Я маю право мати право...

20.09.2006
Я маю право мати право...

В усьому світі студенти подорожують за півціни, і лише в Україні їх можуть позбавити пільг на проїзд. (Укрінформ)

      «Укрзалізниця» нещодавно попередила громадськість України через пресу, що їй набридло давати пільги на проїзд студентам, оскільки Міносвіти їм ці витрати не компенсує або компенсує не повністю. Протягом п'яти років міністерства і відомства заборгували залізниці 162 мільйони гривень, розповів на прес-конференції заступник директора «Укрзалізниці» Михайло Сонін. Із цієї суми 108,2 млн. гривень має віддати Міносвіти й 81,3 млн. — Мінсім'ямолодьспорт. Тому дирекція «Укрзалізниці» попередила, що може припинити продавати студентам квитки за півціни вже з 1 жовтня цього року.

      У відповідь міністр освіти Станіслав Ніколаєнко дав народу «заспокійливу таблетку», сказавши, що ніхто не має права позбавляти студентів їхнього законного права на пільговий проїзд і що проектів таких постанов не існує і бути не може. Він також сказав: «Ці 20—22 мільйони ми віддамо, без сумніву, навіть, може, із випередженням».

      На прес-конференції, яку минулого тижня ініціювала громадська організація «Опора», представника від Міносвіти не було. Начальник департаменту молодіжної політики Міністерства у справах сім'ї, молоді та спорту  Олександр Ярема  розповів, що діти від 3 до 14 років мають право платити дві третини повної вартості квитка. Мінмолоді протягом трьох років закладає ці витрати у бюджет, але під час слухання у ВР рядок, у якому йдеться про пільги для дітей, постійно «випадає», тому Міністерство просто не отримує ці кошти і дуже просить нардепів звернути увагу на це положення в бюджеті на 2007 рік, щоб і наступного року воно не «пропало».

      Чи отримувало Міносвіти компенсаційні кошти? І якщо так, то де ж вони загубилися і чому не дійшли до «Укрзалізниці»? Про це можна лише здогадуватися, адже департамент фінансування МОН був неготовий прокоментувати «УМ» ситуацію з пільговим проїздом студентів.

      Питання виникає і щодо сум, які називає «Укрзалізниця», адже чітко порахувати, скільки студентів «кататимуться» країною наступного року, неможливо. Михайло Сонін розповів, що сума необхідних компенсацій за пільговиків закладається в бюджет наступного року відповідно до кількості людей, які користувалися пільгами у році попередньому. Сталої суми, на яку студент може «кататися» на залізничному транспорті (а йдеться лише про пільги на цей вид транспорту, незважаючи на те, що студент має право їздити за півціни на будь-якому виді громадського транспорту), не існує. Михайло Сонін також сказав, що за 2006 рік уже скористалося правом на пільговий проїзд майже дев'ять мільйонів студентів та 2 мільйони 770 тисяч дітей. І це при тому, що в літній період студеї мають сплачувати повну вартість квитка, адже студентські квитки на цей період вважаються «недіючими». Якщо використати просту математику і врахувати, що дев'ять мільйонів студентів «вартують» «Укрзалізниці» 108 мільйонів гривень, то виходить, що середня сума, на яку «катається» Україною студент, — це 12 гривень. А за даними прес-служби МОН, в Україні вчиться 2,7 мільйона студентів. Виходить, що кожен з них їздить протягом року мінімум тричі «Укрзалізницею» за пільговою ціною. Перевірити це неможливо. Тому доведеться повірити.

      А пільги на проїзд для студентів, швидше за все, не відмінять. У цьому запевняють Міносвіти, Мінстерство фінансів, Мінтранс та «Укрзалізниця». Чиновники зараз обговорюють ситуацію, що склалася, намагаються зробити все, щоб не постраждали ні студенти, ні держбюджет.

  • За що воюємо на Донбасі?

    У Станично-Луганському районі Луганської області, більша частина якої підпорядкована Україні, із 24 середніх шкіл усього дві школи є українськомовними. Одна з таких шкіл — Чугинська загальноосвітня І — ІІІ ступенів, де впродовж 15 останніх років навчання здійснюється винятково державною мовою. >>

  • «Ми розробили тести, здатні розпізнати справжнього вчителя»

    Останнім часом в iнтернеті з’явилися повідомлення про суперечності та недоліки, що нібито притаманні визнаному лідеру педагогічної освіти України Національному педагогічному університету імені М. П. Драгоманова, помилки, допущені його керівництвом тощо. Складається враження, що «хтось» прагне системної дискредитації вишу. >>

  • Майбутнє пам’яті

    Якою була б сьогодні Україна, якби 25 років тому на полицях наших книгарень з’явилися сотні видань про українську історію і культуру — для дітей і дорослих? А школи отримали б новенькі комплекти репродукцій картин видатних українських художників на історичну тематику, портрети знаних постатей, краєвиди природних перлин України? >>

  • «ХНУРЕреволюція»

    Міністерський аудит виявив у Харківському національному університеті радіоелектроніки багатомільйонні розтрати, у результаті чого одразу три проректори позбулися своїх посад. Але, незважаючи на сенсаційність цього повідомлення, його важко назвати фінальним акордом війни, що триває у цьому ВНЗ з осені минулого року. >>

  • Луцький уже йде на посадку?

    Максим Луцький та весь екіпаж колишніх керівників Національного авіаційного університету чекає для себе «льотної погоди». Екс-депутат ВР від Партії регіонів, екс-голова Солом’янської райдержадміністрації Києва, екс-проректор НАУ, близький товариш сановитих утікачів Дмитра Табачника та Рената Кузьміна, Луцький прагне позбутися хоча б одного «екс» — разом із чотирма колегами з керівної верхівки НАУ, звільненими в.о. ректора університету через незаконне призначення та заключення контрактів екс-ректором Миколою Куликом з перевищенням службових повноважень. >>

  • Усе почалося з Брейгеля...

    Не кожна школа може похвалитися багаторічною історією. Столична Предславинська гімназія №56 функціонує в ошатному приміщенні колись міського училища для однорічного навчання грамоти дітей малозабезпечених киян, ухвалу про створення якого прийняла Київська міська дума ще у 1902 році. >>