17 років поспіль на відкриття курортного сезону в Сочі злітаються вершки російської кінотусовки. 15 років цим «парадом» командував продюсер Марк Рудінштейн, нинішній фестиваль вдруге робить нова команда: генпродюсер фесту - Ігор Толстунов, голова Наглядової ради - Олександр Роднянський. Критики відзначили не тільки зміну логотипу, призів і кольору «зіркового килима» - тепер він жовто-блакитний, а й ідеології найпрестижнiшого росiйського кiнофестивалю. Нині не важать персональні впливи та інерція, пише Газета Ру., чіткий курс на глядацьке кіно, проголошений на відкритті Олександром Роднянським, матеріалізувався в конкурсі і списку переможців.
Головний приз кінофестивалю журі на чолі з Рустамом Ібрагімбековим присудило стрічці «Зображаючи жертву» прогресивного театрального режисера Кирила Серебреннікова за п'єсою модних братів Преснякових. Це історія 30-річного хлопця, який зображує жертву в міліцейських слідчих експериментах, а вночі до нього приходить привид мертвого батька і нашіптує про злочини. П'єсу, названу «рімейком Гамлета», Серебренніков поставив у театрі, як бачимо, і кіноверсія у талановитого театрального режисера теж вийшла вдалою. Фахівці називали двох фаворитів фестивалю - «Зображаючи жертву» Серебреннікова і «Мені не боляче» Олексія Балабанова, і помилилися - Балабанов пролетів над Сочі, тільки виконавцi головних ролей у його фiльмi - Рената Литвинова і Олександр Яценко - отримали призи як краща актриса і кращий актор. Приз за режисуру присудили Борису Хлєбнікову за картину «Вільне плавання». Найкращим дебютом визнано стрічку відомої «злоязикої» інтелектуалки Дуні Смирнової «Зв'язок», де головні ролі зіграли Анна Михалкова і Михайло Пореченков. Спеціальний диплом журі за яскраве експресивне зображальне вирішення повіз у Москву ще один театральний режисер Іван Вирипаєв - вразив фільмом «Ейфорія». Іменні призи - «За кращу музику до кіно» імені Мікаела Таривердієва і «За кращий сценарій» імені Григорія Горіна - отримали відповідно Андрій Сігле («Гидкі лебеді») та Ігор Порубльов і Олександр Велединський («Живий»).
Прикметно те, що 15 конкурсних стрічок відбірники «Кінотавру» нашукали серед 70 нових російських фільмів. Обсяги російського виробництва - ось що сьогодні вражає. Сайт kinokolo.ua наводить дані, які оприлюднив на відкритті фесту керівник Федерального агентства з культури та кінематографії Михайло Швидкой: зараз у Росії в процесі виробництва перебуває 140 повнометражних ігрових картин, 450 документальних, 65 анімаційних і понад 2000 годин телесеріальної продукції.