Сніг іде, а ми асфальтуємо

04.02.2006

      Черкаська міська влада вирішила відійти від звичного й традиційного ремонту доріг і взялася за впровадження новітніх технологій, які дозволяють укладати асфальт при низьких температурах.

      Як повідомив «Україні молодій» начальник управління житлово-комунального господарства Черкаського міськвиконкому Василь Стариков, для реалізації задуманого місто придбало німецький асфальтний рециклер вартістю 60 тисяч доларів. Це такий собі невеличкий мобільний асфальтобетонний завод, що безпосередньо на місці проведення дорожніх робіт переробляє старий, тільки що знятий з дороги, асфальт у нову гарячу суміш при температурі 180 градусів, додаючи в неї бітум.

      «За один заміс рециклер виготовляє 700 кг такої суміші, чого вистачає на 5 — 6 квадратних метрів дороги. Ця техніка особливо ефективна під час ямкового ремонту доріг, перекладці пішохідних доріжок, відновленні асфальтного покриття після прокладання підземних комунікацій. Але найбільша її перевага в тому, що вона здатна укладати асфальт при низьких температурах — до 8 градусів морозу рециклер працює без збоїв», — розповідає «УМ» начальник Черкаського міського комунального підприємства «Експлуатаційно-лінійне управління автомобільних доріг» Борис Онищенко.

      «Узимку дороги в місті руйнуються мікротріщинами, тож навесні й улітку, зазвичай, ми тільки те й робимо, що латаємо ями, які утворилися після цього. Аби звільнити літній період від ямкового ремонту, ми вирішили вдатися до нових технологій асфальтування при низьких температурах. До весни плануємо цю роботу завершити й братися за капітальне асфальтування наших доріг», — пояснює «УМ» мер Черкас Анатолій Волошин. За його словами, нині в Черкасах ямковий ремонт проводиться на проспекті Хіміків, вулиці Енгельса, на черзі такі магістралі, як Смілянська, Благовісна, Ільїна.

      З капітальними ремонтами доріг мерія визначиться в березні, коли зробить їхній огляд після зими. До речі, торік в Черкасах відремонтовано 55 тисяч «квадратів» доріг, довжина яких становить 321,5 км, на що з бюджету міста витратили 2,9 мільйона гривень.