У чому сила, брате?

30.06.2006
У чому сила, брате?

Дар’я Мороз.

      Ще одну порцію серіального «мила» підготувала Росія. Режисер Олег Фесенко («Якщо наречена відьма», «Даша Васильєва-2») екранізував сучасну історію з філософським напилом від класика детективного жанру Георгія Вайнера («Ера милосердя» — екранізований під назвою «Місце зустрічі змінити не можна», або книжки «Візит до Мінотавра», яка також стала основою однойменного телесеріалу). Назва кримінального детективу, який можна подивитися в ефірі каналу «1+1» — це парафраз  відомої сентенції з трактату Соломона «Знання примножує скорботу». Георгій Вайнер розмірковує над долями «нових росiян», простежує їхнiй життєвий шлях iз дитинства і навіть якоюсь мірою співчуває їм.

     

      У радянському дитинстві головні герої були друзями, грали в індіанців та називали один одного Вірний Кінь, Хитрий Пес та Спритний Кіт. Пройшли роки, хлопчаки виросли та пішли кожний своїм шляхом. Вони не бачились багато років, та раптом Вірний Кінь — офіцер Інтерполу Сергій Ординцев — дізнається, що його давньому другу  — Хитрому Псу, який став олігархом, — загрожує серйозна небезпека. Знання і справді примножують смуток — це їхній спільний друг Спритний Кіт, Костянтин Бойко, поклявся вбити магната. Ординцев дізнається, що Кот має справжні підстави так зробити. Пес виявився дійсно «хитрим» — він звабив жінку Бойка, а його самого засадив за грати. Перед офіцером непростий вибір — кого з колишніх друзів він має підтримати?

      Режисер Олег Фесенко зберіг у серіалі авторське порівняння всесильного олігарха з героєм древньогрецької міфології — царем Мідасом, чий талант перетворювати на золото все, до чого доторкнеться, став його прокляттям. Сам «Мідас» Анатолій Бєлий («Каменська», «Бригада», «Талісман кохання») в ролі власника компанії «РОСС і Я» зовнішньо дуже нагадує сучасних товстосумів і хтось навіть сприйняв цей образ як натяк на тоді всесильного російського підприємця Ходорковського, проте режисер був здивований цим припущенням. До речі, фільм в основному знімався у Москві та Підмосков'ї, але,  щоб зняти інтер'єри резиденції олігарха, знімальній групі довелося їхати аж у Францію, оскільки домівки російських багатіїв вражають не стільки багатством, скільки кричущим несмаком.       

      Найбільш драматична роль — колишнього олімпійського чемпіона Бойка — дісталася Іллі Шакунову («Подруга осінь», «Віола Тараканова»). Спочатку він прагне помсти, а потім сам мало не стає жертвою свого суперника, який замовив його вбивство. Жінка, через яку і стався головний конфлікт, — Марина, занадто пізно розуміє, якої помилки припустилась, обравши «не того» чоловіка. Євгенія Крюкова («Петербурзькі таємниці», «Досьє детектива Дубровського», «Бандитський Петербург») грає точно і стримано.

      Карколомні каскадерські трюки, погоні та перестрілки, якими насичено стрічку, безумовно прикують увагу молодих глядачів. Загалом у серіалі представлені всі складові сучасного захоплюючого бойовика. На знімальному майданчику актору Олексію Макарову («Ворошиловський стрілок», «Особистий номер»), який грає офіцера Інтерполу, довелося не лише битися, стріляти, стрибати через машини, а й здійснити ризикований політ на гелікоптері. За кермом був французький пілот, який виконав запаморочливий трюк, — пролетів настільки низько над землею, що збивав верхівки дерев гвинтом. А Макарову, який органічно не виносить висоти, довелося мужньо сидіти в кабіні та спостерігати за подіями.

      Окрім власне детективного, серіал разом iз літературним першоджерелом робить спробу проаналізувати долю одного покоління, яке опинилось на зламі кількох епох — радянського застою, перебудови та становлення первинного капіталу. Окрім соціальних змін, відбулася зміна пріоритетів і моральних засад. Хтось намагався будь що зберегти загальнолюдські цінності, а хтось знайшов себе у повній свободі від будь-яких зобов'язань. Проте в серіалі немає відверто позитивних або негативних персонажів, кожен iз них викликає симпатію і співчуття. Проте в певний час вони  намагалися не тільки вижити, а й поліпшити якість свого життя — засобами, згідно зі своїм розумінням. На відміну від дуже багатьох, їм це вдалося, але кожен заплатив за це свою ціну, і вона виявилася непомірно високою.

Філіп ВОКАЛЬЧУК.
  • Сашко Лірник: Казку пропускаю через себе...

    Хто не знає Сашка Лірника? Виявляється, є такі. Та з кожним новим днем незнайків стає все менше: то книга з Лірниковими казками до рук потрапить, то диск хтось перепише й дасть послухати, то на телебаченні Лірникову вечірню казочку тато з мамою увімкнуть. Казкар постійно спілкується з читачами, слухачами й глядачами, їздить з волонтерською місією на Донбас, а також за кордон, до українців діаспори. >>

  • Розкадровані мандри

    Професійна мандрівниця Ольга Котлицька цього тижня у Києві збирає друзів, щоб нагадати: телепроекту про подорожі, автором і ведучою якого вона є, уже 20. Спочатку був «На перший погляд», потім він трансформувався у «Не перший погляд». >>

  • Сміятися з леді-боса

    Навіть якщо комедії не ваш улюблений кіножанр, варто подивитися на неперевершений талант однієї з найсмішніших сучасних коміків — американської акторки Меліси Маккарті у новій стрічці «Леді бос», що цього тижня виходить у прокат в Україні. >>

  • «За мною там Непал, Гімалаї сумують»

    Телеведучий Дмитро Комаров на каналі «1+1» показав Камбоджу, Індію, Кубу, Болівію та інші країни такими, як ніхто не здогадувався. Він «вивертає» світ і показує його з вражаючих сторін. У кабінеті Дмитра в офісі «Плюсів», де ми ведемо розмову, ніби зібрані шматочки екзотичних країн, у деталях. >>

  • У новинах немає змоги «погратися»

    Упродовж останніх років вибагливі телеглядачі, які цінують свій час, усе частіше відмовляються від перегляду ефірів так званих великих каналів, де навіть у новиннєвих блоках орієнтуються на «інформацію розваг» — інфотеймент. >>

  • Провокатори з мікрофонами

    У Донецьк прибула група з 20 представників російських ЗМІ, перед якими поставлено завдання «фіксації обстрілів мирного населення українськими військовими», а також «консультацій» з організації провокацій, — повідомили в групі «Інформаційний спротив». >>