Для людини, непосвяченої у специфіку гірничорудної галузі, ця назва об'єкта — дробильно-перевантажувальний пункт — мало що скаже. Проте, побувавши в кар'єрі і поспостерігавши за виробничим процесом на власні очі, кожен з нас зможе пересвідчитися у незаперечному: на Інгулецькому гірничозбагачувальному комбінаті сталася подія грандіозна. Так-так, без будь-яких перебільшень. Не менш показово, що це сталося саме у відкритому акціонерному товаристві «Інгулецький гірничозбагачувальний комбінат». Це підприємство виробляє третину українського залізорудного концентрату — близько 14 мільйонів тонн за рік. І є єдиним у галузі, що працює на рівні своїх проектних потужностей.
Команді менеджерів підприємства на чолі з генеральним директором Володимиром Півнем, котрий керує комбінатом з 1998 року, протягом останнього часу вдалося реалізувати низку амбітних проектів. Це й реконструйована транспортна схема, і впроваджена технологія попереднього збагачення залізної руди методом сухої магнітної сепарації, і придбані нові гірничі машини та технологічне обладнання — єдині в Україні фронтальний завантажувач та гідравлічний екскаватор фірми Caterpillar, розроблений білоруськими автомобілебудівниками у співробітництві з фахівцями ІнГЗК автосамоскид БілАЗ вантажопідйомністю 130 тонн, перший серійний буровий верстат вітчизняного виробництва, сучасні американські та шведські технологічні насоси.
І ось тепер введено у дію сучасний дробильно-перевантажувальний пункт. У кар'єрі комбінату він є вже третім. Два попередні було зведено на горизонтах 60 та 180 метрів. Але фронт робіт чимдалі просувається вглиб. Нині він вже перевищив позначку 300 метрів. І хоч БілАЗи, що беруть на борт 130 тонн руди, своїми можливостями вражають, проте і їм так далеко дертися на гору з вантажем, як кажуть, собі дорожче. З введенням в експлуатацію дробильно-перевантажувального пункту ця відстань скорочується суттєво, а точніше — в середньому на 731 метр.
— Ви тільки підрахуйте, — Володимир Півень очевидні переваги пояснює на пальцях. — На кожному рейсі БілАЗа ми заощаджуватимемо 111 гривень з копійками! При цьому шість автомобілів вивільнимо взагалі. За найскромнішими підрахунками, за рік ми заощадимо до 19 мільйонів гривень у цінах дизельного палива на сьогоднішній день.
На відміну від двох попередніх, цей дробильно-перевантажувальний пункт має іще одну суттєву перевагу. Адже його старші «брати» розміщувалися безпосередньо у породних ціликах, внаслідок чого кожен з них консервував під собою до 40 мільйонів тонн руди. Новий же пункт збудований як залізобетонна споруда, що примикає до борта кар'єра на відмітках 240 та 270 метрів. Це дозволить на добрий порядок зменшити обсяг законсервованої руди. Отож доводиться говорити про принципову новизну щойно введеного в експлуатацію об'єкта.
Від розробки проектної документації інститутом «Кривбаспроект» до завершення будівельних робіт пройдено непростий шлях довжиною 10 років. А прийняте після тривалих дебатів рішення про будівництво дробильно-перевантажувального пункту на залізобетонних конструкціях засвідчило те, що перевагу віддано вітчизняним виробникам основних елементів комплексу та підрядним організаціям, що виконують будівельно-монтажні роботи. Загалом же цей процес звалили на свої плечі ЗАТ «Криворіжаглобуд» та ВАТ «ІнГЗК» господарським способом.
Днями в урочистій обстановці дробильно-перевантажувальний пункт «Західний-2» кошторисною вартістю 153 мільйони гривень було введено в експлуатацію. Три гігантські БілАЗи, символічно названі «Інгулець», «Кривбас» та «Україна», висипали до нього першу руду. Ще один важливий факт — цю знаменну подію було приурочено до 15-ї річниці незалежності нашої держави. Показово, що це сталося саме на Інгулецькому гірничозбагачувальному комбінаті, підприємстві, яке своєю успішною працею зміцнює Україну. До того ж тут на ділі втілюють у життя гасло «держава існує для людей». Уже протягом трьох років ІнГЗК посідає перше місце в гірничозбагачувальній галузі не лише за рівнем продуктивності праці, а й за рівнем заробітної плати, який у першому півріччі нинішнього року перевищив 1968 гривень. На ділі тут дбають про кожну людину. Зокрема, не лише зберегли за підприємством соціальну сферу, а й розробили для близько 12 тисяч працівників комбінату ефективну систему соціальних пільг та гарантій. Ще щось неймовірне — ІнГЗК з такою ж інтенсивністю зводить і власне житло. Зокрема, до кінця цього року тут мають здати 200 квартир.
Тому й нову трудову перемогу колективу підприємства слід розглядати як органічну складову його далекосяжної стратегії розвитку. Попри досягнуті успіхи, комбінат продовжує інтенсивно розвиватися. Зокрема, у червні нинішнього року обсяг капітальних вкладень склав 21,4 мільйона гривень (без податку на додану вартість), що на 9,3 відсотка перевищило рівень інвестицій минулого року. Отож не за горами введення в експлуатацію нових об'єктів.