Тільки б трюми не були порожніми

12.01.2006

      Нічого ніби й особливого: потужний кран підняв і поволі опустив посеред складального цеху на спеціальні риштування масивну видовжену металеву плиту — і все. Очевидці ж кількахвилинної операції за якусь мить вибухнули емоціями — шквал оплесків, спіч за спічем. «Я б назвав цю подію історичною, — сказав, приміром, президент УСК «Укррічфлот» Павло Підлісний. — Запорізький судноремонтний завод — друге після миколаївського «Океану» підприємство, яке відновлює в Україні спорудження нового флоту. Після майже 15-річної перерви. За цей час палубні судна, які ми маємо, застаріли, і за кілька років на них не можна буде перевозити вантажі. «Укррічфлоту» потрібні сучасні баржі трюмного типу, які мають відповідати євростандартам».

      Кіль першої баржі типу «Європа» і було закладено цими новорічними днями на Запорізькому судноремзаводі. Добру справу освятив Андрій Кузьмин, протоієрей УПЦ. Директор підприємства Григорій Манойло висловив надію, що столиця не передумає, і проект випуску 60 судноплавних барж таки буде реалізовано — в середньому по шість кожного року. Поточного ж на воду буде спущено дві придатні для перевезення по дві тисячі тонн будь-яких вантажів (розмір барж — 80 х12 метрів). Заступник голови Запорізької облдержадмiнiстрацiї Олександр Сін і Павло Підлісний сподіваються, що до реалізації десятирічного проекту долучиться ЄБРР, попередні домовленості з банком уже є. Адже баржі запорізьких корабелів невдовзі можна буде побачити біля берегів Сербії, Австрії, Хорватії. Пан Манойло гарантує високу якість складання барж. Аби легше було презентувати українську марку в водах як Дніпра, так і Дунаю, вантажопідйомність суден зросте до десяти тисяч тонн.