Сьогодні офіційно починається виборчий процес. До вашої уваги — Партія української музики.
Агітація: вітчизняна музика цього року була на слуху — світ Божий побачила просто рекордна кількість дебютних платівок багатьох українських виконавців, які до того стирчали в андеграунді, за подіями пісенного конкурсу «Євробачення» ми слідкували навесні, за безсумнівно вдалим фестивалем Олега Скрипки «Країна мрій» — влітку, намагалися отримати квитки на якийсь iз двох концертів «Океану Ельзи» в Палаці спорту чи в інших містах — восени, і вже майже взимку Пономарьов запросив усіх на бал. А! Ще Поплавський цими вихідними прощається з фанатами...
Найближчі заходи Партії УМ: таким собі підсумком 2005 року в його передостанній день повинен стати «плей-лист» української музики, що його спільно з Нацрадою з питань телебачення та радіомовлення повинен підготувати Мінкульт. Про це 23 листопада на першому засіданні членів Ради взаємодії телерадіоорганізацій, музичних продюсерів, вітчизняних органів з питань розвитку сучасної музичної культури повідомив її голова, член президії партії, «гуманiтарний» вiце-прем'єр В'ячеслав Кириленко. Нагадаємо, що установчі збори цієї Ради відбулися 28 жовтня. На них були присутні керівники майже всіх ФМ-станцій, включаючи радіо «Шансон», генеральні директори рекордингових компаній, музиканти, та представники уряду. За словами В'ячеслава Кириленка, члени ради планують регулярно збиратися і планувати, як змінювати українські радіо- та телеефіри, щоб вітчизняного продукту стало більше.
Держава каже, що тільки з її втручанням у процес українізації ефірів нічого не зміниться, потрібно, щоб у цьому допомагали керівники радіостанцій. Радіостанції та телевізійні канали запевняють, що вони б і раді ставити українську музику, але ж її немає. Українські музиканти говорять, що співатимуть українською і готові постійно видавати на-гора альбоми, але ж кому це потрібно, якщо радіостанції українську музику називають неформатною, а держава не підтримує її юридично. Словом, питання болюче й актуальне.
Про нас: при цьому керівництво радіостанцій негативно ставиться до запровадження з боку держави обов'язкових мовних квот. До речі, не підтримують цього методу українізації і самі виробники музичного продукту. «Нам треба домовлятися на комерційній основі, щоб і у них був бізнес, і у нас був бізнес. Тоді ми зробимо такий продукт, який буде популярний, як, скажімо, «Океан Ельзи», — каже генеральний директор компанії «Лавіна М'юзік» Едуард Клім. Він також вважає, що радіостанції здебільшого «крутять» музику російського виробництва через певні стереотипи, мовляв, усі так роблять.
Хоча, за словами лідера гурту «Океан Ельзи» Святослава Вакарчука, згідно з опитуванням, з десяти виконавців, яких найбільше слухають українці, п'ять-шість є вітчизняними. Вакарчук вважає, що лише втручанням держави у процес українізації радіопростору нічого не зміниться. «Потрібно, щоб власники радіостанцій самі щиро бажали щось змінити. Хоча воно і так змінюється, зважаючи на наведену статистику, і без їхнього бажання, але так буде швидше», — каже лідер «ОЕ». Тому, на його думку, Рада повинна частіше збиратися.
У коментарі «УМ» голова правління «Нашого радіо» Богдан Козаченко сказав, що він лише «за», аби української музики в радіопросторі стало більше. «Але наразі нам немає чого змінювати. Ми і зараз номер один за кількістю музики українського виробництва. Але ми не винні, що деякі українські виконавці, довго співаючи українською, почали співати російською», — каже Козаченко. При цьому він запевняє, що готовий збільшувати відсоток української музики на своєму радіо, але, якщо це будуть робити й інші FM-станції, бо «все-таки ми комерційна компанія і не можемо зовсім відриватися».
Програма партії: Партія УМ молода, отож які виконавці потраплять до цього списку української музики і яким чином він буде використовуватися радіостанціями та телевізійними каналами, достеменно не відомо, повідомили «УМ» у прес-службі Кириленка. Кажуть: «У будь-якому випадку, корисно зробити ревізію. І, в будь-якому випадку, це тільки один з елементів комплексного підходу». Слова «комплексний підхід» обнадіюють, але також пригадується: коли цей вдалий музичний рік тільки починався, новий міністр культури зібрала «круглий стіл» на ту ж тему. Поговорили, поплакали і забули...