В одному зі скітів свого попереднього альбому «Пожежі міста Вавилон» гурт ТНМК влучно зауважив: «Жизнь — це як зебра: біла полоса, чорна полоса, біла і чорна, чорна і біла, і так знов — чорна і біла, а потім хвост... і повна задніца». «Пожежі...» однозначно був білою смугою в творчості гурту. Це, ясно, зовсім не означало, що наступний буде чорною. Ще й якщо взяти до уваги амбітну назву альбому — «Сила» — попередньо здавалося, що новий вибух в українському реакторі музичної електростанції буде потужний. Врешті, презентований альбом непоганий, але звичайний, тобто не «чорний», а «сірий».
У «Силі» немає хіта (хоча на його презентації «танки» зауважують: «Альбом без хітів — це не платівка «ТНМК», а на сто відсотків піратська продукція»). За звиклим стереотипом лірична «Забув», яка вийшла синглом трохи раніше, хітом стати не може. Зрештою, стереотип може зламати така ж лірична «Гранули», кліп на яку презентували в день релізу альбому, але за умови такого банально-нудного відео під час презентації вона майже нікому не сподобалася. Вперше гурт вирішив залучити іноземного режисера (до того «ТНМК» плідно співпрацював з Віктором Придуваловим), «у пошуках свіжого погляду на екранізацію своєї музики» з пропозицією про співпрацю «танки» звернулися до росіянина Олександра Ігудіна, який режисирував відео багатьох російських зірок. Своїм улюбленим місцем зйомок режисер називає Санкт-Петербург (один з останніх кліпів — для нашої Леони на пісню «Аргументи» він теж там знімав), тож відрядилися Фагот із Фоззі до палацу Бруніциних. На запитання «УМ», навіщо було їхати в такі далі, щоб зняти звичайне гламурне відео із такими ж, як в Україні, моделями, в приміщенні, яких і в нас багато, та й у павільйоні, зрештою, можна було антикваріату наставити, Фагот відповідає: «Я не вважаю, що кліп банальний. Якщо придивитися уважніше, це не тільки дівчатка... Можливо, відео не таке, яким ми його бачили перед початком зйомок. Хотілося показати різницю між справжнім і надуманим, тим, що звикли вважати справжнім. Крім того, і я буду постійно це повторювати, — в Пітері інша енергетика. Як не крути, де б ми не знімали — це буде помітним. Цей дух усе одно відчутний. Київ має інший, так би мовити, енергетичний напрямок, він наче позитивніший, мудріший. І під настрій «Гранул» підходив саме Петербург».
Безперечно непоганою є перша композиція «Сила», приспіви динамічних «Молодець» та «Сан-Франциско» підхоплюєш одразу. Дотепна американська тематика перестрибує в «Силу» з «Пожеж»: героями тут є Анджеліна Жолудь, Дженіфер Хлопець і Мел із гіпсу. А «Клоуни» асоціюються з «Вавилоном»: там «пузаті тулили фуфєл», а тут у телевізорі «хто вони? — клоуни». До альбому також увійшов кавер «ШоПопалоШоу» із «Зроби мені хіп-хоп» 98-го року — повністю змінена музика і трошки — текст. Загалом на запис 22 треків, половина з яких — скіти, пішли п'ять літніх тижнів. До ТНМК на цей час долучилися Григорій Махно (губна гармоніка), Василь Сметанюк (цимбали), Дмитро «Бобін» Олександров (саксофон), Петро «Петруччо» Яковенко (флюгельгорн) та інші.
Присутній на презентації Іво Бобул назвав «ТНМК» завзятими хлопцями, а їхню музику — дорослішою, мелодійнішою та головне — не краденою, а Славко Вакарчук — гарним творчим експериментом. Шкода, що не було дівчат з ВІА «Гра», після їхньої співпраці з «ТНМК» минуло багато часу, певно, у хлопців зменшилося збудження...
Гранули
Музика — Олег «Фагот» Михайлюта
Текст — Олександр «Фоззі» Сидоренко
Індіанці зійшлися в танці,
Зима закінчилася рано-вранці.
Танок — це коли у колі танець,
У такому випадку я — індіанець.
Все мене цікавить, все мене турбує.
Якщо прислухатися, я трохи чую,
Я повертаюся до лісу на курячих лапах.
Мені цікаво, чи додає багаття віри?
Чи гріє взимку ведмежа шкіра?
Чого вони лякалися, чого чекали?
На що сподівалися, за кого себе мали?
Як воно? Життя біля вігвама?
На кого полює тато, що готує мама?
Мій мозок перебуває у прострації,
Танули, як льоду гранули, ми.
Ведмеді попрокидались по барлогах,
Прийшла весна. Зняла облогу.
Ось я дивлюся в небо ведмежими очима:
Що це за плями, що пропливають мимо?
Мене цікавить все: що, де, коли і як?
Моя ведмежа лапа, яка вона на смак?
Зв'язок втрачається, картина млява:
Так це чи не так, це лише моя уява.
Поглянь, птахи вертаються додому.
Як вони знають, що саме сюди дорога
І як долають вони свою печаль зимову.
Чи розуміють, що дивитись вниз — справа Бога?
Якщо ти у повітрі, за кого себе маєш
І звідки знаєш, що в тобі ця сила.
Про що ще мрiяти, коли розкриті крила?
Що ти відчуваєш? Що відчуваєш?
Там, де був сніг — чорна вода по формі ніг:
Якби цей слід говорити міг;
я б устиг спитати, що із нами стане,
В тих, хто був раніше за усіх.