термін не збиралися.

      Не дістався фінішу й минулорічний переможець ялтинських перегонів - Юрій Протасов на «Субару Імпреза». А на 14-му відрізку в неділю через проблеми з карданним валом зійшов із дистанції лідер - Олександр Салюк-молодший на «Міцубісі Лансер Ево VІІ». У підсумку найкращий час продемонстрував екіпаж команди «Ейс рейсінг» у складі водія Володимира Петренка та Дмитра Яровенка. Кияни на «Міцубісі Лансер Ево ІХ» продемонстрували доволі невисоку середню швидкість - 77,23 км/год, що зайвий раз підтверджує складність траси й необхідність вправно на ній управляти.

      Цікаво, що участь у перегонах узяли й двоє водіїв-жінок. Ірина Протасова з відомої столичної династії гонщиків на «Форді Ескорт» посіла 12-те місце в національному заліку. А сестри Лада й Аліна Соустови з Алупки, хоча й опинилися на 17-й  позицiї, продемонстрували патріотизм: вони єдині стартували на автомобілі вітчизняного виробництва. Їхній «ЗАЗ-1102» показав середню швидкість 59,25 км/год, і в підсумку дівчата стали третіми в класі N1.

      Попри певні недоліки, проведення «Ялта Nemiroff ралі-2006» можна вважати успішним. Тепер етапу Кубка Європи треба розвиватися й залучати сильніших гонщиків, щоб із часом і відомі європейці не боялися їхати до нас.

Ялта - Київ.

ТАБЛО

6-й етап Кубка Європи.

Зона «Схід». «Ялта ралі-2006»

       Абсолютний залік: Петренко/Яровенко (Київ) - 2 год. 12 хв. 57 сек; Чаповський/Ніколаєв (Одеса) - 2:13.55; Беньямінов І./Беньямінов Д. (Таганрог, Росія) - 2:18.27; Шимаковський/Виноградов (Мінськ, Білорусь) - 2:18.40; Небесний/Ведерников (Кам'янець-Подільський) - 2:18.44; Вайчюнас/Керайтіс (Паневежис, Литва) - 2:18.58...

      Залік чемпіонату України: Петренко/Яровенко - 2:12.57; Чаповський/Ніколаєв - 2:13.55; Небесний/Ведерников - 2:18.44; Рибак/Коршунов (Київ/Одеса) - 2:19.18; Мордовін/Нельга (Дніпродзержинськ) - 2:20.34; Кучер/Коваль (Київ) - 2:20.40...

      Командний залік: «Ейс рейсінг» - 54 очки, «Автотехнологія рейсінг петрохолдинг-2» - 36, «Автотехнологія рейсінг петрохолдинг» - 25...