В Україні вважаються потенційно замінованими понад 144 тис кв км - МВС
Понад 144 тисячі квадратних кілометрів території України вважаються потенційно замінованими станом на зараз. Ще понад рік тому це йшлося про 174 тисячі кв км. >>
Голові правління ВАТ «Мотор Січ» пану Богуслаєву доводиться відповідати на вельми «незручні» запитання кореспондентiв. (Фото автора .)
Було це в Запоріжжі, в день відвідин авіапідприємства Президентом України Віктором Ющенком. Глава держави дещо несподівано для керівництва ВАТ побажав поспілкуватися з робітниками складального цеху віч-на-віч. Тому гендиректор «Мотор Січі» В'ячеслав Богуслаєв, який супроводжував главу держави, цього разу ніяк не міг уникнути імпровізованої прес-конференції. Видавав журналістам як традиційну інформацію (і те у нас добре, і з цим усе о'кей!), так і досить не прогнозовані заяви, адже, як відомо, пан Богуслаєв усіляко афішує свою проросійську орієнтацію. Гендиректор висловлював компліменти гостю. Президент Ющенко, мовляв, молодець, не те, що його попередники: «молодий розум», «талановитий, запам'ятовує все...»
Журналісти були певні, що Віктор Ющенко «пішов у народ», бо не забув давню погрозу пана Богуслаєва перебазувати виробництво в Росію, якщо у 2004 році українці оберуть «не того» Президента. Рік тому прокурор Запорізької області Олександр Шацький зі шпальт однієї з місцевих газет навіть пообіцяв дати оцінку заяві керівника в процесі розслідування кримінальної справи, фігурантом якої був і В'ячеслав Богуслаєв. Зауважу, між іншим, що мене як власкора опозиційної «України молодої» ніколи не запрошували на традиційні прес-конференції керівників «Мотор Січі». Отож я, скориставшись моментом, попросив гендиректора прокоментувати сенсаційну версію «перельоту» авіапідприємства до Росії. То чи справді унікальне виробництво вже «експортується» під Санкт-Петербург?
«Розумієте, коли продаєш в інші країни багато двигунів, літаків чи вертольотів, — пояснив пан Богуслаєв, — то будь-яка країна має право вимагати їхнього обслуговування. Продали ми, приміром, сто двигунів — країна, що їх купила, вимагає, щоб ми організували рембазу, навчили персонал. Це ми і робимо у багатьох країнах. Ми не вивозимо технологію, це неможливо. Ми залишаємося світовим виробником авіадвигунів, і заспокойте, будь ласка, українську громадськість: нікуди з української землі запорізьке виробниче об'єднання моторобудівників не вийде! А організовувати сферу обслуговування — наш обов'язок».
Пан Богуслаєв, крім того, розповів про тендер, який має проводити Туреччина щодо вертольоту Ка-50. При цьому гендиректор уточнив, що доведеться погодитися, аби 15 відсотків трудоємності двигуна віддати турецьким підприємствам.
Довелося повторно виявити свою допитливість і запитати: то будується щось під Ленінградом чи ні? Я свідомо вжив архаїчну назву російського міста — і цього разу пан Богуслаєв відреагував по суті: «Під Ленінградом є ОКБ Клімова, яке проектує, а ми, базове підприємство, реалізовуємо все це. У нас спільний проект. Нині ми організували у них складання деяких двигунів для Міноборони Росії». Далі керівник «Мотор Січі» несподівано знову переключився на іншу країну: «Не хоче міноборони Китаю штампів українських? Добре, хай будуть китайські! Ми організовуємо у вас складальне виробництво, ставте свої печатки, але під нашим контролем! Інакше будуть складати на баржах, в гаражах, на списаних кораблях...»
Прозорою відповідь гендиректора не була, відтак і досі можна лише здогадуватися, чи передумав Герой України (кучмівського «розливу») остаточно змінювати «громадянство» авіавиробництва на російське. І чи не в небі «старшої сестри» гуркотять дев'ять двигунів, зниклих з «Мотор Січі» у 2004 році, акурат перед президентською виборчою кампанією? Факт незаконного виведення з обігу підприємства двигунів на суму десять з лишком мільйонів гривень фігурував у кримінальній справі, порушеній 12 квітня 2005 року. Цей епізод мені пригадався за кумедних обставин: при вході до однієї з виробничих дільниць я випадково наштовхувся на табличку «Вивозити двигуни через цех № 32». «Чим закінчився скандал із двигунами?» — поцікавився я в пана Богуслаєва. У відповідь той щось буркнув про політичний «наїзд» і надто поспішно відреагував на репліку, відверто рятівну, одного зі своїх підлеглих: «Пора...»
Дійсно: пора! Час з'ясувати, чому досі так гучно порушують кримінальні справи — і тихенько спускають їх на гальмах. А також чому ВАТ «Мотор Січ», чиї активи «тягнуть» на десять із лишком мільярдів, було приватизовано за суму, еквівалентну вартості десятка авіадвигунів. Надто довірливих акціонерів просто ошукали: у 2000 році, коли урядом керував Віктор Ющенко, трудовому колективу належав весь пакет акцій, у 2002 році — вже три чверті, а в січні 2005 року спритники скористалися загальнодержавним рейвахом, і в «маленьких українців» вже лишилося лише 15,7 відсотка акцій «Мотор Січі».
У результаті чергового переділу «моторсічівського пирога» за десять днів до інавгурації нового Президента співвласниками акцій досить привабливого ВАТ стали: страхова компанія «Мотор-гарант» (17,5 відсотка), ТОВ «Терра» (11,6), резидент України, фізична особа (14,5) і компанія Bartence Allianc LTD з американського штату Колорадо (35,9966 відсотка). Подейкують, ніби страхову компанію і «Терру» контролюють син пана Богуслаєва та інші «нові українці», наближені до керівництва ВАТ, а блокуючий пакет перейшов під контроль корпорації «Боїнг». Остання обставина нібито і посилила проросійські настрої В'ячеслава Богуслаєва.
Поки що ж Герой України в тандемі зі своїм однодумцем Ярославом Сухим, відомим нардепом-«мандрівником» по парламентських фракціях, балотується до Верховної Ради. Звісно ж, за списком Партії регіонів. Як на мене, то символічно і те, що в першій п'ятірці 67-річному гендиректору «проффесор»-яйцефоб відвів місце поруч із Тарасом Чорноволом.
Понад 144 тисячі квадратних кілометрів території України вважаються потенційно замінованими станом на зараз. Ще понад рік тому це йшлося про 174 тисячі кв км. >>
Україна має лише один місяць, щоб домовитися з кредиторами про реструктуризацію боргу та уникнути дефолту. >>
Президент України Володимир Зеленський зазначає, лише протягом цього тижня росія застосувала проти України понад 800 керованих авіаційних бомб (КАБ). >>
Генеральний директор «Укроборонпрому» Герман Сметанін заявляє, що Україна за доволі стислий проміжок часу розробила та запустила в серійне виробництво власні далекобійні ударні дрони. >>
Нові обмеження спрямовані на торгівлю, послуги та транспорт. >>
Контрадмірал Тімоті Генрі каже, що країни НАТО вивчають досвід України в Чорному морі, щоб адаптуватися до змін сучасного бою. >>