Хоч як хотів президент конкурсу Олександр Соколовський змінити розклад змагання вітчизняних дизайнерів — дев'ять трагедій і один тріумфатор, нічого в нього не вийшло. Все одно після оголошення переможця — дует Тетяни Островерхової і Віктора Завадського — і вручення ключиків від новенького «Рено» пристрасті на бекстейджі вирували недитячі: дизайнери пішли вимагати від організаторів, щоб гран-прі відмінили, а грошовий еквівалент за автомобіль розділили порівну. Тим паче у них був неслабкий аргумент — повний єралаш із sms-голосуванням.
Після показу 10 конкурсних колекцій на тему круїзу, коли на Першому національному йшли свої новини, а в шатрі «Альта-експо» народ «проходив» по прохолоджувальних напоях, півгодини відводилося на голосування за колекцію, яка найбільше сподобалася. Хто спробував, щодуху біг до організаторів: голосував ти, наприклад, за перший номер — Островерхова-Завадський, а в трубці тобі говорили, що це — Юрій Варивода. Організатори записали «від ліхтаря» «рибу» телефонних автовідповідачів, а після жеребкування забули записати правильні номери. Це збило народ з пантелику і примусило похвилюватися ведучих — Юрія Кота і Машу Жулай, яка перед конкурсом старанно брала уроки української. Потім з'ясувалося, що з «Київстару» додзвонитися на будь-який номер узагалі неможливо. Як у такій чехарді ще визначили переможця — оце питання, а сказати, скількома ж голосами переміг дует OZ, організатори не можуть — не володіють інформацією.
Демарш дизайнерів щодо призу — теж штука дивна: який же тоді сенс у конкурсі, якщо гроші чи призи між усіма порівну ділити? Це ж шоу врешті-решт, а то піар на всю країну — добро, а програш на всю країну — зло? Чесно, від душі, за три роки конкурсу на власних автомобілях від подіуму поїхало вже три, тобто чотири дизайнери, а назвати видатними колекції-переможниці язик не повертається. Високі слова про внесок у мистецтво моди ми забули... Цього року франківська дизайнерка Ірина Харченко показала дуже спокійну за кольорами, приглушену колекцію із льону в стилі елегантного мінімалізму, в круїзі жінку в одязі від Харченко оцінили б за скромність. Вероніка Жанві пропонувала «Блакитну лагуну» — біло-блакитний ретро-гламур, класичність, голлівудськість, підкреслена ошатність. Одеситка Тетяна Єкимова представила свій фірмовий одяг, оснований на вишивці бісером. Це суцільні бісерні узори — і купальник, і чоботи, і топи, і спідниці, в круїзі б точно більше нікого в такому одязі не зустрів. Олександр Очеретний представив картато-закриту колекцію швидше для компаньйонок чи приживалок панi та панянок, що збираються в круїз. Хорошу, до речі, колекцію, тільки не в тему і на своїй хвилі. В усій цій універмагово-базарній феєрії виділявся своєю альтернативністю Костянтин Пономарьов, була навіть ідея за нього проголосувати, бо в його оригінальній, не схожій на інші круїзні вакханалії знайшлося місце навіть гумору — він спародіював одяг від Тана та Васильєва.
Я веду до того, якщо хтось ще не здогадався, що такий сильний стимул як хороша машина чомусь не мотивував учасників конкурсу на мізкову атаку чи імпульсивне натхнення: все, як завжди, у своїй маркетинговій ніші, наче на замовлення конкретних людей змайстроване. Одяг, а не мода, якщо хтось розуміє. «Відверто провальних колекцій не було, але й бомби не сталося, — кажуть організатори. — Але ж це тільки перша спроба в прямому ефірі зробити такий масштабний конкурс, перший млинець завжди нанівець. Ви тільки нас ногами не бийте, ми наступного року виправимося».
Домовилися, тільки наступного року подбайте про кондиціонери, будь ласка, а то в шатрі було, як у казані. Не до гламуру.