«Свиняча» розкіш

03.02.2006
«Свиняча» розкіш

На ринках м'яса вдосталь. (Фото Володимира СТАДНИКА.)

      Україна сьогодні виробляє близько двох з половиною мільйонів тонн м'яса. Для повноцінного ж харчування всіх громадян країни його потрібно удвічі більше. Цікаво, що зараз кожен українець у середньому з'їдає за рік близько 38 кілограмів цього продукту, тоді як п'ятнадцять років тому з'їдав до 70 кілограмів. М'ясних консервів теж у нас стає усе менше і менше: тільки за останній рік їх випуск скоротився на 28 відсотків, тобто на 63 тонни. За рахунок свинини й пташиного м'яса в минулому році нам запропонували приблизно на 58 тисяч тонн більше м'ясної продукції, ніж у попередньому, однак яловичини в цьому «пакеті» все одно поменшало.

      Відчутно для нашого гаманця підстрибнули й ціни і поки падати не збираються. За січень свинина подорожчала з 24 до 32 гривень за кілограм, яловичина — з 21 до 28. Трохи дешевшими стали сало й птиця.

      Цікаво, що значну кількість м'яса на виготовлення ковбас ми закуповуємо за кордоном у замороженому вигляді, і воно значно дешевше за вітчизняне. Будуть його закуповувати й у держрезерв, тому що вітчизняне склало тільки 41 відсоток від необхідного.

      Хоча приватні господарства дедалi частiше заводять свинку чи корову, але до необхiдного поголов'я ще нарощувати й нарощувати. Як i в попереднi роки, прогодувати тварину важко. Наприклад, щоб виростити свиню, потрібен рік. За цей час тварина з'їдає біля тонни пшениці. У радянський час годували і дешевим хлібом, і з колгоспної ферми десь корму домашнім свинкам і корівкам перепадало, десь і молочка радгоспного діставалося. Сьогодні — ринкові умови — треба за все платити.

      В Україні, на відміну від Росії, населення вживає більше свинини, ніж яловичини. Експерти прогнозують, що і Росія незабаром віддасть перевагу свинині перед яловичиною. Вчені багатьох країн сьогодні намагаються розробити нові технології для вирощування свиней. Про це недавно йшлося на Міжнародній конференції «Золоте порося», що проходила в Україні. Існує  намір спробувати тримати цих тварин у великих ангарах, практично без опалювальних пристроїв і на спеціальній, яка не потребує заміни, підстилці, тобто в умовах, близьких до природного їх існування.

      А тим часом на ринках України після потепління йде жвава торгівля м'ясним товаром, серед якого і самий енергоємний продукт — сало. Сто грамів цього продукту містить 900 кілокалорій, тобто третину добової норми людини у енергозабезпеченні. У Києві в минулі вихідні кілограм сала продавали по 20 гривень за кіло, за цією ж ціною можна було купити й свинячу печінку. Такого, щоб товар на прилавках базару залежувався, не спостерігалося. Поруч, за воротами базару, ще один м'ясний ряд — несанкціонована торгівля йшла досить жваво: людей, які не бояться ризикувати,  приваблювали більш низькі ціни.

      Тим часом аграрії підраховують збитки: росіянам їхня влада в січні відмовила в українському м'ясі та молоці, а точніше, у переробленій з цих продуктів продукції. Від цієї заборони зазнає втрати як Росія, так і Україна. За оцінками експертів, наша країна може втратити від 12 до 15 мільйонів доларів. Україна ж від молочної  російської продукції поки що відмовлятися не має наміру.

  • Борщ не для бідних

    Ціни на продукти в Україні не те що не падають, а чи не з кожним днем піднімаються все вище, знищуючи всі сподівання людей на краще життя. Чи не єдиним виходом залишається тільки успішне виробництво, яке зможе покрити потреби населення та знизити вартість продукту. >>

  • «Титанік» іде на таран

    Даремно раділи, що нафта дешевшає. Нові реалії продовжують своє повзуче, але впевнене просування вперед спиною. Нормальний борщ уже давно зжерла інфляція. Споживчий кошик для середнього українця розрахований держкомстатом, очевидно, орієнтуючись на мертвих і ненароджених. >>

  • Купонна лихоманка

    Важко уявити людину, яка пройде повз магазин iз вивіскою «Знижки» без найменшого бажання зазирнути всередину! Так уже влаштована людська психологія, що самі лише слова «розпродаж», «знижка», «акція» діють на нас просто–таки магічно. Й умілі маркетологи на цьому почали грати давно: наші гаманці скоро тріснуть від купи дисконтних карток. >>

  • Ціновий «сказ»

    Минулий рік неабияк спустошив гаманці українців: ціни на харчі били багаторічні рекорди, а доходи не додавали оптимізму. Експерти відзначають: несприятливим економічним реаліям в Україні «підіграв» не тільки «дорогий» долар, а й стрімке підвищення цін на продукти на світових ринках: дорожчало усе — цукор, солодощі, молочні продукти, крупи, алкоголь. При цьому якість українських товарів подекуди гіршала — виробники «воюють» за ціну. «Розслаблятися» не радять аналітики українським споживачам і в новому році — готуйте щонайменше зайві 200 гривень щомісяця. >>

  • «Кожух» для оселі

    Із початком холодів українці незлим тихим словом починають згадувати комунальників, усю нашу систему обігрівання квартир та кругленькі суми у квитанціях за комунпослуги. Зігрітися у власній квартирі однаково вдається мало кому, відтак більшість шукає вихід із «морозостійкої» ситуації в оселі. Варіант — самотужки утеплити свою квартиру. Це ефективно, швидко, але досить дорого. Дешево зробити фасад можна тут, а ще дадуть гарантію на утеплення. >>

  • «Зелений змій» із позолотою

    Українським любителям оковитої, як уже повідомляла «УМ», варто готуватися до чергової хвилі подорожчання горілки. Як відомо, Кабмін має намір ввести нові мінімальні роздрібні ціни на горілчані вироби — коньяк та горілку. І якщо зараз мінімальна ціна «зеленого змія» у продажу становить14 гривень за півлітра, то, згідно з проектом Постанови Кабміну, дешевшої горілки від 18 гривень за пляшку (коньяку — 27 гривень відповідно) у магазинах не може бути. >>