Перше експериментальне судно «Європа» впало в обійми Дніпра, зійшовши зі стапелів Запорізького суднобудремзаводу. Тимчасово, позаяк нова баржа вже відпливла за призначенням — перевозити вантажі Дунаєм. Її «антропометричні» дані: довжина 76,5 метра, ширина — 11,4, висота — 3,2 метра; вантажопідйомність — 2090 тонн сипучих (або в контейнерах) вантажів.
За словами головного інженера підприємства Володимира Сахарова, не мати б запоріжцям солідних замовлень, якби Євросоюз не розширився на Схід і не зобов'язав країни-новачки негайно підвищити екологічну безпеку своїх вантажоперевезень у басейнах річок Дунай, Рейн і Майн. Задля цього «Європу» і споруджували за євростандартами: пофарбували спеціальним розчином, який не містить шкідливих (досі традиційно вживаних) елементів з олова, облаштували подвійні борти і перегородки, що стовідсотково унеможливлює витік нафтопродуктів чи інших небезпечних для довкілля вантажів і виключає виникнення надзвичайних ситуацій. Першими в цьому матимуть змогу упевнитися угорці та серби, яким «ластівка» запорізьких суднобудівників ближчим часом доставить з Ізмаїла металопродукцію (у зворотному напрямку вона візьме першу партію зерна для румунської Констанци).
Перебуваючи в Запоріжжі, президент акціонерної судноплавної компанії «Укррічфлот» Павло Підлісний розповів, що за власні кошти до кінця 2007 року буде споруджено ще три аналогічні баржі (одна зійде на воду вже в листопаді поточного року). Можна, мовляв, констатувати відродження суднобудівної галузі України, позаяк саме цього року в Миколаєві споруджено чотири морські теплоходи серії «Буг», які курсуватимуть між портами Чорного і Середземного морів, а також Скандинавії. Яка перспектива? «Є домовленість з Європейським банком реконструкції і розвитку, що він на 55 відсотків фінансуватиме спорудження на Запорізькому суднобудремзаводі ще 24 такі баржі, — повідомив пан Підлісний. — До речі, буксири-штовхачі для них із 2007 року сходитимуть зі стапелів Херсонського суднобудремзаводу. Кожен буксир штовхатиме по Дунаю чи деінде по шість барж типу «Європа» загальною вантажопідйомністю до 12—13 тисяч тонн. Це є рекордом для однієї ходки між Україною і Сербією, Румунією чи Болгарією».
Керівників «Укррічфлоту» і підприємств галузі непокоїть здорожчання пального (його вже доводиться купувати по 650—700 доларів за тонну), а також металу, без якого судно не збудуєш і не підрихтуєш. Без прозорого і більш-менш прогнозованого ринку важкувато буде віддавати кредити. Що ж до робітничого колективу, то він радіє перспективі замовлень до 2013 року. А ще — зарплаті, що зросла до двох — двох з половиною тисяч гривень (по 800 — 1000 грн. щомісяця одержують навіть «зелені» учні). Замість недавньої загрози масових звільнень — оголошення дирекції підприємства про вакансії для як мінімум сорока електрозварювальників, слюсарів, судноскладальників та інших фахівців. Тому з таким азартом і піднесеним настроєм голова профкому судноремзаводу Валентина Бідна розбила пляшку шампанського об новенький борт першої баржі.