Курт Рассел - мабуть, один із найзаклопотаніших акторів Голлівуду. І він зі своєї зайнятості (сім'я іноді жартує, що часом тата й чоловіка не буває так довго, аж складно згадати, як він виглядає - тільки перегляд фільмів за його участю й допомагає) дуже тішиться. Не тому, що не хоче повертатися додому - навпаки, свою на кілька років старшу дружину («цивільну») Голді Хоун 55-річний актор просто обожнює, вони разом уже понад 20 років і досі живуть душа в душу. Просто Курт любить свою роботу. Любить настільки, що часом заради неї навіть... помирає. «Понарошку», звісно, на те він і актор. Допомагаючи врятуватися іншим, гине його мужній герой і в «Посейдоні»... Але не будемо про сумне. Тим паче що сам Рассел, схоже, роботою над фільмом дуже задоволений - каже, що було «весело й захоплююче». Особливо, коли він зопалу поставив Джошеві Лукасу під оком здоровенний «ліхтар» своїм ліхтариком (посміявшись, Курт додає, що насправді лупонув Джоша не по обличчю, а по голові, але «так вам, журналістам, цікавіше буде»), або на десять днів зліг із жорстоким грипом. На щастя, акторові не бракує почуття гумору, тому хоча він, зробивши скорботне обличчя, і хвалить свого героя за «героїчну смерть, яка так возвеличує - мене, звісно, бо ж тепер у мене ореол мужнього красеня, який загинув заради інших», не забуває одразу ж покпинити зі сміливця. Мовляв, насправді колишній пожежник, шукаючи в лабіринтах корабля-потопельника свою 19-річну доньку з бойфрендом, переживає зовсім не за те, живі вони там чи ні, а чи не займається, бува, солодка парочка «чимось аморальним».
- Це дуже смішно, чесно, - зізнається Курт. До речі, коли я погоджувався зіграти в цьому фільмі, то на характер свого героя не дуже й дивився. Для мене головним було -попрацювати з Петерсеном, режисером легендарного (принаймні для мене) «Човна» (німецькомовний фільм 1981 року, який номінувався на «Оскара». - Ред.).
- Мабуть, грати колишнього пожежника для вас було природно. Мається на увазі, після того, як ви справді «були пожежником» у фільмі «Зворотна тяга» (Backdraft - гостросюжетна стрічка Рона Ховарда. - Ред.).
- (Сміється). Знаєте, в житті актора завжди є дуже тонка межа між власним его й банальною тупістю. Я маю на увазі, що якби був дуже самозакоханим, то міг би розмірковувати так: «А що, як увесь світ, який, звісно, дивився «Зворотну тягу», тепер обуриться, як я міг стати такою дупою, щоб зіграти іншого, з інакшим характером, пожежника?». Або навпаки, переконувати себе в тому, що жодна жива душа того фільму не бачила, тому я можу грати як завгодно. Насправді ж я просто спробував застосувати все те, що дізнався про пожежників, знімаючись у «Тязі», і відповідно до цього досвіду, звісно, зіграв свого нового героя дещо інакше, ніж якби зовсім нічого про цю роботу не знав.
З іншого боку, я ж не знаю, яким насправді він був пожежником. Може, прекрасним, а може, й не дуже. Щоправда, той факт що цей чоловік згодом став мером Нью-Йорка, вже свідчить про його професійність. Але політика - це така штука, де професійним можна бути не за фахом, а за добре підвішеним язиком...
Утім годі вже сміятися, мій герой, Роберт Рамсі, справді молодець. Просто він уже втратив дружину, тому й перетворився на «квочку» щодо своєї доньки, яку, можливо, аж занадто опікає. І я насправді старався показати глядачу, що Роберт - мужня людина, якій небайдужі долі інших. Наскільки це вийшло, судити вже, звісно, не мені.
- Кілька років тому британські соціологи проводили опитування, за яким фільм тридцятирічної давності «Пригода «Посейдона» був визнаний найкращим кінопроектом такої тематики. Чудове кіно, як на мене. Зрештою, ця стрічка справді увійшла в історію кінематографа як «пращур» усіх подібних фільмів-катастроф. Ви, очевидно, теж її бачили. На вашу думку, нова спроба сильно відрізняється від тієї версії?
- Хороше питання. Звичайно, всі, хто бачив «Пригоду «Посейдона», порівнюватимуть обидва фільми, і, очевидно, кожен зробить свої висновки. Але не варто забувати, що це все-таки два різних кіно. Одне з яких уже стало класикою і бодай тому є особливим. Однак, безперечно, буде дуже цікаво порівняти, якими були характери героїв тоді і якими є зараз. Зіставити, як один і той самий сюжет трансформується через три десятки років...
- А ви не боїтеся, що шанувальники, як ви кажете, класики розкритикують «ваш» фільм ущент?
- Ну вони мають на це право. Так само, як інші глядачі мають право ним захоплюватися. На мою думку, це таки далеко не найгірший фільм, хоча, можливо, не надто й геніальний. Єдине, з чим я точно не погоджуся, це якщо хтось скаже, що дарма ми зробили рімейк, не можна чіпати «священну корову» чи щось таке у цьому дусі. Бо «Пригода «Посейдона» - це не «Касабланка» Майкла Кертіса, яку справді чіпати гріх, бо такого більше не зніме ніхто й ніколи. На тему «Посейдонівського» сюжету, мені здається, можна зробити багато варіантів. Хоча, щиро кажучи, я не можу назвати себе прихильником рімейків. Якщо кіно добре, то з нього вистачить і одного варіанта.
Фрагменти інтерв'ю із сайтів www.orange.co.uk та movies.about.com.