Одразу два чудових альбоми для яппі, тусовки, гламуру, поціновувачів якісного саунду, інфікованих меломанією та тих, хто спостерігає за розвитком вітчизняного співочого продукту, презентували у період музичного авітамінозу. Інтелектуальний поп від «Естетiк Ед'юкейшн» та реггі-хоп з елементами соул від «Бумбокса» стануть ласим шматком свіжатини для плейєрів у період відпусток та розпеченого асфальту. Ці дві платівки колективів, які безапеляційно зараховуються до «надії укрсучмузу», безумовно, потраплять не тільки в українські вуха. Ще коли «естетичні» презентували свій перший Face Reading, в долоні заплескали росіяни, а після вибухового дебюту «Бумбокса» річної давнини їхні матеріали починалися фразами на зразок: «Украина всё чаще привлекает внимание общественности». Плюс саундтреки до російських фільмів — ціла купа у «ЕЕ» і «Хоттабыч» у «Бумбокса».
Поцiлунки метелика
Останні три з одинадцяти пісень другого альбому «Family Бiзнес» «бумбокси» співають російською, хоча якийсь період анонсували, що наступна платівка буде повністю англомовною. Втім на соковитий, дзвінкий чоловічий вокал, якого так бракувало нашій сцені, це не впливає, а трек «Вахтёрам» своєю емоційною лаконічністю взагалі — по голові з-за рогу мішком: «Я понемногу — с ума. Ты не сама. А эти ночи в Крыму теперь кому? Я если встречу — потом — передам ему». Тему міжстатевих стосунків (у більшості випадків із нещасливим фіналом), розпочату «Бумбоксом» ще у «Меломанії», музиканти (а точніше вокаліст та автор текстів Андрій Хливнюк) переносять у новий альбом, подвоївши її. Хто вчора супер-пупер жартував про бобік і товариша майора, тепер перетворився на лицаря печального образу і проговорює, а чи співає, що «злапала-сцапала». Але тут — той випадок, коли це не «сльози-соплі», а емоційно, іронічно, а головне по-справжньому, по-житейському: забула в «хрущовці» Муракамі, «я ДіВіДі не вимикаю і за новостямі нє слєжу», «де розміняють вночі нам у.є.?» тощо. В останній пісні з банальною назвою Happy End — чи не першому українському, сказати б масовому, блюзі з чоловічим вокалом — використали піаніно. У багатьох треках зустрічається сесійний бас, загалом же склад незмінний: крім вокаліста, у «Бумбоксі» грають колишні музиканти «Тартака» — гітарист Андрій «Муха» Самойло та, за однією з версій, найкращий скетч-майстер країни — Валентин «Валік» Матіюк. М-да, багато б ми втратили, якби у Положинського не був такий характер!
Удар! Ще удар!
Альбом Live at ring гурту Esthetic Education — похідна від Face Reading, удосконалена версія: ті інгредієнти, які вже разом збирали у 2004-му, — і так уже смачні та гармонiчнi — пошаткували досконаліше, додали спецій та залили соусом. Смакує! До наступного альбому практики назбирається більше, тоді і скажемо: от — фірмова страва від шефа. Тієї ж думки дотримуються і самі «естетичні», стверджуючи під час презентації попередніх платівок, що власний стиль сформують через кілька років.
Цей «колаж настроїв і естетик» записували ще у лютому на концерті в одному з колишніх київських клубів, а зводили на Wolf Studios у Лондоні.
І хоча платівка — лайф, який на живих записах українських виконавців досі був зовсім не «гуд», загалом грають підтягнуто і спрацьовано. Картину, здавалось би, студійного альбому порушують ну просто не логічні істеричні голосіння на бек-граунді після закінчення кожної пісні. Учасники групи, звичайно, шарман, але дерти на собі коси в екстазі після прослуховування, наприклад, звернення до Буша чи Communist Manifesto якось не випадає — на те вiн й інтелектуальний, хоч і поп! Окрім нових пісень, до платівки також увійшли композиції з максi-синглу Leave Us Alone/Machine та попереднього альбому в нових аранжуваннях. Особливо збільшилися клавішні партії Дмитра Шурова, які він виконує все з тією ж легкістю, а у вокаліста Луї Франка значно покращилася російська у пісні на вірші Данiїла Хармса «Журавлі і кораблі». Сказано: київська група.