«Поверніть нам Україну!»
...Поїздка у Крим до друзів лише на перший погляд здавалася мені приємною пригодою, а в реальності подорож перетворилася на постійне нервування, втрачений час та зустріч із людьми, повними розчарування. >>
Цап-царап, ваше авто не там припарковане. (Фото Володимира СТАДНИКА.)
Цю сцену наш фотокореспондент Володимир Стадник зробив 5 липня о 13.30 у самісінькому центрі столиці — на майдані Незалежності. Це сталося випадково, адже він знімав зовсім іншу подію, як раптом його увагу привернула цікава ситуація — престижний «Lexus RX300», який нахабно припаркувався на Хрещатику біля «Глобуса», завантажували на евакуатор. За цим дійством спостерігав інспектор ДАІ, який, судячи з усього, й викликав евакуаційну бригаду.
Ніде правди діти, не так часто можна побачити покарання «крутого» авто. А те, що дана іномарка, яку з натяжкою можна вважати позашляховиком (бо саме так її вперто позиціонує виробник — всесвітньо відома марка «Тойота»), належить саме до недешевих автівок, можна не сумніватися. Тут i клас «люкс», i об'єм двигуна близько трьох тисяч сантиметрів кубічних, i ціна. Лише «беушний «лексус» (до п'яти років), за даними інтернет-оголошень, коштує близько 35-37 тисяч доларів США. Нові моделі, з кращою комплектацією, цілою низкою «прибамбасів» та з «повним фаршем» тягнуть від 62 до 70 тисяч «зелених».
Спостерігати за дійством було цікаво ще й тому, що за день до цього — 4 липня, за рішенням Київської міськдержадміністрації, у столиці почали діяти нові тарифи на послуги евакуації автотранспортних засобів у разі порушення водієм правил зупинки чи стоянки. За словами в.о.заступника голови КМДА Ірени Кільчицької, напередодні було підписано сітку тарифів на послуги примусової евакуації, яка включає в себе шість категорій автомобілів, де враховано i об'єм двигуна, і одиниці виміру доставки. Ірена Реонольдівна також повідомила громадськiсті, що на сьогодні КМДА має два штрафні майданчики, один з яких розміщено на Правому березі по вулиці Молодогвардійській у Солом'янському районі, а другий — на Лівому — вулиця Мирославська, Деснянський район.
За новими тарифами, приміром, послуги евакуації автомобіля бізнес-класу з терміном експлуатації до п’яти років будуть коштувати недбалому водію при евакуації з центру міста на Солом'янку приблизно одну тисячу гривень, якщо це іномарка економ-класу — приблизно 480 — 600 гривень. Найменший тариф на автомобілі «ВАЗ», «ГАЗ», «ЗАЗ», «ОКА», «Москвич», «Волинь» тощо — приблизно 260 гривень.
Отже, у нашому випадку «Lexus RX300» мали евакуювати на Солом'янку за п'ятою категорією авто (від 2500 до 3500 см кубічних) та за терміном експлуатації до п’яти років. За тарифною сіткою, розміщеною на офіційному веб-порталі Київської міської влади, один кілометр подорожі на евакуаторі коштував би власнику 18 гривень (за «Жигулі» та «Москвич» платять лише 8 гривень), а завантаження та розвантаження авто на автомобіль-евакуатор — ще 240 гривень. Сума набігає чималенька.
Але самого процесу покарання наш фотокор так i не побачив. На місці події одразу з'явилася власниця авто, яка почала емоційно сперечатися з інспектором ДАІ, розмахуючи руками. «Сержант Петренко» у відповідь демонстрував їй якісь папери, ймовірно, складений акт про порушення паркування. В цей же час у жіночки в руках з'явився гаманець... Самого процесу передачі грошей з рук в руки фотокамера не зафіксувала — обидва учасники інциденту стояли спинами. Скадрувавши знімок, можна лише побачити, що жінка тримає у лівій руці відкритий гаманець.
Але що цікаво, після того, як фотокор «УМ» почав зумувати камерою цю неординарну ситуацію, оскільки був від учасників події на певній відстані, стало чітко видно, що жінка-водій ще певний час тримала у руці гаманець i лише згодом сховала його у дамську сумочку. Можливо, пропонувала гроші інспектору, а він не взяв? Як-то кажуть, історія змовчує... Але факт, що одразу після цього інспектор ДАІ махнув рукою працівникам «Київавтодору» i швидко пішов геть. Жест «сержанта Петренка» на евакуаторі зрозуміли правильно й одразу почали розвантажувати «ув'язнений «лексус». Після чого жінка сіла за кермо й поїхала геть.
За роз'ясненнями «УМ» звернулася до начальника відділення профілактики столичної ДАІ Євгена Кравця, який зазначив, що дійсно, інспектори можуть користуватися послугами «Київавтодору» (ні в якому разі не керувати, бо це зовсім інша «контора»). Якщо водій грубо порушує правила паркування, особливо в центрі міста, інспектор може викликати евакуатор i попросити його працівників відігнати авто на штрафмайданчик. При цьому інспектор складає власний протокол, який згодом направляє в суд (хабар йому брати нібито немає сенсу, бо йдеться про суму від 3,40 до 8,50 гривень). А «Київавтодор» виставляє порушнику вже свій рахунок, значно «кусючіший».
Пан Кравець зазначив один нюанс, що якщо порушник з'явився на місці під час евакуації його авто, то сенс відганяти його на майданчик відпадає. Водій розраховується за завантаження-розвантаження з «Київавтодором» i отримує квитанцію, а ДАІ до цього не має жодного відношення, інспектори не мають права брати гроші в руки. Але ж у даному випадку жінка навіть словом не обмовилася з евакуаторами, ніяких штрафів їм не платила, спілкувалася лише з інспектором...
Одні водії, з якими спілкувалася «УМ», кажуть, що у подібній ситуації інспектори можуть домовлятися з рядовими працівниками «Київавтодору» й відтак ділити «зароблене». Інші водії відкидають таку можливість, мовляв, є ризик бути пiйманим за хабарництво. Цієї думки притримується i Євген Кравець, бо інспекторів часто перевіряють свої ж на маршрутах патрулювання, а на майдані Незалежності тим паче. I треба бути вiдчайдухом, щоб «заробляти» у самому серці Києва, у всіх на очах. А ви як вважаєте?
За минулий уїк-енд бюджет столиці поповнився, завдяки новим тарифам за примусову евакуацію, приблизно на 50 тисяч гривень. За п'ятницю і два вихіднi днi примусово було евакуйовано 93 машини, що порушили правила парковки. Щоб забрати свої машини зі штрафмайданчика, водії змушені були сплатити за послуги вже за новими тарифами.
Раніше вантаження-розвантаження авто, що стоїть у недозволеному місці, коштувало для всіх 98 грн., а транспортування — 6,30 грн. за кілометр пробігу евакуатора.
...Поїздка у Крим до друзів лише на перший погляд здавалася мені приємною пригодою, а в реальності подорож перетворилася на постійне нервування, втрачений час та зустріч із людьми, повними розчарування. >>
Збройні сили Німеччини — Бундесвер — мають загалом п’ять госпіталів у різних містах країни. Ми заходимо в той із них, що в Гамбурзі, на Лессерштрасе, 180. Надворі зимно; стоїть густий, як молоко, туман — такого в найбільшому портовому місті ФРН не бачили вже давно. >>
То колись пана було видно по халявах. Нині треба брати вище. На піку популярності — вишиванки. За ними легко ідентифікувати українців, скажімо, в натовпі на Манхеттені, Єлісейських полях чи на ЧС-2014 у Ріо-де-Жанейро. Що вже казати про Україну. >>
Йдеться не про крайню північ, де казкова Герда шукала свого Кая, а про північ Сумщини. Край, утім, не менш красивий, ніж казковий.
Пам’ятаю, коли ще студенткою–практиканткою вперше приїхала до північних районів області, була вражена дерев’яними будинками, воротами з дерев’яними дашками... >>
Ще задовго до появи в Тернополі цього незвичайного музейного закладу тут було створено «Самогонну ресторацію» — родинну корпорацію закладів громадського харчування, емблемою якої є долоня із зображеним на ній серцем. Такий символ господарі пояснюють прагненням вкладати у справу своїх рук максимум любові. >>
Осінній недільний ранок для мешканців житлового масиву Троєщина минулого тижня був особливим. Адже на вулицях району можна було побачити німців, що спокійно розгулювати з автоматами в руках та мило посміхалися перехожим. Здавалося, ніби зараз не 2013 рік, а період Великої Вітчизняної і столиця знову окупована гітлерівцями. >>