Свого часу поява у Полтаві десяти здвоєних тролейбусів (так званих спарок чи ковбас, як їх з огляду на довжину охрестили в народі) виробництва «Південмашу» тодішніми батьками міста видавалася за своєрідну панацею від усіх транспортних бід. Видовжені місткі й потужні «тралики» тоді справді «ковтали» на зупинках далекого до масштабів мегаполіса міста левову частку пасажирів.
Однак сьогодні їхні принади значно потьмяніли. І не лише від природної втрати зовнішнього лоску. Експлуатувати довжелезні «рогачі» стало економічно невигідно. Адже такий «безрозмірний» тролейбус із двома електродвигунами відповідно й електричної енергії споживає удвічі більше. Реальна ж чисельна перевага пасажирів у ньому порівняно зі звичайним тролейбусом, за підрахунками фахівців, тепер становить не більше ніж 15—20 відсотків.
Адже часи «вавилонського стовпотворіння» на зупинках і в салонах відходять у минуле. Все більше з'являється тих, кого у тролейбус не заманиш і калачем — вони віддають перевагу не набагато дорожчому, але значно комфортнішому і швидшому міському автотранспорту. З іншого боку, без комунального електротранспорту передовсім для малозабезпечених громадян, так званих пільговиків ніяк не обійтися. При цьому нинішня ситуація, коли з десяти здвоєних тролейбусів на маршрути (як правило, у «години пік») виходять лише двоє, а решта простоює у парку саме через неспівмірність прибутків із «подвійними» витратами на електроенергію, міську владу задовольняти не може.
Тож вона взялася за реконструкцію згаданих енергоємних «рогачів». Після неї, за словами виконувача обов'язків міського голови, секретаря міськради Андрія Матковського, практично всі «великоваговики», які зараз стоять на приколі, стануть придатними для повсякденного використання і знову вирушать у путь. Але вже у «схудлому», власне, скороченому вигляді. Одну таку полтавську «спарку» завод-виробник уже переобладнав на звичайний тролейбус. Це «витрусило» з міському бюджету 180 тисяч гривень. Коли ж урахувати, що закупівля нового тролейбуса того ж таки «Південмашу» обходиться майже в чотири рази дорожче, то вигоди від такої реконструкції очевидні. У мерії вже підрахували: найсуттєвіше оновлення застарілих у всіх відношеннях здвоєних тролейбусів не лише поповнить парк діючого комунального електротранспорту, а й зекономить для казни міста майже п'ять мільйонів гривень.