Дещо з правил про зберігання та торгівлю харчовими продуктами

24.02.2006

      *Апельсини, лимони, гранати можна зберігати в холодильнику при температурі +2—+6 градусів до півроку, а мандарини та грейпфрути — до 4 місяців. Банани спілі зберігаються при температурі +12 до чотирьох днів.

      *Хліб упакований може продаватися після витягу з печі не більш як 72 години, а якщо це упаковані невеличкі хлібні вироби вагою до 200 грамiв — 36 годин. При цьому температура його зберігання не повинна бути нижча нiж 6 градусів тепла. Хліб і хлібобулочні вироби без упаковки можуть бути в продажі від 16 до 36 годин залежно від сорту. Забороняється продаж хліба з наявністю цвілі, грудок, розпливчастої форми, із блідою чи підгорілою шкірочкою, з неприємним кислим запахом (такий запах може говорити про зараження хліба картопляною хворобою, яка небезпечна для людини). Забороняється перевантажувати хліб і хлібобулочні вироби з лотків у шухляди і кошики навалом. Якщо продавець сам приймає гроші, то він може відпускати тільки упакований «хлібний» товар. Якщо через відсутність магазину доводиться торгувати просто з машини, то в цьому випадку хліб теж повинен бути в упаковці. Варто цікавитися і складом хліба, що купуєте.

      *Торти й тістечка повинні продаватися тільки за наявності холодильників. Заборонено виставляти на продаж забруднені, деформовані вироби, а також з поганим запахом, із сірим нальотом (він буває на шоколаді), підгорілі, із нечітким малюнком, якщо начинка витікає за край виробу, якщо від поверхні відстає помадна глазур. У процесі прийому виробів із кремом заборонено перекладати їх iз лотків постачальника в тару магазину, а також реалізовувати їх шляхом самообслуговування.

      *У холодну пору року заборонено на вулиці торгувати бананами й ананасами, тому що низька температура знижує смакові якості цих продуктів. Кавуни заборонено продавати недоспілими і переспілими. Для встановлення спілості робиться надріз на кожному плоду. Покупець має право відмовитися від надрізу. Заборонено продавати плодоовочеві консерви в тарі з дефектами — із тріщинами, іржею, несправним закаточним швом, з деформацією корпусу, — а також у неочищенiй від змащення і забруднень.

  • Борщ не для бідних

    Ціни на продукти в Україні не те що не падають, а чи не з кожним днем піднімаються все вище, знищуючи всі сподівання людей на краще життя. Чи не єдиним виходом залишається тільки успішне виробництво, яке зможе покрити потреби населення та знизити вартість продукту. >>

  • «Титанік» іде на таран

    Даремно раділи, що нафта дешевшає. Нові реалії продовжують своє повзуче, але впевнене просування вперед спиною. Нормальний борщ уже давно зжерла інфляція. Споживчий кошик для середнього українця розрахований держкомстатом, очевидно, орієнтуючись на мертвих і ненароджених. >>

  • Купонна лихоманка

    Важко уявити людину, яка пройде повз магазин iз вивіскою «Знижки» без найменшого бажання зазирнути всередину! Так уже влаштована людська психологія, що самі лише слова «розпродаж», «знижка», «акція» діють на нас просто–таки магічно. Й умілі маркетологи на цьому почали грати давно: наші гаманці скоро тріснуть від купи дисконтних карток. >>

  • Ціновий «сказ»

    Минулий рік неабияк спустошив гаманці українців: ціни на харчі били багаторічні рекорди, а доходи не додавали оптимізму. Експерти відзначають: несприятливим економічним реаліям в Україні «підіграв» не тільки «дорогий» долар, а й стрімке підвищення цін на продукти на світових ринках: дорожчало усе — цукор, солодощі, молочні продукти, крупи, алкоголь. При цьому якість українських товарів подекуди гіршала — виробники «воюють» за ціну. «Розслаблятися» не радять аналітики українським споживачам і в новому році — готуйте щонайменше зайві 200 гривень щомісяця. >>

  • «Кожух» для оселі

    Із початком холодів українці незлим тихим словом починають згадувати комунальників, усю нашу систему обігрівання квартир та кругленькі суми у квитанціях за комунпослуги. Зігрітися у власній квартирі однаково вдається мало кому, відтак більшість шукає вихід із «морозостійкої» ситуації в оселі. Варіант — самотужки утеплити свою квартиру. Це ефективно, швидко, але досить дорого. Дешево зробити фасад можна тут, а ще дадуть гарантію на утеплення. >>

  • «Зелений змій» із позолотою

    Українським любителям оковитої, як уже повідомляла «УМ», варто готуватися до чергової хвилі подорожчання горілки. Як відомо, Кабмін має намір ввести нові мінімальні роздрібні ціни на горілчані вироби — коньяк та горілку. І якщо зараз мінімальна ціна «зеленого змія» у продажу становить14 гривень за півлітра, то, згідно з проектом Постанови Кабміну, дешевшої горілки від 18 гривень за пляшку (коньяку — 27 гривень відповідно) у магазинах не може бути. >>