Трилер в Альберт-парку: «Гинули» всі, крім «Рено»

04.04.2006
Трилер в Альберт-парку: «Гинули» всі, крім «Рено»

Горить болід Дженсона Баттона. (Фото РЕЙТЕР.)

      Шанувальники «Формули-1» одержали справжню насолоду від подій на трасі «Альберт-парк» у Мельбурні. На Гран-прі Австралії подій вистачало на будь-який смак. Щоправда, одна «стайня» живе своїм життям і, здається, мало звертає увагу на навколишні пристрасті. Йдеться про «Рено». Ця команда після вояжу на Зелений континент має максимальний показник сезону: три старти — три перемоги. Першим до фінішу — вдруге в цьому сезоні — прийшов чинний чемпіон «королівських перегонів» Фернандо Алонсо. Бідкався він лише з одного приводу: «Це були шалені заїзди. Адже я кілька разів відривався, виграючи у суперників по 20 секунд, але цей відрив зводився нанівець після чергового виїзду машини безпеки. Здається, вона три чи чотири рази з'являлася на трасі! Уявляєте, майже кожні 10 кіл гонка призупинялася. З болідом натомість сьогодні все було чудово — наша машина, схоже, швидше за інших прогріває гуму, тож я із легкістю випередив Баттона на першому колі. Я хотів перемогти, зробив це і перед поверненням у Європу у нашої команди є вагома перевага».

      Решта гонщиків у цей час, напевно, думали: нам би проблеми лідера. Адже чортівня розпочалася на трасі ще до старту, коли на розігрівальному колі «розкрутило» машину Монтойї, а Фізікелла заглох і змушений був стартувати з боксів. Першу ж позицію на старті втретє в кар'єрі здобув Дженсон Баттон (його «Хонда» взагалі мала подібне досягнення лише один раз — у 1968 році!).

      На першому колі ризиковано «колесо в колесо» їхали партнери по команді «Макларен», але не друзі Монтойя і Райкконен. А найголовніше трапилося у середині пелотону. «Феррарі» Масси вилетів із траси у відбійник і по дорозі зніс спойлери «Уїльямсу» Росберга. На цьому ж колі після жорсткого контакту з «Ред буллом» Култхарда вилетів Труллі. Трасу засіяло уламками, тож довелося зробити паузу.

      Удруге машина безпеки виїхала з боксів на сьомому колі, коли проблеми для пілотів створили вже уламки «червоного бика» Кліна. Невдовзі після цього (на 10-му колі) Райкконен уперше вийшов на другу позицію і опинився під прицілом постійних атак свого «товариша» по команді.

      На 12-му колі стався історичний момент: маловідомий пілот Ліуцці з «Торо россо» атакує і проходить Міхаеля Шумахера. Краще, здається, було б вчасно завершити кар'єру на подіумі, аніж кататися так по-ветеранському. Найжахливіше ж німця чекало попереду, коли на 33-му колі він втратив контроль над болідом і розбив машину об стіну. Вгадайте, яку назву має цей поворот на трасі? «Айртон Сенна»... «Цей уїк-енд потрібно швидше забути», — лише й вимовив Шумахер-старший.

      Нахабний «герой» Ліуцці за «наїзд» на аса розплатився на 38-му колі аварією, після чого гонку призупинили втретє.

      До моменту рестарту чемпіон Алонсо вже гарантував собі перемогу вагомим відривом. Також поза загрозою з боку конкурентів на останніх 17 колах були й друга позиція Райкконена та третя — Шумахера-молодшого.

      Проте пригоди на цьому в парку Альберта не завершилися. Напевно, від люті Монтойї, який так і не зміг дати бій партнерові-конкуренту, його машина заглохла на 46-му колі. А фінішний «салют» дав той, хто розпочинав мельбурнські пристрасті — за сто метрів до завершення «трилера» вибухнув мотор на «Хонді» Баттона.

      Цікаво, що за підсумками багаторічних досліджень у США найнадійнішими були визнані авто концерну... «Хонда». Тепер зрозуміло, чому. Адже проблеми з двигунами японські конструктори залишають на трасах «Ф-1».

 

ТАБЛО

Третій етап чемпіонату світу.

Гран-прі Австралії. 302,271 км.

      Залікова вісімка: Алонсо («Рено») — 1:34.27,270; Ракконен («Макларен») — відставання 1,829; Р.Шумахер («Тойота») — +24,824; Хайдфельд («Заубер») — +31,032; Фізікелла («Рено») — +38,421; Вільньов («Заубер») — 49,554; Баррикелло («Хонда») — 51,904, Култхард («Ред Булл») — + 53,983.

      Загальний залік: Алонсо — 28, Фізікелла, Ракконен — по 14, Баттон («Хонда»), М. Шумахер («Феррарі») — 11, Монтойя («Макларен») — 9, Р.Шумахер — 7...

      Кубок конструкторів: «Рено» — 42, «Макларен» — 23, «Феррарі» — 16, «Хонда» — 13, БМВ — 10, «Тойота» — 7, «Уїльямс» — 6, «Ред Булл» — 2.