«До кінця року свинина подешевшає на 30 відсотків»

24.03.2006

      На запитання «УМ» відповідає Андрій Ярмак, заступник директора Проекту аграрного маркетингу, головний спеціаліст із ринкової інформації

 

      — Скажіть, будь ласка, що вплинуло на зменшення ціни на сало та м'ясо: піст, активне забивання тварин, бо немає чим їх годувати? Чи щось інше?

      — Ціни знизилися головним чином на свинину. До речі, так, як ми й прогнозували. Причина проста —зростання виробництва внаслідок великих інвестицій у свинокомплекси. До кінця року, за нашими розрахунками, ціни можуть знизитися ще на 30 відсотків або навіть більше.

      — Чи достатньо в нас поголів'я, щоб забезпечувати потреби українців у м'ясі?

      — Питання не в поголів’ї, а його продуктивності. У нас багато тварин, але більшість має низьку продуктивність. Найбільш ефективна галузь — птахівництво, тому й м'ясо найдешевше. Через стрімке зростання попиту на м'ясо (ріст доходів) зараз внутрішнє виробництво не покриває усіх потреб, особливо потреб переробки, тому й змушені ввозити м'ясо з-за кордону. У той же час високі ціни приваблюють інвесторів, що створює передумови для розвитку галузі (чудовий приклад —результати у птахівництві, а зараз  відпрацьовуємо цю схему у свинарстві).

  • Борщ не для бідних

    Ціни на продукти в Україні не те що не падають, а чи не з кожним днем піднімаються все вище, знищуючи всі сподівання людей на краще життя. Чи не єдиним виходом залишається тільки успішне виробництво, яке зможе покрити потреби населення та знизити вартість продукту. >>

  • «Титанік» іде на таран

    Даремно раділи, що нафта дешевшає. Нові реалії продовжують своє повзуче, але впевнене просування вперед спиною. Нормальний борщ уже давно зжерла інфляція. Споживчий кошик для середнього українця розрахований держкомстатом, очевидно, орієнтуючись на мертвих і ненароджених. >>

  • Купонна лихоманка

    Важко уявити людину, яка пройде повз магазин iз вивіскою «Знижки» без найменшого бажання зазирнути всередину! Так уже влаштована людська психологія, що самі лише слова «розпродаж», «знижка», «акція» діють на нас просто–таки магічно. Й умілі маркетологи на цьому почали грати давно: наші гаманці скоро тріснуть від купи дисконтних карток. >>

  • Ціновий «сказ»

    Минулий рік неабияк спустошив гаманці українців: ціни на харчі били багаторічні рекорди, а доходи не додавали оптимізму. Експерти відзначають: несприятливим економічним реаліям в Україні «підіграв» не тільки «дорогий» долар, а й стрімке підвищення цін на продукти на світових ринках: дорожчало усе — цукор, солодощі, молочні продукти, крупи, алкоголь. При цьому якість українських товарів подекуди гіршала — виробники «воюють» за ціну. «Розслаблятися» не радять аналітики українським споживачам і в новому році — готуйте щонайменше зайві 200 гривень щомісяця. >>

  • «Кожух» для оселі

    Із початком холодів українці незлим тихим словом починають згадувати комунальників, усю нашу систему обігрівання квартир та кругленькі суми у квитанціях за комунпослуги. Зігрітися у власній квартирі однаково вдається мало кому, відтак більшість шукає вихід із «морозостійкої» ситуації в оселі. Варіант — самотужки утеплити свою квартиру. Це ефективно, швидко, але досить дорого. Дешево зробити фасад можна тут, а ще дадуть гарантію на утеплення. >>

  • «Зелений змій» із позолотою

    Українським любителям оковитої, як уже повідомляла «УМ», варто готуватися до чергової хвилі подорожчання горілки. Як відомо, Кабмін має намір ввести нові мінімальні роздрібні ціни на горілчані вироби — коньяк та горілку. І якщо зараз мінімальна ціна «зеленого змія» у продажу становить14 гривень за півлітра, то, згідно з проектом Постанови Кабміну, дешевшої горілки від 18 гривень за пляшку (коньяку — 27 гривень відповідно) у магазинах не може бути. >>