Інтрига по-угорськи

08.08.2006
Інтрига по-угорськи

Баттон мчить через калюжi.

      На Гран-прі Угорщини в Будапешті кожен пілот із лідируючої групи поточного чемпіонату «Ф-1» мав шанс суттєво змінити співвідношення в турнірних таблицях чемпіонату пілотів та Кубка конструкторів. А вони — Алонсо, Шумахер-старший, Масса, Фізікелла, Райкконен, Монтойя — взяли і... дружно залишилися за межами подіуму. Найбільшу насолоду від цього одержали, звичайно, любителі інтриги. Східна Європа взагалі може пишатися тим, що на «Хунгарорингу» відбулися найбільш захоплюючі перегони сезону. Виявляється, для цього потрібно небагато: щоб із кола претендентів на перемогу випали лідери з їхніми технологічними досягненнями, і матимете обгони, зіткнення, дуелі. Щоправда, за це потрібно подякувати і рясному дощу, який зробив трасу максимально екстремальною.

      Прикметно, що до таких погодних умов виявилися найменш готовими саме визнані лідери. Хоча якраз вони задавали тон на початку дистанції і вже на першому колі здійснили карколомні обгони: Міхаель Шумахер з 11-місця «переїхав» на четверте, а Фернандо Алонсо — з 15-го на шосте. На третьому колі німець не витримав атак іспанця, на шостому семиразового чемпіона за внутрішньою траєкторією успішно атакував Джейсон Баттон. На цьому неприємності для першого пілота «Феррарі» не завершилися — на 17-му колі контакт із Джанкарло Фізікеллою завершився пошкодженням переднього спойлера у боліді Шумахера. Після цього Міхаель на перемогу вже не претендував. Утім далі в аварію потрапив Кімі Райкконен, а на 51-му колі у відбійники врізався Алонсо.

      Із 54-го кола в Шумі з'явився шанс скористатися подарунком долі й скоротити відставання від Алонсо до одного очка, адже йому в певний момент залишалося «лише» обійти Баттона. Щоправда, пілот «Хонди» мав гандикап у 20 секунд. Але натомість у боротьбу втрутився іспанець Де Ла Роса з «Макларена», який із 60-го по 68-ме коло влаштував Шумахеру-старшому жорстку конкуренцію — ніби «від імені» співвітчизника Алонсо. У підсумку після кількох виїздів за межі траси добряче обшарпаний німець відмовився від боротьби через проблеми з керуванням болідом. Британець Баттон таким чином виграв свій перший Гран-прі в кар'єрі.

      Як жартують професіональні оглядачі «Формули-1», можливо, тепер перед стартом варто запускати на трасу поливальну машину — тоді здійсниться мрія президента ФІА Макса Мослі про зниження швидкостей та зростання інтриги.

Ігор САВЕНКО.

 

ТАБЛО

Чемпіонат світу з автоперегонів «Формула-1»

Гран-прі Угорщини. Будапешт. 306,663 км

      Залікова вісімка: Баттон («Хонда») — 1:52.20,941, Де Ла Роса («Макларен») — +30,837, Хайдфельд — +43,822 («БМВ-Заубер»), Баррікелло («Хонда») — +45,205, Култхард («Ред булл») — +1 коло, Р. Шумахер («Тойота») — +1 коло, Кубіца («БМВ-Заубер») — +1 коло, Масса («Феррарі») — +1 коло.

      Поляк Роберт Кубіца, який за підсумками Гран-прі Угорщини посів сьоме місце, згодом був дискваліфікований, тому що його болід виявився на 2 кг легшим за належну цифру. Це дозволило Міхаелю Шумахеру пересунутися з дев'ятого місця на восьме й набрати одне залікове очко.

      Загальний залік: Алонсо («Рено») — 100, М. Шумахер («Феррарі») — 90, Масса («Феррарі») — 51, Фізікелла («Рено») — 49, Райкконен («Макларен») — 49, Монтойя («Макларен») — 26...

      Кубок конструкторів: «Рено» — 149, «Феррарі» — 142, «Макларен» — 85, «Хонда» — 52, «Заубер-БМВ», «Тойота» — 26, «Ред булл» — 16, «Уїльямс» — 10, «Торо россо» — 1.